Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Dobrodošli v oddaji Second Hand.
Danes se bomo posvetili novi uspešnici od Halsey, Lucky.
»Lucky« gradi na uspehu pesmi »The End«, promocijskem singlu, ki ga je Halsey izdala v začetku tega poletja in je neposredno obravnaval zasebne zdravstvene bitke, s katerimi se sooča, odkar so ji leta 2022 diagnosticirali lupus in redko T-celično motnjo. »Na kratko, Imam srečo, da sem živa. Napisala sem album« je delila z oboževalci. Začne se z 'The End'."
V novi uspešnici »Lucky« Halsey razmišlja o zapletenem odnosu navigiranja med zdravstvenimi težavami, materinstvom in srčnem zlomom, medtem ko je na očeh javnosti. V surovem, iskrenem novem singlu pevka razmišlja o lastni želji, da bi bila videna in slišana, ko je kot najstnica nadaljevala to kariero, ne da bi se zavedala žrtev in ovir, ki jih bo prestala na tej poti.
Za navdih za pesem se je ozrla k dvema starejšima pesmima. Ritem vključuje sempl Monicine podpisne pesmi "Angel of Mine", pesem "Lucky" od Britney Spears pa Halsey zapoje čez Monicin ritem.
"Angel of Mine" je pesem britanske R&B dekliške skupine Eternal z njihovega prvega kompilacijskega albuma Greatest Hits. Pesem je postala njihova 12. in zadnja uspešnica, leta 1998 pa je ameriška pevka Monica izdala uspešno priredbo.
Drugi, glavni vir sempla, je pesem "Lucky" ameriške pevke Britney Spears, saj jo Halsey dejansko interpolira. Izhaja iz njenega drugega studijskega albuma Oops!... I Did It Again.
Pripoved pesmi sledi zgodbi slavne igralke, ki je kljub temu, da ima na videz vse – slavo, bogastvo, lepoto – v sebi resnično osamljena in nesrečna. Prejela je pohvale kritikov, pri čemer so kritiki pohvalili njeno melodijo in ritem ter Spearsin vokal.
"Lucky" je postala svetovna uspešnica je Spearsin deseti najbolje prodajani singel v državi. Britney Spears je "Lucky" izvajala na številnih nastopih v živo in na treh svojih koncertnih turnejah.
Navdihnila je druge glasbenike, da so jo semplali ali priredili, med njimi so Taylor Swift, Meghan Trainor in nazadnje Halsey, ki jo je semplala v svoji novi uspešnici, "Lucky".
384 epizod
Second hand looks at the trend of recycling existing music in the form of samples, remixes and covers - although sometimes these modifications are actually flagrant violations of copyright laws... Some artists use without acknowledging where they got it, so we decided to take a closer look. The result: a huge number of hits are credited to the wrong musician, while the people who really wrote it remain ignored. Listen to the original and the adaptation and familiarize yourself with what's going on in the music industry - you'll be surprised by how many of your idols have built their reputation on the shoulders of others.
Dobrodošli v oddaji Second Hand.
Danes se bomo posvetili novi uspešnici od Halsey, Lucky.
»Lucky« gradi na uspehu pesmi »The End«, promocijskem singlu, ki ga je Halsey izdala v začetku tega poletja in je neposredno obravnaval zasebne zdravstvene bitke, s katerimi se sooča, odkar so ji leta 2022 diagnosticirali lupus in redko T-celično motnjo. »Na kratko, Imam srečo, da sem živa. Napisala sem album« je delila z oboževalci. Začne se z 'The End'."
V novi uspešnici »Lucky« Halsey razmišlja o zapletenem odnosu navigiranja med zdravstvenimi težavami, materinstvom in srčnem zlomom, medtem ko je na očeh javnosti. V surovem, iskrenem novem singlu pevka razmišlja o lastni želji, da bi bila videna in slišana, ko je kot najstnica nadaljevala to kariero, ne da bi se zavedala žrtev in ovir, ki jih bo prestala na tej poti.
Za navdih za pesem se je ozrla k dvema starejšima pesmima. Ritem vključuje sempl Monicine podpisne pesmi "Angel of Mine", pesem "Lucky" od Britney Spears pa Halsey zapoje čez Monicin ritem.
