Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar

Danes zaznamujemo svetovni dan turizma; ta letos izpostavlja vključujočo rast turizma, ki se spopada z največjo krizo v zgodovini. Čeprav se je panoga po lanskem padcu začela pobirati, polnega okrevanja – glede na rezultate pred epidemijo – ni pričakovati pred letom 2024.

Pandemija je turizmu zadala največji udarec v zgodovini, hkrati pa pokazala na velik gospodarski pomen turizma in njegov vpliv na druge dejavnosti. Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak je prepričana, da je kriza prinesla tudi številne izzive in priložnosti v premišljenem oblikovanju trajnostnega, odpornega in bolj vključujočega turizma. Pakova še poudarja, da so se spremenile navade turistov: »Turisti iščejo varne destinacije, želijo biti del trajnostnega turizma, ki ne stavi samo na kvantitativne kazalnike.«

Ob tem pa turistični delavci opozarjajo, da je pandemija pokazala, kako neodporna je turistična panoga. Katja Ertl iz Zavoda za turizem Ptuj izpostavlja kadrovske težave: »Vemo, kako pomembno je, da imamo kvalificirane delavce na vseh ravneh turistične panoge. Te težave moramo nekako premostiti in nekako ugotoviti, da moramo zdaj narediti premik tudi tako, da sledimo povpraševanju trga.«

Trg se je to poletje že odzval in poletni turistični rezultati v primerjavi z lanskimi kažejo na občutno rast, Monika Jurišič Hlevnjak iz mariborskega turističnega zavoda pove, da so poletni rezultati res prinesli veliko pozitivizma. Slika prvega polletja se je po njenih besedah občutno popravila.

Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar

Vsekakor je turistična panoga pred številnimi izzivi, nekaj smernic, predvsem trajnostno naravnanost, pa bosta zaobjeli strategiji slovenskega in mariborskega turizma, ki sta v pripravi. V turizmu pa je vse več povpraševanja po različnih aktivnostih na prostem, k čemur je v zadnjem letu in pol tudi pripomogla pandemija novega koronavirusa. Tako se slovenski turizem osredotoča na razvoj kakovostne outdoor ponudbe, posebno pozornost pa ji bo v promociji posvetila tudi Slovenska turistična organizacija.

O poletni turistični sezoni v Mariboru, o izzivih in o novi strategiji turizma smo govorili v oddaji Odkrivamo Maribor. Slišite jo lahko na spodnji povezavi:

Svetovni dan turizma