Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Premožni tujci so ob obleganju Sarajeva pred tremi desetletji plačevali visoke zneske, da so streljali na prebivalce obleganega mesta; še višje pa, če je so tarče bili otroci. Pretresljivo in sprevrženo zgodbo o »safariju na ljudi« razkriva dokumentarec Mirana Zupaniča, ki bo gost oddaje. V njej boste slišali še oceni Male mame režiserke Céline Sciamma o skrivnostnih vezeh med materami in hčerami ter Padca o prijateljicah plezalkah, ki obtičita na vrhu radijskega stolpa v puščavi. Poročamo tudi s kinotečnega dogodka v sklopu 11. Kulturne ambasade Palestine.
876 epizod
Želite biti seznanjeni z aktualnim filmskim dogajanjem doma in po svetu, in tudi kritiško slediti tekočemu filmskemu sporedu? Gremo v kino vam ponuja prav to. Oddaja z najdaljšo zgodovino v zvrsti je v radijskem mediju navzoča sedem desetletij, večkrat je bila že nominirana in leta 1996 tudi dobila viktorja za najboljšo radijsko kulturno oddajo. Poleg tega je to tudi najbolj poslušana oddaja Uredništva za kulturo 3. programa Radia Slovenija, ki jo lahko poslušate v petek ob 14:05 tudi na 3. programu, ponovljena pa je še na 1. programu v noči s sobote na nedeljo med 2. in 3. uro. Pripravljajo: Matej Juh, Urban Tarman, Tesa Drev in Ingrid Kovač Brus
Premožni tujci so ob obleganju Sarajeva pred tremi desetletji plačevali visoke zneske, da so streljali na prebivalce obleganega mesta; še višje pa, če je so tarče bili otroci. Pretresljivo in sprevrženo zgodbo o »safariju na ljudi« razkriva dokumentarec Mirana Zupaniča, ki bo gost oddaje. V njej boste slišali še oceni Male mame režiserke Céline Sciamma o skrivnostnih vezeh med materami in hčerami ter Padca o prijateljicah plezalkah, ki obtičita na vrhu radijskega stolpa v puščavi. Poročamo tudi s kinotečnega dogodka v sklopu 11. Kulturne ambasade Palestine.
Ozrli se bomo k filmom v tekmovalnem programu 25. Festivala dokumentarnega filma in izpostavili še dva filma s festivala, in sicer novo delo Wernerja Herzoga, posvečeno paru vulkanologov, pa film o ljubezenskem življenju znamenite avtorice kriminalk Patricie Highsmith. Poleg tega bomo ocenili 6. del serije srhljivk Krik in belgijsko dramo Blizu režiserja Lukasa Dhonta, ki je bila med letošnjimi nominiranci za oskarja za najboljši tujejezični film. Ob tej priložnosti bomo komentirali tudi podelitev nagrad Ameriške filmske akademije.
Pogovarjamo se z Amirjem Muratovićem, čigar novi film Temni pokrov sveta bo v nedeljo premierno prikazan na 25. izdaji Festivala dokumentarnega filma v Ljubljani. Med drugim razmišljamo tudi o dokumentarcih Huberta Sauperja, ki si jih lahko prav tako ogledamo na festivalu in o še enem festivalu dokumentarnega filma, ki se pravkar odvija, namreč v Solunu. Poleg tega se sprašujemo o favoritih za letošnje oskarje.
S podelitvijo nagrad se je v soboto sklenil Berlinale in tako kot na zadnji beneški Mostri je v Berlinu slavil dokumentarni film. In prav tem se posveča ljubljanski Festival dokumentarnega filma: 25. edicijo, ki se bo začela prihodnji teden, predstavljamo v pogovoru s Simonom Popkom. Kateri sta izbrani novosti z rednega sporeda? Ocenjujemo Illyricvm, zgodovinski film in mednarodno koprodukcijo s slovensko udeležbo, ter Rimini, prvi del diptiha avstrijskega režiserja Ulricha Seidla. O filmu smo že večkrat govorili, zdaj sledi recenzija.