"Angel of Mine" je pesem britanske R&B dekliške skupine Eternal z njihovega prvega kompilacijskega albuma Greatest Hits. Pesem je postala njihova 12. in zadnja uspešnica, leta 1998 pa je ameriška pevka Monica izdala uspešno priredbo.
Drugi, glavni vir sempla, je pesem "Lucky" ameriške pevke Britney Spears, saj jo Halsey dejansko interpolira. Izhaja iz njenega drugega studijskega albuma Oops!... I Did It Again.
Pripoved pesmi sledi zgodbi slavne igralke, ki je kljub temu, da ima na videz vse – slavo, bogastvo, lepoto – v sebi resnično osamljena in nesrečna. Prejela je pohvale kritikov, pri čemer so kritiki pohvalili njeno melodijo in ritem ter Spearsin vokal.
"Lucky" je postala svetovna uspešnica je Spearsin deseti najbolje prodajani singel v državi. Britney Spears je "Lucky" izvajala na številnih nastopih v živo in na treh svojih koncertnih turnejah.
Navdihnila je druge glasbenike, da so jo semplali ali priredili, med njimi so Taylor Swift, Meghan Trainor in nazadnje Halsey, ki jo je semplala v svoji novi uspešnici, "Lucky".
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje pesmi Alibi od Sevdalize v sodelovanju s Pabllo Vittar in Yseult. Pesem je prvo sodelovanje iransko-nizozemske izvajalke Sevdalize, francoske pevke Yseult in brazilske drag queen Pabllo Vittar ter združuje množico kultur in stilov v zmagovalno mešanico. Besedila so zapeta v nič manj kot štirih jezikih, francoščini, angleščini, španščini in portugalščini. "Alibi" se poglablja v temo opolnomočenja žensk, notranje moči in zapletenosti odnosov. Pesem obravnava težave, s katerimi se soočajo ženske v včasih sovražnem svetu, in slavi njihovo vztrajnost. Pesem je mešanica funka in akustičnega popa, za produkcijo pa so uporabili tudi sempl za njeno afro-kubansko osnovo, saj pesem sloni na stoletni kubanski pesmi Rosa. »Alibi« sempla pesem kolumbijske pevke Totó la Momposina »Rosa«, ki je priljubljena med karnevalom v Barranquilli. Totó la Momposina je kolumbijska pevka afro-kolumbijskega porekla. Mednarodno pozornost je pritegnila z izdajo albuma La Candela Viva iz leta 1993 pri založbi Petra Gabriela Real World Records. Toda pesem ima dolgo zgodovino in njena različica je priredba originalne kubanske pesmi "Rosa, qué linda eres", ki jo je leta 1918 prvič posnel Sexteto Habanero Godínez in je postala standard kolumbijskega repertoarja. Sexteto Habanero je bil kubanski sekstet, ustanovljen leta 1920 v Havani. Igral je pomembno vlogo v zgodnji zgodovini žanra in prispeval k njegovi popularizaciji po vsej Kubi. Čeprav je večina prvotnih članov zapustila skupino v tridesetih letih prejšnjega stoletja, je skupina nadaljevala z nastopi in snemanjem v različnih zasedbah. Zadnji album so izdali leta 2010 ob 90. obletnici. Njihovo pesem "Rosa, qué linda eres" je pozneje širše spopulariziral kolumbijski umetnik Magín Díaz.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo poslovili od vplivnega glasbenega umetnika, ki je pred kratkim umrl, pesmi njegove skupine pa so bile semplane v približno 500 kasnejših pesmih in prirejene v skoraj 400 primerih. Zgodnja uspešnica skupine jackson 5, ABC je njihova najbolj semplana pesem, Never Can Say Goodbye pa najbolj prirejana. Pevec in kitarist zasedbe Jackson 5 Tito Jackson je umrl pri 70 letih po srčnem napadu. Toriano Adaryll »Tito« Jackson in bratje Jackie, Jermaine, Marlon in Michael so sredi 60. let 20. stoletja ustanovili skupino Jackson 5 in kasneje podpisali pogodbo z Motown ter hitro postali ena največjih pop skupin v Združenih državah. Na glasbeni sceni so debitirali s štirimi zaporednimi singli številka 1: "I Want You Back", "ABC", "The Love You Save" in "I'll Be There". V petih letih so dosegli sedemnajst Top 40 singlov na lestvici, vključno s šestimi številkami