Večletni projekt Akupara povezuje področja kulturne produkcije, rokodelstva in zadružništva. Med cilji projekta so povezovanje različnih priseljencev, migrantov in tujcev z lokalno skupnostjo ter uveljavljenimi slovenskimi ustvarjalci, glavno vodilo pa je razvoj etične blagovne znamke.

Za društvi in posamezniki, ki sodelujejo pri projektu Akupara, je že vrsta delavnic, med njimi so bile tudi pripovedne delavnice, kjer je bila želva – v sanskrtu Akupara – vedno znova v ospredju pripovedovanja, pravi vodja projekta Jana Milovanovič: »In je tista sanskrtska praželva, ki nosi na oklepu slona, slon pa nosi svet.« Zato je to postalo tudi simbolično ime za aktivnosti pri projektu Akupara: inkubatorju rokodelstva, zadružništva in kulturne produkcije s priseljenci in begunci.

»Begunci in priseljenci prinašajo s seboj kup veščin, talentov, sposobnosti, zanimanj, ampak jim manjkajo podporne mreže, poti preko zavoda za zaposlovanje so predolge,« dodaja Jana Milovanovič.

V mariborski Tkalki so udeleženci projekta začeli z oblikovanjem tekstila, pravi koordinatorka projekta Batavija Dalati: »Naredili bomo znamko, poskušali bodo tudi narediti zadrugo in izdelke prodajati preko zadruge.«

Foto: Radio Maribor/Tamara Zupanič Čučnik
Foto: Radio Maribor/Tamara Zupanič Čučnik



Znanju oblikovanja tekstila pa se bo pridružilo tudi znanje o keramičarstvu, oblikovanju nakita, vizualnega pripovedovanja. Vodja projekta je društvo Terra Vera iz Kostanjevice na Krki, sodelujejo pa z društvi CAAP in Nagib iz Maribora in pa društvom Prostor vmes iz Ljubljane; sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropski socialni sklad.