Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Spoznavamo izjemno zgodnje delo Arnolda Schönberga iz leta 1899.
Spoznavamo izjemno zgodnje delo Arnolda Schönberga iz leta 1899.
Ozarjena noč je nekakšen višek romantičnega obdobja; poslavlja se od Wagnerjeva glasbe, od glasbe, ki se lahko izraža skozi harmonijo, skozi izjemno gost kromatičen jezik, ki pa je še vedno tonalen. Polna je neverjetnih godalnih linij, ki se neposredno napajajo v Wagnerjevi glasbi, glasba se postopoma, organsko, naravno razgrinja v času.
Rossen Milanov
32 epizod
Pred vsakim koncertom Kromatike Simfoničnega orkestra RTV Slovenija se bomo poglabljali v izbrano mojstrovino s programa koncerta. V pokušino bomo ponudili nekaj odlomkov iz arhiva Simfonikov, pogledali v ozadje skladbe in se o tem pogovorili z gostujočimi glasbeniki. Gostitelja sta Primož Trdan in Lidija Hartman.
Spoznavamo izjemno zgodnje delo Arnolda Schönberga iz leta 1899.
Spoznavamo izjemno zgodnje delo Arnolda Schönberga iz leta 1899.
Ozarjena noč je nekakšen višek romantičnega obdobja; poslavlja se od Wagnerjeva glasbe, od glasbe, ki se lahko izraža skozi harmonijo, skozi izjemno gost kromatičen jezik, ki pa je še vedno tonalen. Polna je neverjetnih godalnih linij, ki se neposredno napajajo v Wagnerjevi glasbi, glasba se postopoma, organsko, naravno razgrinja v času.
Rossen Milanov
O Ravelovi orkestraciji, ki jo bo orkester izvedel na četrtem večeru Kromatike, barvnem potencialu, ki ga razširja na desetine drugih priredb, o ozadju Slik z razstave, slikarju Viktorju Hartmanu, povezavah skladbe z rusko kulturo – smo se pred torkovim koncertom s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija pogovarjali z dirigentom Davorinom Morijem.
Poljski skladatelj Andrzej Panufnik v simfoniji iz leta 1948 združuje ljudsko umetnost in abstraktne glasbene ideje v učinkovito štiristavčno delo, s katerim se Simfonični orkester RTV Slovenija z dirigentom Thomasom Sanderlingom predstavlja na tretjem večeru Kromatike in naslednji teden še na gostovanju v Varšavi.
"Takšno delo nastane, ko skladatelj čuti, da se približuje koncu življenja. Je eno najbolj neverjetnih sloves v glasbi, a tudi velika himna življenju in ljubezni." Z Rossenom Milanovom se pred izvedbo s Simfoniki RTV Slovenija posvečamo Simfoniji št. 9 Gustava Mahlerja.
O liriki, avtobiografskih potezah in kakovosti Škerjančevega Violinskega koncerta pred izvedbo na prvem koncertu cikla Kromatika razmišljata tokratna solistka Lana Trotovšek in Dominik Jakšič, skladatelj, dirigent in poznavalec Škerjančevega življenja in glasbe.
O glasbenem slikanju stare zgodbe o strastnem zapeljivcu in njegovem tragičnem koncu pred izvedbo na zaključku cikla Kromatika razmišlja dirigent Dawid Runtz.
Glasbena groteska, v lutkovno predstavo skrita kriminalka, instrumentalni vrvež, ki uzvoči ruski sejem, prelomna orkestrska glasba - vse to je Petruška, drugi od revolucionarnih zgodnjih baletov Stravinskega, ki bo v tem tednu v četrtek zazvenel na osmem večeru cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
Z Rossenom Milanovom se pred izvedbo na sedmem večeru Kromatike pogovarjamo o Lisztovi programski simfoniji.
Pred prvo skupno izvedbo diptiha Cantico I in II na Slovenskih glasbenih dnevih delo spoznavamo s skladateljem Lojzetom Lebičem in muzikologom dr. Gregorjem Pompetom.
Skladatelj Damijan Močnik predstavi svoje novo delo, ki bo del šestega večera cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
Dirigent Mihhail Gerts in muzikolog Gregor Pompe razmišljata o mladostni Simfoniji Hansa Rota, ki bo del petega večera cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
Gost orkestra Lio Kuokman in urednik za jazz Hugo Šekoranja razmišljata o znamenitem delu Georgea Gershwina, ki bo del četrtega večera cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
V kratkem portretu Jeana Sibeliusa predstavljamo skladateljevo simfonično glasbo in posebej Tretjo simfonijo, ki bo zazvenela na tretjem večeru cikla Kromatika. O tej glasbi razmišljajo gosti, dirigenta Okko Kamu in Ville Matvejeff ter muzikolog Matjaž Barbo.
Dirigent Rossen Milanov predstavlja Simfonijo št. 4 v A-duru op.90 Felixa Mendelssohna Bartholdyja, znano tudi kot Italijansko - pred ponedeljkovo izvedbo na drugem koncertu cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
Na prvem koncertu Kromatike bo prvič izvedeno delo Eppur si muove št. 4 za saksofon, tolkala in simfonični orkester. Predstavi ga skladatelj Matej Bonin.
Spoznavamo Adagio za godala in Knoxville: Poletje 1915 za sopran in orkester, deli s programa osmega koncerta cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija z dirigentom Rossenom Milanovom in sopranistko Thereso Plut.
S Catherine Larsen-Maguire se pogovarjamo o treh simfoničnih skicah Morje Claudea Debussyja, izbrano skladbo s programa sedmega koncerta cikla Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
Tihi tremoli godal, ki simfonije začenjajo kot iz ničesar ex nihilo, prvinske teme, kontemplativne oblike, ki se ogibajo konfliktu, nenavadna ponavljanja, prečudovite kode ... Te in druge skrajno posebne lastnosti glasbe Antona Brucknerja nas vodijo tudi v globlje premisleke, ki smo jih z gostom, dirigentom Raoulom Grüneisom razgrnili pred četrtkovo izvedbo Simfonije št. 4 v Es-duru WAB 104.
Na petem koncertu cikla Kromatika bomo lahko poslušali rusko glasbo, tudi Koncert za klavir in orkester št. 2 v c-molu op.18 Sergerja Rahmaninova. S solistko, ki bo s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija in Rossenom Milanovom izvedla delo, Tatjano Ognjanović spoznavamo priljubljeno in večplastno, z referencami in skladateljevimi življenjskimi boji prepredeno delo.
O zadnji Schubertovi simfoniji in o nenavadnem simfoničnem opusu skladatelja smo se pred izvedbo v ciklu Kromatika Simfoničnega orkestra RTV Slovenija pogovarjali s šefom dirigentom Simfonikov Rossenom Milanovom.
Neveljaven email naslov