številka ena Billboard R&B uspešnic. Skupina je pridobila avtonomijo kot pisci, izvajalci in producenti, ko je leta 1976 podpisala pogodbo z Epic, tri leta preden je solo prodor Michaela Jacksona z Off the Wall pospešil razpad skupine. Leta 1984, dve leti po tem, ko je Thriller Michaela Jacksona postal najbolje prodajan album vseh časov, se je Michael ponovno pridružil skupini in izdal album Victory kot Jacksons. Na naslednji turneji je Michael napovedal, da bo ta verjetno zadnja skupine. Preostali bratje in sestre Tito, Jackie, Jermaine in Randy so se uradno razšli leta 1989. Diana Ross je vseh šest članov leta 1997 sprejela v Dvorano slavnih rock & rolla. Tito je nadaljeval z nastopi, tako s svojo lastno blues skupino kot tudi pred skupino B. B. King Blues Band. Leta 2016 je izdal svoj prvi samostojni album Tito Time, tri leta kasneje pa še drugega Under Your Spell. Bil je na turneji z nekaterimi svojimi brati kot Jacksons in nastopal še teden dni pred smrtjo.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. V današnji oddaji se bomo poklonili vplivnemu velikanu brazilske bossa nove, Sergiu Mendesu, ki je umrl pred kratkim, star 83 let. Sergio Mendes, brazilski pevec, skladatelj, vodja skupine in klaviaturist, je postal mednarodna senzacija, potem ko se je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja preselil v Združene države Amerike, in eden glavnih crossover umetnikov svojega časa, z mednarodnimi uspešnicami kota sta »Mas Que Nada« in »The Look of Love". Posnel je več kot 35 albumov in za sabo pustil neverjetno glasbeno zapuščino več kot šestih desetletij edinstvenega zvoka, ki ga je prva predstavila njegova skupina Brasil ’66. Njegove pesmi so semplali in prirejali številni, ena njegovih najbolj semplanih pesmi pa je Magalenha, ki jo je izdal precej pozno v svoji karieri, leta 1992. Izdal je svoj prvenec Dance Moderno, ko je gibanje bossa nova pridobilo moment leta 1961. Turneje po Severni Ameriki in Evropi so vodile do sodelovanj, čemur je sledila selitev v Združene države, kjer je ustanovil Sergio Mendes & Brasil '65. Kljub nenehnemu uspehu v Južni Ameriki sta se prva dva albuma bossa nova skupine prodajala slabo v Severni Ameriki in po nasvetu producenta Richarda Adlerja je Mendes dodal dva ameriška pevca. Kljub temu je bil prelomni singel v portugalskem jeziku »Mas Que Nada«, ki ga je napisal legenda sambe Jorge Ben, tisti, ki je Mendesu in skupini – takrat imenovani Brasil ’66 – omogočil preboj v ZDA. V prej skeptični industriji sta "Mas Que Nada" in album Herb Alpert Presents: Sergio Mendes & Brazil '66 zagotovila Mendesu možnost za vrhunec leta 1968, ko je izvedel priredbo Burta Bacharacha in Hala Davida "The Look of Love". S to pesmijo, nominirano za oskarja, je Mendes resnično postal mednarodno priljubljen, ko jo je aprila 1968 izvedel na podelitvi oskarjev. Leta 2019 je izdal svoj zadnji album, In the Key of Joy, v povezavi z dokumentarnim filmom o njegovem življenju. Mendes je nazadnje nastopil novembra 2023 v Parizu, Londonu in Barceloni.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo osredotočili na nov singl "She's Gone, Dance On" skupine Disclosure. Britanski elektronski duo – sestavljata ga brata Howard in Guy Lawrence – je pesem prvič izvedel oktobra lani na pop-up predstavi v Los Angelesu. Skladbo so nato premierno predstavili na BBC Radio 1, na podlagi česar je postala viralna. Pomladi je pesem postala uspešnica po klubih in festivalih, s množico uglednih DJ-jev, ki jo je vključila v svoje sete, kot so Todd Edwards, Joy Anonymous, salute, DJ Seinfeld, Peggy Gou in Sammy Virji. Zdaj je britanski duo uradno izdal pesem kot singel, prvo novo pesem po albumu Alchemy iz leta 2023. V posnetku na Instagramu, ki napoveduje singel, je duo