V oddaji Gremo v kino bomo vzeli pod drobnogled filma IA Jerzyja Skolimowskega, v katerem je glavni lik osel, in vojno dramo Na Zahodu nič novega, sicer produkcijo Netflixa, ki je slavila na letošnji podelitvi nagrad Britanske filmske akademije. Poročali bomo tudi s festivala Berlinale in se pogovarjali z ustvarjalcema dokumentarca Ena za reko: zgodba Save, ki je prejel glavno nagrado na Festivalu gorniškega filma, v teku so tudi Dnevi etnografskega filma.
Obiskali smo podelitev Štigličevih nagrad in Festival gorniškega filma ter pred mikrofon povabili Seana Burcha, režiserja filma Ledni doktor, ki se dogaja v zakulisju plezanja na Everest. Predstavljamo kinotečno retrospektivo švedskega direktorja fotografije in režiserja Svena Nykvista, pod drobnogledom filmskih kritikov pa sta prvi butanski oskarjevski nominiranec, film Lunana: Jak v razredu, ter slovenska romantična komedija zmešnjav Nekaj sladkega. Oba si lahko ogledate v naših kinih.
Ljubljano je ob premieri svojega filma MRI obiskal romunski cineast Cristian Mungiu, ki je najbolj znan po filmu 4 meseci, 3 tedni in 2 dneva, za katerega je med drugim prejel zlato palmo v Cannesu, in s katerim je romunski film postavil na zemljevid svetovne kinematografije. Slišali boste lahko pogovor z njim, poleg tega ocenjujemo psihološko dramo Kit Darrena Aronofskega in srhljivko Trkanje v koči M. Night Shyamalana. V ospredju sta tudi 17. Festival gorniškega filma in 10. obletnica Noči erotičnega filma.
Premiera tedna je film Tár, ki si ga lahko ogledamo v kinematografih Art kino mreže po Sloveniji. Avstralska oskarjevka Cate Blanchett si je z vlogo izjemno nadarjene, ambiciozne, pa tudi brezobzirne dirigentke berlinskih filharmonikov že priigrala zlati globus in nagrado za najboljšo igralko v Benetkah, Tár pa je v igri še za šest oskarjev. Dirigentka in pedagoginja Lydia Tár je nekoliko avtoritarna, hkrati pa je obkrožena z generacijo občutljivih milenijcev in mlajših, ki ure posvetijo opravljanju in dokumentiranju njenega življenja. Poročamo z mednarodnih festivalov v Rotterdamu, Trstu in Clermont-Ferrandu ter Boruta Veselka vprašamo, kako je odigral ukrajinskega mafijca v ameriškem filmu Klub morilcev – to so teme oddaje Gremo v kino.
Pred mikrofon smo povabili Carlo Simón, režiserko z berlinskim zlatim medvedom nagrajenega filma Alcarras, ki po uspešni festivalski poti prihaja na naš kinospored. Film, ki je postavljen v majhno vas v osrčju Katalonije, kjer gojijo breskve, ostro politično kritiko uravnoteži z nežno opazovano družinsko dramo, so zapisali pri reviji Variety. Predstavljamo, katere projekte bo Slovenski filmski center podprl v prihodnjem letu in ocenjujemo grenko-sladko komedijo o moškem prijateljstvu na irskem otoku, film Duše otoka Martina McDonagha, ki je za filmom Vsepovsod naenkrat prejel največ nominacij za letošnje oskarje. Obiskali pa smo tudi Slovensko kinoteko - tam je eden najvznemirljivejših domačih ustvarjalcev, Tomaž Grom, predstavil svoj novi film Ne misli, da bo kdaj mimo, njegova filmska poetika pa je neločljivo povezana z glasbeno - z glasbeno spremljavo ob filmu v živo.
