Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Pisec, pesnik, prevajalec in neverjetno plodoviti kantavtor Matej Krajnc letos praznuje trideset let glasbenega dela. Ob tej priložnosti je kanček obsežnega repertoarja odigral v Izštekanih. Družbo so mu delali izbrani gosti in najbolj zvesti sopotniki Bojan Jurjevčič Jurki, Leon Posedel, mini zasedba Sužnji sendvičev in Oto Pestner. Program je vil od prve skladbe, ki jo je napisal, do zadnjega albuma, ki ga je objavil te dni, zajel nekaj mejnikov, zašel pa tudi v nepredvidljive okljuke.
Štiri desetletja minevajo, odkar je v Celju vzgojeni kasnejši Ljubljančan in novopečeni Mariborčan Matej Krajnc začel z literarnim ustvarjanjem. Bilo je le vprašanje časa, kdaj bo iz pesniških zbirk, pa kasneje romanov, esejev, kritik, monografij in prevodov vzniknila glasba. Pri takem zbiratelju, ljubitelju in poznavalcu rokenrola ni moglo biti drugače. “Spomnim se leta 1992, bil sem na kavču v dnevni sobi, takrat me je preveval zelo pengovovski duh... A mol, G dur, nisem še znal veliko akordov, ravno sem se začel učiti kitaro... in sem bil kar zadovoljen, nastala je pesem!” pripoveduje. “Obležala je v predalu, vmes se je dogajalo tisoč drugih stvari. Do leta 2016, ko sem jo prvič posnel, šele leta 2019 pa prvič javno izvedel.” Zgodba o pesmi Ljudje, ki smo jo slišali tudi v Izštekanih, lepo ilustrira pot, ki je iz Krajnca naredila gotovo najbolj plodovitega kantavtorja, kar jih je rodila naša gruda. Pa tudi v svetovnem merilu se verjetno uvršča med kandidate za knjigo rekordov. Število albumov se bliža 400 (!!). Veliko jih je izdal sam, nekaj pri večjih založbah, največ pa v zadnjem desetletju pri zagrebški založbi Slušaj najglasnije.
“Vpijam vse okoli sebe in potem to skozi neko notranjo mašino prihaja ven. Nisem še dognal, kakšen je mehanizem. Ne pravim, da skozi mojo pišočo roko govorijo nekakšni angelski glasovi, a neka sila je. Ne vem še, zakaj, čemu, a lepo mi je, da je. To je način življenja, navadil sem se in nimam nič proti,” smeje komentira. Da bi bila pot poslušalcev skozi nepregledni opus manj trnova, je letos izdal Spačene anekdote, "izbrane šansone ob 30-letnici samospevskega dela". Anekdote so bile okostje programa Izštekanih. Dodal je pesmi s še nekaj ključnih albumov, kot so Popotnice (2021), Vse pesmi so tihe (2002) in Od Studencev do Nove vasi (2020), ki spremlja istoimenski roman, kar je njegova pogosta praksa. Da o spiritualih, klasikah rokenrola, uglasbitvah slovenskih pesnikov, kot so Kette, Vodnik, Prešeren ali Menart, ter prevodih kanoniziranih rokovskih poetov, kot so Dylan, Cohen ali Waits, niti ne govorimo. “V resnici veliko manj objavljam kot napišem. Marsikdo bi se čudil, kako je to mogoče, ampak je. V predalu je ta hip gradiva še za kakih dvajset let,” se muza Matej. V Izštekanih se bomo marsičesa dotaknili, marsikaj le ošvrknili. “Hitro se naveličam, potrebujem vedno nov izziv. Pesmi ne morem dvakrat zaigrati na enak način, zato v zadnjih letih večina nastaja v improvizaciji. Tudi v Izštekanih bom kdaj ravnal tako, spontano. No, po eni strani, z bendom se bomo tudi kaj vnaprej zmenili,” še dodaja v smehu.
Izštekani kot uvod v Mateja Krajnca in njegovih trideset noro plodnih let.
--
Pisec, pesnik, prevajalec in neverjetno plodoviti kantavtor Matej Krajnc letos praznuje trideset let glasbenega dela. Ob tej priložnosti je kanček obsežnega repertoarja odigral v Izštekanih. Družbo so mu delali izbrani gosti in najbolj zvesti sopotniki Bojan Jurjevčič Jurki, Leon Posedel, mini zasedba Sužnji sendvičev in Oto Pestner. Program je vil od prve skladbe, ki jo je napisal, do zadnjega albuma, ki ga je objavil te dni, zajel nekaj mejnikov, zašel pa tudi v nepredvidljive okljuke.