Disclosure pojasnil, da so odložili uradno objavo posnetka, ker je trajalo "mnogo mesecev, da so pridobili dovoljenje za sempl " Ennia Morriconeja "Dance On". Legendarni italijanski skladatelj Ennio Morricone, ki je umrl leta 2020 in je tema nedavno izdanega dokumentarca, je bil najbolj znan po veličastnih filmskih glasbah, ki jih je napisal za vesterne, kot je The Good, The Bad And The Ugly. Njegova filmografija obsega več kot 70 nagrajenih filmov. Ennio Morricone je pisal glasbo v najrazličnejših slogih, kot je v tem primeru, saj je za erotično dramo Così Come Se iz leta 1978 prispeval dve disko skladbi, »Spazio 1999« in »Dance On«. Z več kot 400 glasbami za kinematografe in televizijo ter več kot 100 klasičnimi deli velja Morricone za enega najplodnejših in največjih filmskih skladateljev vseh časov. Prejel je številna priznanja, vplival je na številne izvajalce vseh žanrov, vključno s Hansom Zimmerjem, Danger Mouseom, Dire Straits, Muse, Metallico in Radioheadom. Njegove pesmi so bile semplane v skoraj 600 primerih in prirejene v več kot 300.
Dobrodošli v Second Hand. To poletje je nekaj velikih albumov v smislu samplanja in glasbenega sloga praznovalo obletnice in danes se bomo osredotočili na Music for the Jilted Generation od Prodigy, ki je praznoval 30 let. To je drugi studijski album Prodigy, ki je izšel julija 1994 pri založbi XL Recordings. Gre za poseben album v marsičem, tudi v semplovskem smislu, saj so za produkcijo uporabili več kot 50 semplov za izdelavo pesmi, običajno 4 semple na pesem. Omenimo tudi, da so imele inovativne pesmi velik vpliv na bodoče izvajalce in so bile tudi kasneje pogosto semplane ali prirejane. Za pesem Voodoo people so uporabili 6 semplov, pesem pa je bila kasneje semplana v 13 primerih. The Prodigy so pokazali, da velik uspeh njihovega prvenca ni bil naključen. Music for the Jilted Generation ni bila le prelomna izdaja za ekipo iz Essexa, bila je produkt, ki je definiral obdobje britanske plesne glasbe, album, ki je združil evforijo in navdušenje rave kulture z rockovsko energijo. Album je v veliki meri odgovor na pokvarjenost rave scene v Veliki Britaniji zaradi njenega mainstreamovskega statusa, pa tudi na zakon Združenega kraljestva o kazenskem pravosodju in javnem redu iz leta 1994, ki je kriminaliziral rave glasbo in rave kulturo. Music for the Jilted Generation je prejel pohvale kritikov. Rolling Stone mu je podelil tri zvezdice in pol, ga označil za "resnično trippy" in dejal, da "proizvaja univerzalno plesno vročico". Leta 1994 je bil nominiran za glasbeno nagrado Mercury in je vključen v listo '1001 album, ki ga morate slišati, preden umrete'. "Neverjetna plošča," je pripomnil David Bowie. "Ta me je zelo navdušila." V intervjuju sta Keith in Liam oba izbrala Poison kot pesem, na katero sta najbolj ponosna. Komercialno najuspešnejša pesem z albuma, »No Good (Start the Dance)«, je bila predstavljena s sloganom "Hard dance with attitude" in je zgrajena okoli vokalnega sempla iz pesmi "You're No Good for Me" od Kelly Charles iz leta 1987 in uporablja še 6 semplov za ritme in glasbeni del. Howlett je sicer sprva dvomil, ali naj uporabi vokalni vzorec, ker se mu je zdel preveč pop za njegov okus. Bila je tudi pogosto semplana in prirejana kasneje.