Na svojo pet-tedensko pot od Lizbone do Pariza se je odpravil 2. septembra. V tem času se bo ustavil v več kot stotih mestih.

Poleg ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca je potnike in vse zbrane v Ljubljani vlak nagovorila tudi Evropska komisarka za promet Adina Vălean. S tem so simbolično povezali portugalsko, slovensko in francosko predsedstvo Sveta EU. Še isti dan se je vlak ustavil tudi v Celju in Mariboru.

Po besedah državnega sekretarja na Ministrstvu za infrastrukturo, Aleša Miheliča, se je v praksi pokazalo, da gre za povezovalni vlak: ,,Dejansko gre za plod skupnih prizadevanj vseh partnerjev iz evropskega železniškega sektorja in pa v bistvu tudi vseh organizacij in držav znotraj EU. V Evropskem letu železnic, ki ga praznujemo, želimo pokazati in pa predvsem promovirati to pomembno prometno možnost, s čimer pa se sevad nakazujejo in izražajo tudi vse pomanjkljivosti, ki jih evropski železniški sistem trenutno ima. Vse te raznolikosti med državami, prečkanje iz ene države v drugo, predvsem pa tudi pomanjkanje oz. potreba po boljši infrastrukturi.''

Nedavni postanek vlaka v treh slovenskih mestih je zaokrožil teden pestrega mednarodnega dogajanja pod okriljem Ministrstva za infrastrukturo, pove Mihelič: ,,Prvič je bilo skupno zasedanje evropskih ministrov za promet in energijo. Zakaj energetika in promet? Vemo, da je oboje zelo tesno povezano, ko govorimo o razogljičenju, trajnostnem in zelenem. S tega stališča je skupno zasedanje podalo številne iztočnice, številne možne rešitve in pa predvsem usmeritve glede tega, kako in kaj moramo delati naprej.''

Evropska komisarka za promet Adina Valean, ki se je takrat udeležila vseh dogodkov, je izrazila ''veliko zadovoljstvo, da smo se izkazali kot dobri organizatorji, hkrati pa pozdravila naše gostoljubje,'' pojasnjuje Mihelič: ,,V sklopu tega dogodka smo ji na terenu pokazali tudi potek gradnje 2.tira Divača-Koper, ki predstavlja trenutno najbolj potreben projekt za izboljšanje tistih ozkih grl in omejitev na železniški povezavi, ki jo imamo, in je pozdravila naš napredek.''

Ministrstvo za infrastrukturo ljudi že več let nagovarja, naj namesto avtomobila za prevoz izberejo vlak, z namenom spremeniti mišljenje o učinkovitejši in trajnostni mobilnosti. Državni sekretar Aleš Mihelič poudari, da bo ''uporabniška izkušnja tista, ki bo ključna za to ali se bodo državljani odločali za pot z vlakom ali ne,'' in da je ,,v pripravi konkreten akcijski načrt, saj je premalo, da zgolj promoviramo vožnjo z vlakom, ampak dejansko moramo okoliščine tako spremeniti, da bo to za vse postalo bolj dostopno in bolj zanimiva možnost prevoza. Prvič v zgodovini ima ministrstvo več kot milijardo evrov proračuna, večina tega je namenjena ravno prometni infrastrukturi, od tega pa gre potem pretežni del kar za železnice. Potrebno bo dolgotrajno vlaganje, naredili smo tudi strategijo razvoja železniškega omrežja od leta 2020 do leta 2050, kako mora to potekati, in da bomo karseda v uglednem času pridobili konkurenčnejšo ugodnejšo boljšo infrastrukturo.''

Po besedah državnega sekretarja so v teku tudi priprave na nove projekte v okviru prizadevanj za modernizacijo slovenskih železnic, z drugimi besedami ,,umeščanje novih prog, dvotirnosti, hitrih prog, trenutno prejemamo še preostaneknovih vlakov. Poleg tega razvoj dejavnosti za razvoj železniških postaj, tistega manjkajočega dela 'first&last mile' prihoda na železnico in pa od železniške končne destinacije do našega dela ali kakšne druge destinacije, poleg tiste osnovne infrastruture, ki manjka, in se ji je v preteklosti posvečalo premalo pozornosti, to sedaj s Slovenskimi železnicami kar dobro naslavljamo.''

Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić


Vlak Connecting Europe Express potrdil prizadevanja za modernizacija železnic

Vlak Connecting Europe Express je pot skozi 26 držav začel 2. septembra v Lizboni in jo bo zaključil 7. oktobra v Parizu. V Ljubljani se je projektu simbolično pridružila tudi Irska, čez katere ozemlje vlak ne bo peljal.