Štiri desetletja minevajo, odkar je v Celju vzgojeni kasnejši Ljubljančan in novopečeni Mariborčan Matej Krajnc začel z literarnim ustvarjanjem. Bilo je le vprašanje časa, kdaj bo iz pesniških zbirk, pa kasneje romanov, esejev, kritik, monografij in prevodov vzniknila glasba. Pri takem zbiratelju, ljubitelju in poznavalcu rokenrola ni moglo biti drugače. “Spomnim se leta 1992, bil sem na kavču v dnevni sobi, takrat me je preveval zelo pengovovski duh... A mol, G dur, nisem še znal veliko akordov, ravno sem se začel učiti kitaro... in sem bil kar zadovoljen, nastala je pesem!” pripoveduje. “Obležala je v predalu, vmes se je dogajalo tisoč drugih stvari. Do leta 2016, ko sem jo prvič posnel, šele leta 2019 pa prvič javno izvedel.” Zgodba o pesmi Ljudje, ki smo jo slišali tudi v Izštekanih, lepo ilustrira pot, ki je iz Krajnca naredila gotovo najbolj plodovitega kantavtorja, kar jih je rodila naša gruda. Pa tudi v svetovnem merilu se verjetno uvršča med kandidate za knjigo rekordov. Število albumov se bliža 400 (!!). Veliko jih je izdal sam, nekaj pri večjih založbah, največ pa v zadnjem desetletju pri zagrebški založbi Slušaj najglasnije.
“Vpijam vse okoli sebe in potem to skozi neko notranjo mašino prihaja ven. Nisem še dognal, kakšen je mehanizem. Ne pravim, da skozi mojo pišočo roko govorijo nekakšni angelski glasovi, a neka sila je. Ne vem še, zakaj, čemu, a lepo mi je, da je. To je način življenja, navadil sem se in nimam nič proti,” smeje komentira. Da bi bila pot poslušalcev skozi nepregledni opus manj trnova, je letos izdal Spačene anekdote, "izbrane šansone ob 30-letnici samospevskega dela". Anekdote so bile okostje programa Izštekanih. Dodal je pesmi s še nekaj ključnih albumov, kot so Popotnice (2021), Vse pesmi so tihe (2002) in Od Studencev do Nove vasi (2020), ki spremlja istoimenski roman, kar je njegova pogosta praksa. Da o spiritualih, klasikah rokenrola, uglasbitvah slovenskih pesnikov, kot so Kette, Vodnik, Prešeren ali Menart, ter prevodih kanoniziranih rokovskih poetov, kot so Dylan, Cohen ali Waits, niti ne govorimo. “V resnici veliko manj objavljam kot napišem. Marsikdo bi se čudil, kako je to mogoče, ampak je. V predalu je ta hip gradiva še za kakih dvajset let,” se muza Matej. V Izštekanih se bomo marsičesa dotaknili, marsikaj le ošvrknili. “Hitro se naveličam, potrebujem vedno nov izziv. Pesmi ne morem dvakrat zaigrati na enak način, zato v zadnjih letih večina nastaja v improvizaciji. Tudi v Izštekanih bom kdaj ravnal tako, spontano. No, po eni strani, z bendom se bomo tudi kaj vnaprej zmenili,” še dodaja v smehu.
Izštekani kot uvod v Mateja Krajnca in njegovih trideset noro plodnih let.
--
The Canyon Observer je eden najglasnejših bendov, kar jih raste na naši grudi.
Posavski Kontradikshn so svojevrstna glasbena skupina. Bili so že označeni za eno redkih slovenskih elektrorokovskih atrakcij. Letos so izdali svoj prvi singel v slovenščini, na nastop v oddajo Izštekani pa so pripeljali simfonični orkester Glasbene šole Krško.
Pianist, komponist in glasbeni producent Tine Grgurevič Bowrain je nenavadna, široka, nepredvidljiva glasbena osebnost. Svojo večžanrskost, nadžanrskost, lahko bi rekli tudi nežanrskost je predstavil v tokratni oddaji IZŠTEKANI na Valu 202. Na pot se je podal z več kot dvajsetčlansko posadko: z godalnim triom, spevskim zborom in s številnimi gostujočimi pevci. Prerez skozi pestro delo zadnjih let so mu med drugimi pomagali izvesti basist Jani Hace, tolkalka Lola Mlačnik, pajdaš iz dua Not Exactly Lost Luka Uršič Kalu ter pevke Kiki, Maša Bogataj in Marina Martensson. Akustičnost ni bila vprašanje, pač pa imperativ.
Minimalističen akustičen nastop s tremi gosti: Maša Bogataj (Masharik), Andrej Guček (Hiša), Gregor Strasbergar (MRFY) - ki so se jim na koncu oddaje kot gostje presenečenja pridružili še preostali člani zasedbe MRFY. Zgodil se je pravi časovni stroj, Aleksander se je sprehodil skozi šest desetletij ustvarjanja. In se simbolično vrnil na kraj srečnega imena: oddaja je potekala na prav istih koordinatah, na katerih je kot sedemnajstletnik radijskemu občestvu predstavil svojo prvo pesem.
Minulo leto je oddajo Izštekani zaznamovalo posebej močno. Ozirala se je v svojo tridesetletno zgodovino.