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Letos poleti je nekaj velikih albumov v smislu samplanja in glasbenega stila praznovalo obletnice, danes pa se bomo osredotočili na Hell Jamesa Browna, ki je praznoval 50 let. Ko je James Brown posnel Hell, svoj osemintrideseti studijski album, je že izumil soul glasbo, kot jo poznamo, in se poglobil v rastoči žanr funka. Z Hell, izdanim pred 50 leti, se je “The Hardest Working Man Show Business” in “The Godfather of Soul“ resno potrudil, da bi ustvaril enega najboljših albumov v njegovem ogromnem katalogu in potrdil svoj "Minister of New Super Heavy Funk" vzdevek. Hell je bil nadaljevanje uspešnega funka polnega albuma The Payback (1973), ki ga nekateri smatrajo za najboljšega v Brownovi karieri. Album vključuje sloge iz drugih žanrov in vključuje inovativne glasbene aranžmaje za številne pesmi. Zaradi raznolike strukture pesmi in zvoka je Hell edinstven album v Brownovem katalogu in takoj je postal vir za semplanje, saj je bil vir semplov za več kot 200 kasnejših pesmih. Po Hell je James Brown nadaljeval s snemanjem albumov z impresivno hitrostjo in pogosto izdal par albumov na leto. Na žalost je Brown namesto z inovacijami začel loviti trende, namesto da bi jih postavljal. Kot večina glasbenikov v 70. letih je tudi on začel sprejemati disko daleč po njegovem razcvetu in snemal albume brez vsebine, kakovost pa je začela opazno padati. Toda Hell še vedno sodi v panteon odličnih funk in soul albumov. Zelo malo je tega, česar Brown ne bi mogel narediti kot umetnik, a kljub temu je ustvarjanje pošastno funky albuma, ki vključuje tudi verodostojna prizadevanja v salsi in gospelu, impresivno. Brownov um je bil ustvarjalen kot vedno in tudi na osemintridesetem albumu je znal ustvariti glasbo, ki je zdržala pol stoletja.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Letos poleti je nekaj velikih albumov v smislu samplanja in glasbenega stila praznovalo obletnice, tako da se bomo danes osredotočili na Santanin Supernatural, ki je praznoval 25 let. Supernatural je bil osemnajsti studijski album Santane, ki je izšel junija 1999 pri založbi Arista Records. Potem, ko so se Santana sredi devetdesetih znašli brez založbe in že dolgo niso dosegli velikega uspeha, se je Carlos Santana začel pogovarjati s predsednikom Ariste Clivom Davisom. Santana in Davis sta sodelovala z A&R sodelavcem Petom Ganbargom, saj se je Santana želel osredotočiti na pop in radiu prijazen material in album je gostil več sodobnih umetnikov, med njimi Rob Thomas, Eric Clapton, Eagle-Eye Cherry, Lauryn Hill, Dave Matthews , Maná in CeeLo Green. Supernatural je bil velik komercialni uspeh po vsem svetu in je znova vzbudil zanimanje za Santanino glasbo. Na podelitvi grammyjev leta 2000 je Supernatural osvojil devet grammyjev in podrl rekord Thrillerja Michaela Jacksona kot najbolj nagrajenega albuma. Supernatural je Santanin najbolje prodajani album doslej in hkrati najbolje prodajani album latinoameriškega umetnika v zgodovini glasbe in eden najbolje prodajanih albumov vseh časov, saj so po ocenah prodali 30 milijonov izvodov po vsem svetu. Kritiki so sicer opazili, da ni skladbe, ki ne bi imela gostujoče zvezde, kar ustvari problem, da album nikoli ne razvije doslednosti, ki bi album držala skupaj, in se zdi "brez smeri". Vendar pa so pesmi, vrhunski trenutki Supernatural, Santanina najboljša glasba iz 90-ih in velike uspešnice, zato je bil album velika vrnitev za skupino. Prvi od šestih singlov z albuma, "Smooth", s pevcem skupine Matchbox Twenty, Robom Thomasom, je bil svetovni uspeh, prav tako ga je semplalo in priredilo skoraj 50 kasnejših umetnikov. Po Smooth je naslednja od teh pesmi "Maria Maria", v sodelovanju s Product G&B, pesem je bila 10 tednov številka ena v ZDA. Pozneje so jo tudi semplali in prirejali mnogi, med njimi DJ Khaled in Rihanna na "Wild Thoughts", vendar ima zanimivo zgodbo pri nastajanju. Za svoj ritem pesem uporablja precej tipičen vzorec iz pesmi The Headhunters God Make Me Funky. Toda Wycleaf, ki je pesem produciral je v intervjuju pojasnil, da je značilna kitarska melodija Marie Marie zgrajena na melodiji skupine Wu-Tang Clan, kar je precej nenavadno.