S kritiško ekipo smo za vas pripravili recenzije filmov iz naših kinodvoran. Z Babilonom se oskarjevec Damien Chazell podaja v zgodovino Hollywooda, stoletje v preteklost, ko so kraljevali nemi filmi, na vrata pa že trkal zvočni film in z njim spremembe v »industriji sanj«. Ocenjujemo britanski film Po soncu: po besedah režiserke in scenaristke Charlotte Wells je »čustveno avtobiografski«, saj se z njim spominja poletnih počitnic z očetom. Razmišljamo o družbenem kontekstu in argentinskih odzivih na sodno dramo Argentina, 1985, in o filmu Kapitanka Nova, v katerem junakinja rešuje Zemljo pred okoljskim zlomom. Ob začetku leta je prvi filmski dogodek v naši bližini tržaški festival, ki ponuja pregled ustvarjanja v srednji in vzhodni Evropi – to so teme oddaje Gremo v kino.
Dedek gre na jug, to je naslov novega filma Vincija Vogua Anžlovarja, ki te dni igra v kinu. Marsikdo bo pomislil, da gre za nadaljevanje »Babice« izpred 30 let in še malo, toda filma imata – z izjemo potovanja na jug – morda celo več razlik kot skupnega. Film bomo pretresli v recenziji. Tej ne bo ubežal niti zadnji izdelek enega od najvplivnejših hollywoodskih režiserjev zadnjih generacij, Stevena Spielberga, ki se je s Fabelmanovimi – pred dnevi so prejeli zlati globus za najboljši dramski film – vrnil v čas svojega odraščanja, ko se je prvič srečal s filmom. Ob koncu oddaje vas čaka z zlatim beneškim levom nagrajeni dokumentarec. Laura Poitras je v njem povezala na prvi pogled ločeni temi: dvoličnost farmacevtske industrije in opus ameriške fotografinje Nan Goldin. Kako ji je to uspelo, izveste v oceni filma Vsa ta lepota in prelivanje krvi.
Bliža se konec leta, zato se bomo sprehodili po minuli filmski sezoni, kot smo jo spremljali skozi oči naših kritiških peres. Izpostavili bomo nekaj presežkov, po katerih si bomo zapomnili leto ’22 in tisto, ki prihaja – tudi na TV zaslonih, ki doživljajo zlato dobo s pretočnimi platformami.
Pripravili smo tri filmske ocene, in sicer so v fokusu dokumentarec Septembrska klasa Igorja Šterka, kostumska drama Korzet Marie Kreutzer in drugi del spektakla Avatar. Poleg tega se pogovarjamo z Urško Djukić, ki je za svoj film Babičino seksualno življenje prejela prestižno nagrado za najboljši kratki film na podelitvi nagrad Evropske filmske akademije.
Pred vrati je 38. festival LGBT filma, najstarejši festival, posvečen kvirovskemu filmu v Evropi in najstarejši mednarodni filmski festival v Sloveniji. Prvič se je namreč odvil že leta 1984 v okviru tedanjega festivala Magnus. Letos bo v Ljubljani, Mariboru, v Idriji, na Ptuju, v Kopru in drugod po Sloveniji. V Slovenski kinoteki so v sodelovanju z SCCA Ljubljana in RTV Slovenija začeli z retrospektivo vsestranskega umetnika: kiparja, videasta, peformerja in gledališčnika Marka A. Kovačiča, ki bo na sporedu do marca, v kinu pa vrtijo Obe strani rezila, Meni in Dobo armagedona.
Oglašamo se z 19. Animateke, ki v tem tednu poteka v Ljubljani in na spletu. Iz Brooklyna v New Yorku se nam je oglasila Signe Baumane, latvijska animatorka, ki je na festivalu že večkrat gostovala s svojimi filmi, tudi s filmom Kamenje v mojih žepih, tokrat pa predstavlja celovečerni animirani film Moja romanca z zakonom, v katerem nadaljuje kritično in ironično seciranje vloge ženske v patriarhalni družbi. Spremljamo tudi sklop animiranih dokumentarnih filmov, ki so v svetu vse bolj priljubljeni in uveljavljeni, ter program animiranih filmov za otroke. Pozabili nismo niti na redni spored v kinu, kjer smo si ogledali Zločine prihodnosti Davida Cronenberga in prvi domači božični film Kapa Slobodana Maksimovića.