Legendarna glasbena oddaja Izštekani na Valu 202 je 8. junija 2023 z velekoncertom Izštekanih 30 v ljubljanskih Križankah proslavila trideset let. Ob spremljavi sedemnajstčlanskega benda Smrdel Brothers Collective je nastopilo petnajst eminentnih glasbenih izvajalcev, ki so se jim pridružili mnogi skriti gostje. Vsak je poleg svoje skladbe zapel posebej za to priložnost pripravljeno predelavo. Razprodani koncert, ki v teh dneh glasno odmeva, sta neposredno prenašala Val 202 in Televizija Slovenija.
Natanko mesec dni pred velikim koncertom Izštekanih 30 v polnih ljubljanskih Križankah se je oddaja Izštekani še enkrat v živo oglasila iz domačega okolja - radijskega studia. 8. maja 2023 ob 20.00 so nas na Valu 202 s skupnim nastopom nagovorili štirje angažirani kantavtorji različnih generacij.
V pričakovanju obletničnega velekoncerta Izštekanih 30 8. junija 2023 v ljubljanskih Križankah je oddaja Izštekani na Valu 202 ponudila novo poslastico! Tik pred izidom drugega albuma nas je 17. aprila 2023 obiskal mladi mariborski mojster r’n’bja, klaviaturist in pevec Hauptman. Potem ko se je na lanski Emi prvič predstavil v slovenščini in je pesem “Sledim” postala najbolj predvajana skladba na Valu 202 v minulem letu, je Hauptman celotni novi album “Blizu” posnel v materinščini. V Izštekanih je predstavil vse pesmi z njega, nekatere čisto prvič. Seveda je dodal tudi nekaj nepogrešljivih s predlanskega prvenca “Finished, not Perfect”. Aranžmaji, pri katerih je sodeloval tudi skladatelj Leon Firšt, so predrugačeni, izštekani, obogateni z godalnim kvartetom. Izpod Hauptmanovih prstov se je razlegal tudi zvok koncertnega klavirja, nastop pa sozačinili gostje: radgonski raper Leopold I. ter pevki Maša But in Iza Leskovšek. Za ušesa obliznit!
Izštekani letos praznujejo. Vrhunec tridesetletnice bo 8. junija 2023 s koncertom Izštekanih 30 v ljubljanskih Križankah. Za ogrevanje ponujamo dragocen arhivski posnetek. Prve Izštekane!
Po krepkem desetletju se je v oddajo Izštekani znova vrnila ljubljanska indie zasedba AKA Neomi. S čudovitim nizom novih pesmi, sprehodom do začetkov in nazaj ter z imenitnimi gosti. Aranžmaji so bili opazno pritajeni, odeti v manj elektronike, bolj organski, kot smo vajeni. Med instrumenti so bili harfa, oud, klavir. Med gosti pa markantni dami Aleksandra Ilijevski in Astrid.
Za nami je pestro izštekano leto in zadnji večer božično-novoletnih praznikov bo primeren čas za oziranje v preteklost. Obšli bomo vse nadzorne točke izštekavanj v lanskem letu, na katerih nas bodo z izborom najboljših trenutkov pozdravili Jan Tomšič, Tomaž Hostnik, 7AM, Dežurni krivci, Robert Petan, Emkej, 3:rma, koncertni gostje Avdiofestivala Jure Pukl, Eva Luna Marija in Manca Berlec, Matej Krajnc ter junaki IZŠTEKANIH 10 v Kinu Šiška.
Izštekana glasbena oddaja z Juretom Longyko.
Oddajo Izštekani na Valu 202 je zaznamoval mariborski reper Emkej, ki velja za enega najbolj izkušenih in najvidnejših predstavnikov žanra, ki v zadnjem času spet nagovarja široko domače občinstvo. V družbenih viharjih, ki jih živimo, je jasno, da rap še zdaleč ni rekel zadnje besede. Pripravil je celovečerni izštekani program in z okrepljenimi Muzičari nastopil povsem akustično. Ob že znanih je predstavil tudi najnovejše skladbe.
Kantavtor Robert Petan iz Posavja, eden najbolj pronicljivih in duhovitih mladih ustvarjalcev pri nas ta hip, se je izštekal v velikem slogu. Skladbe, običajno izvedene le s kitaro, je odigrala razširjena zasedba. Slišali smo pesmi, ki jih v živo nikoli ni izvajal. Spoznali posebno vejo njegovega elektronskega repertoarja, ki je bil tokrat odigran akustično. Uživali v številnih premierah. In se sončili v soju imenitnih gostov. V oddaji Izštekani in Izštekanih v posluh ponujamo nekaj iskrivih trenutkov včerajšnjega izštekanega večera.
Trdoživi prleški alternativci Dežurni krivci so se leta 2001 pravoverno izštekali in svoj zrnati težkorokovski zvok presadili na akustični grunt. Tedaj so poskrbeli tudi za enega prvih albumov s posnetki iz Izštekanih. Tokrat so šli bogatejši za dve desetletji življenjskih izkušenj po istih poteh. A še veliko dlje! Opremili so se z novimi akustičnimi inštrumenti, s cajonom, zasedbo so okrepili s harmoniko, violino in tremi spremljevalnimi glasovi.
Neveljaven email naslov