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo osredotočili na svežo uspešnico z grammyjem nagrajenega producenta in multiplatinastega umetnika Purple Disco Machine, »Heartbreaker«, v sodelovanju s funk duom Chromeo. Izdaja pesmi označuje napoved prihajajočega albuma Paradise zasedbe, ki bo izšel 20. septembra in vključuje sodelovanja z izvajalci, kot so Metronomy, Nile Rodgers, Tobi, Duke Dumont, Sophie and The Giants, Nothing but Thieves, The Magician in še veliko več. Purple Disco Machine še naprej prevladuje na svetovni plesni glasbeni sceni z vsako novo izdajo in tudi "Heartbreaker" predstavlja značilno mešanico nalezljivih disko groovov in plesnih ritmov Purple Disco Machine. Chromeo singlu doda prefinjeno plast elektro-funk groova. Zdi pa se, da je za formulo Purple Disco Machine uporabil vzorec iz zgodnjih 80-ih, Hypnotic Tango od My Mine, italo disko skupine, ustanovljene v Terniju v Italiji leta 1983. "Hypnotic Tango", prvi singel My Mine, je postal mednarodna uspešnica po vsej Evropi. V želji po bolj inovativnem zvoku za drugi singel "Zorro" je skupina porabila približno mesec dni za delo, vendar je bil komercialni neuspeh. Namen skupine je bil osredotočen na povrnitev popularnosti in slave kot ob njihovem prvem singlu. Njihov zadnji poskus pri tem je bil s "Can Delight", a se ni izkazal za dovolj in leta 1986 je skupina razpadla. Leta 2016 sta izvirna člana Carlo Malatesta in Danilo Rosati zagnala My Mine z Ilario Melis kot vokalistko in izdala dva singla, "Like a Fool" in "Love Is in the Sky". Septembra 2023 za praznovanje 40. obletnice "Hypnotic Tango" sta Benny Benassi in Albertino izdala nov remiks pesmi, ki je po prvem mesecu izdaje dosegel več kot 400.000 predvajanj, skupina pa načrtuje, da bo letos izdala nov EP. No, zdi pa se, da je ponovni pojav Hypnotic Tango od My Mine pritegnil pozornost Purple Disco Machine, ki ga je uporabil pri ustvarjanju sveže uspešnice Heartbreaker v sodelovanju s Chromeom.
Dobrodošli v Second Hand. Danes se bomo posvetili ozadju sveže uspešnice od Tems, 'Love Me Jeje'. Vzhajajoča nigerijska afrobeats zvezda je pred kratkim izdala svoj albumski prvenec z naslovom Born in the Wild, ki sledi dvema EP-jema in »Love Me Jeje« je prvi uradni singel z albuma. Nase je opozorila, ko je bila vključena na Wizkidovem singlu "Essence" iz leta 2020, ki je dosegel 8. mesto na lestvici Billboard Hot 100 po izdaji različice remiksa z Justinom Bieberjem. Pesem ji je prinesla nominacijo za grammyja. Istega leta je sodelovala v pesmi "Fountains" kanadskega raperja Drakea. V svoji kratki karieri je Tems že prejela številna priznanja, vključno z nagrado Grammy, nagrado Billboard Women in Music, štirimi nagradami NAACP Image, tremi nagradami BET in tremi glasbenimi nagradami Soul Train. Osredotočimo se zdaj na njeno svežo pesem, "Love Me JeJe", ki jo je dejansko debitirala v živo na Coachelli že pred izidom albuma. Pesem interpolira istoimensko uspešnico iz leta 1997 nigerijskega umetnika Seyija Sodimuja, ki se je odzval, potem ko je Tems pesem predstavila v živo: Zbudil sem se ob tem videu @temsbaby, ki izvaja svojo novo pesem LOVE ME JEJE na @coachella. To mi je polepšalo dan. Lepa stvar pri glasbi je, da presega generacije in nas povezuje skozi čas. Seyi Sodimu (znan tudi kot Mr. Jeje ali Seyi) je nigerijski pevec in tekstopisec, najbolj znan prav po skladbi »Love Me Jeje«, zaradi katere je postal priljubljen v Nigeriji v poznih 1990-ih in začetku 2000-ih. Je pionir vedno rastoče nigerijske glasbene industrije. Seyi je izdal dva albuma: Born in Afrika leta 1998 in State of Mind leta 2002, ki jima je leta 2007 sledila pesem z reggae zvezdo Waynom Wonderjem z naslovom "Sophisticated Lady", pesmi "Set Me Free" in "GBEDU" ter leta 2014 njegovo zadnjo, "Pele Pele", priredbo "ore mi se pele pele" Ebenezerja Obeya.