Pred mikrofon smo povabili režiserja velikega zmagovalca letošnjega Liffa, v Nemčiji rojenega Juraja Lerotića, čigar film Varen kraj je prejel vodomca. Film pogumno odpira vprašanja o duševnem zdravju in tabuju samomora. Oglasila sta se nam tudi Sara Kern in Lev Predan Kowarski, režiserka in direktor fotografije slovensko-avstralske koprodukcije Moja Vesna, ki je v Portorožu prejel vesni za najboljšo režijo in najboljšo igralko. Ocenjujemo pa tudi filme, ki jih v teh dneh vrtijo v kinu – med drugim Črni panter: Wakanda za vedno in Trikotnik žalosti – ter napovedujemo 19. Animateko, ki se začne prihodnji teden.
V Ljubljani (z izbranimi projekcijami še v Mariboru, Novem mestu in Celju) poteka osrednji jesenski filmski dogodek. Na Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu lahko še do konca tedna ujamete jagodni izbor pretekle filmske sezone in še kakšne pred njo. Prejšnji teden smo vas opozorili na nekatere izmed vrhuncev 33. Liffa. Filmov, ki si zaslužijo našo pozornost je na Liffu veliko in tokrat nadaljujemo z njihovo predstavitvijo po izboru naših kritiških peres. Pred mikrofon smo povabili tudi režiserja Borisa Petkovića, ki je v Cankarjevem domu premierno predstavil film LGBT_SLO_1984, svoj arhivsko-dokumentaristični pogled na slovensko gejevsko, lezbično, biseksualno in transspolno sceno, posameznike in organizacije, ki so v marsičem krojile ledino na tem področju.
Že prvi festivalski dnevi so ponudili nekaj filmskih vrhuncev zadnjega časa, denimo Korzet režiserke Marie Kreutzer. Videli smo tudi že nekaj del iz tekmovalne sekcije Perspektive, na primer francosko socialno dramo Prezaposlena, v ospredju katere je sodobna samohranilka, ki se v upanju na boljše življenje poda v odločilno tekmo s časom. V okviru festivala poteka retrospektiva del hrvaškega cineasta Rajka Grlića - gostili ga bodo na festivalu, pa tudi mi v oddaji Gremo v kino.
Veliki zmagovalec Festivala slovenskega filma v Portorožu je film Orkester, razgledujemo pa se že po prihajajočem Liffu in ocenjujemo filme Pr' Hostar 2‰, Rez! in Gorska mrzlica. Napovedujemo tudi poseben večer s scenaristko in režiserko Heleno Koder, letošnjo Štigličevo nagrajenko za življenjsko delo.
Posvečamo se Festivalu slovenskega filma, ki poteka v portoroškem Avditoriju, piranskem Gledališču Tartini in v Razstavišču Monfort na pol poti med njima. Naš osrednji filmski festival tradicionalno ponuja pregled najnovejše domače avdiovizualne produkcije in na omenjenih prizoriščih poteka do nedelje, ko bodo žirije odločile o prejemnicah in prejemnikih vesen. Z drugimi besedami: do konca tedna se vam na Obali ponuja priložnost za ogled predpremiere ali reprize kakšnega od novih slovenskih filmov in za srečanje z njihovimi ustvarjalci in ustvarjalkami.
Prestolnico je v začetku tedna obiskal francoski igralec in režiser Mathieu Amalric in predstavil filma John Zorn 3 in Močno me objemi, pod katera se podpisuje kot režiser. Napovedujemo Festival slovenskega filma, ki bo prihodnji teden v Portorožu ponudil pregled najnovejše slovenske filmske in avdiovizualne produkcije. Festival praznuje četrt stoletja. Pred mikrofon smo povabili bertovo nagrajenko, igralko Olgo Kacjan, in obiskali Kinotrip, mednarodni festival, ki ga ustvarjajo mladi za svoje vrstnike.
Neveljaven email naslov