Foto: Radio Maribor/Aljaž Mejal
Foto: Radio Maribor/Aljaž Mejal

Mariborski mestni svet je po skrajšanem postopku potrdil odločitev občine, da vzdrževanje in upravljanje več kot 200 avtobusnih nadstrešnic v mestu zaupa zasebniku, ta pa bo v zameno za 15-letno obdobje lahko uporabljal tamkajšnje oglasne prostore. Občina bo zasebnega partnerja izbrala na razpisu, a kot je na seji opozarjala opozicija, je to za občino škodljivo početje.

160 nadstrešnic trenutno še upravlja podjetje Europlakat, ki je zaradi poteka pogodbe tudi pokazalo interes za sklenitev novega javno-zasebnega partnerstva. Občina ob tem želi zasebniku, ki ga bo sicer izbrala na razpisu, v upravljanje predati še 45 nadstrešnic, za katere zdaj skrbi Nigrad.

Nekateri mestni svetniki so takšni rešitvi nasprotovali, saj da je dovolj občinskih podjetij, ki bi lahko prevzela vzdrževanje in trženje nadstrešnic. Samostojni svetnik Miha Recek je opozoril, da bo zasebnik z oglaševanjem na postajališčih veliko zaslužil, občina pač ne: »Eno plakatno mesto stane 72 evrov. Če oddajo vsa, to na teden znese 26 tisoč evrov tedensko, na mesec pa 104 tisoč evrov. Na leto to znese milijon 250 tisoč evrov, v petnajstih letih pa 18 milijonov evrov.«

Župan Saša Arsenovič odgovarja, da občina nima ne denarja za vzdrževanje in postavljanje novih nadstreškov ne znanja za trženje tega oglasnega prostora: »Mislim, da na nivoju mestne občine nimamo podjetja, ki bi znalo in se že ukvarja z oglaševanjem kot takšnim.«

Europlakat pa je v igri za pridobitev še dodatnega oglaševalskega kolača v mestu. Glede na javno dostopne podatke ga je občina na razpisu že junija izbrala za zasebnega partnerja pri vzpostavitvi sistema za izposojo koles. Pogodba sicer še ni podpisana, če pa bo, bo Maribor sledil Ljubljani, kjer to podjetje izposoja kolesa v zameno za uporabo oglaševalskih mest. Svetnica iz Levice Tatjana Frangež se je ob tem vprašala ali ne bi s tem to podjetje v Mariboru postalo popolni monopolist na področju oglaševanja. Kot nekateri drugi svetniki je ob tem opozorila še pred nevarnostjo pretiranega oglaševanja v mestu; župan pa meni, da je Maribor še zelo daleč od tega.