Dobrodošli v Second Hand. Danes se bomo osredotočili na svežo pesem Kimbara od Barry Can’t Swim. To je njegova prva nova pesem po njegovem hvaljenem debitantskem albumu ‘When Will We Land?’, ki je izšel oktobra 2023 pri Ninja Tune. V njegovem tipičnem slogu je »Kimbara« privlačen singel, pripravljen za klube – zagotovljena poletna himna z živahnimi hupami, nalezljivimi vokalnimi vzorci in veselo energijo. Barry Can't Swim je škotski producent elektronske glasbe in DJ iz Edinburga. Identificira se kot bolj glasbenik kot producent, pri čemer poudarja prednost ustvarjanja glasbe z uporabo instrumentov. Za svojo novo pesem Kimbara, ki sledi njegovemu zelo hvaljenemu albumu, pa je Barry Can't Swim uporabil starejšo pesem. Na “Kimbara” Barry sempla legendarno, večkrat nagrajeno kubansko izvajalko Celio Cruz in njen singel iz leta 1974 “Quimbara”. Izraz "Quimbara" sicer nima direktnega pre voda, a pomeni podobno kot "dobro se imeti" in "uživati". Celia Cruz je bila kubanska pevka in ena najbolj priljubljenih latino glasbenic 20. stoletja. Ni bila le priča evoluciji latinske glasbe v Združenih državah je bila njeno utelešenje. Pionirka crossoverjev je še naprej ustvarjala uspešnice in orala ledino kot starejša občanka. Predvsem pa je širila veselje, kamorkoli je prišla. Izdala je več kot 60 albumov in prodala več kot 10 milijonov izvodov, kar jo uvršča med najbolje prodajane izvajalce latinske glasbe. V svoji bogati karieri je sodelovala z Aretho Franklin, igrala pa je tudi ob Antoniu Banderasu.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali Eminemov poskus, da bi z novo pesmijo 'Houdini' njegova kariera izginila. Njegov novi album je izšel po albumu Music To Be Murdered By iz leta 2020 in Eminem je še naprej obljubljal uničenje svojega alter ega – ki ga je leta 1999 populariziral album The Slim Shady LP – z lažno resničnim zločinom o smrti lika, temu pa je sledila dejanska osmrtnica, ki je bila objavljena v Detroit Free Press. »Houdini« je nekakšen povratni klic njegovemu singlu »Without Me« iz leta 2002, toda bolj vplivna interpolacija, uporabljena v pesmi, ki sta jo producirala Eminem in njegov dolgoletni sodelavec Luis Resto, prihaja iz »Abracadabra« od Steve Miller Band. "Abracadabra" je bil izdan kot prvi singl z istoimenskega albuma iz leta 1982. V ZDA je bil dva tedna na št. 1 na Billboard Hot 100, največja uspešnica v dosedanji karieri Steva Millerja in njihova zadnja uspešnica med 10 najboljših v ZDA. To je bila tretja uspešnica skupine v ZDA skupaj s "The Joker" in "Rock'n Me". Steve Miller Band je bil ustanovljen leta 1966 v San Franciscu. Skupina je imela niz hitov od sredine do poznih sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ki so postali stalnica klasičnega rocka ter več albumov psihedeličnega rocka in so še vedno aktivni. Leta 2016 je bil Steve Miller kot samostojni umetnik sprejet v Dvorano slavnih rokenrola.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali Eminemov poskus, da bi z novo pesmijo 'Houdini' njegova kariera izginila. Njegov novi album je izšel po albumu Music To Be Murdered By iz leta 2020 in Eminem je še naprej obljubljal uničenje svojega alter ega – ki ga je leta 1999 populariziral album The Slim Shady LP – z lažno resničnim zločinom o smrti lika, temu pa je sledila dejanska osmrtnica, ki je bila objavljena v Detroit Free Press. »Houdini« je nekakšen povratni klic njegovemu singlu »Without Me« iz leta 2002, toda bolj vplivna interpolacija, uporabljena v pesmi, ki sta jo producirala Eminem in njegov dolgoletni sodelavec Luis Resto, prihaja iz »Abracadabra« od Steve Miller Band. "Abracadabra" je bil izdan kot prvi singl z istoimenskega albuma iz leta 1982. V ZDA je bil dva tedna na št. 1 na Billboard Hot 100, največja uspešnica v dosedanji karieri Steva Millerja in njihova zadnja uspešnica med 10 najboljših v ZDA. To je bila tretja uspešnica skupine v ZDA skupaj s "The Joker" in "Rock'n Me". Steve Miller Band je bil ustanovljen leta 1966 v San Franciscu. Skupina je imela niz hitov od sredine do poznih sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ki so postali stalnica klasičnega rocka ter več albumov psihedeličnega rocka in so še vedno aktivni. Leta 2016 je bil Steve Miller kot samostojni umetnik sprejet v Dvorano slavnih rokenrola.
Dobrodošli v Second Hand. Danes se bomo poslovili od vplivne francoske pevke in modne ikone Françoise Hardy, ki je nedavno umrla v starosti 80 let po dolgem boju z rakom. Ena vodilnih ikon francoskega pop gibanja yé-yé je bila navdih za mnoge slavne izvajalce in je pozneje več kot 130-krat prirejana in semplana v več kot 60 kasnejših uspešnih pesmih. Njena največkrat prirejena pesem je Comment Te Dire Adieu, ki je pravzaprav sama priredba pesmi It Hurts to Say Goodbye Margaret Whiting. Rodila se je v Parizu 17. januarja 1944 sredi zračnega napada na mesto, ki so ga zasedli nacisti, in po večini navedb je imela melanholično otroštvo, katerega urok je bil prekinjen, ko ji je odsotni oče po zgodnji maturi podaril kitaro ob 16. Pevka je pričela kariero leta 1961, ko je založba Disques Vogue podpisala pogodbo s takrat 18-letnico. Izdala je singel »Tous les garçons et les filles«, ki je takoj postal hit in bil prodan v več kot 2,5 milijona izvodih in so ga pogosto prirejali. Najbolj znana po svojih melanholičnih baladah, je Hardyjeva postala ena od vodilnih v glasbenem slogu Yé-yé, katerega ime je bilo povzetek pogostih pesmi "yeah, yeah" v angleških pop pesmih tiste dobe, kot na primer pri Beatlih. Sledile so uspešnice, med drugim »Je Suis D’Accord« in »Le Temps de L’Amour«. Kot dokaz njene naraščajoče priljubljenosti je Hardy začela prevajati svoje pesmi v angleščino (pa tudi v nemščino in italijanščino), pri čemer je leta 1964 z »All Over the World« dosegla svoj prvi hit med 20 najboljših v Združenem kraljestvu. Poleg tega, da je vplivala na in očala vse, od Boba Dylana in Davida Bowieja do Micka Jaggerja, je Hardyjeva postala tudi muza za modna oblikovalca Yvesa Saint Laurenta in Paca Rabanna, s slavnima fotografoma Richardom Avedonom in Williamom Kleinom. Poleg tega, da je sodelovala z vsemi, od Iggyja Popa do Blur, je Hardy nastopila tudi v filmih priznanih režiserjev Jean-Luca Godarda in Johna Frankenheimerja.
Dobrodošli v Second Hand. Danes se bomo posvetili novi uspešnici Rite Ore, 'Ask and You Shall Receive'. Rita Ora pravi, da je našla novo 'osvobajajočo' miselnost, ko je objavila nov singel: "Pesem je polna optimističnih, poletnih vzdušij in govori o tem, da romantično izkoristite trenutek in se potopite naravnost s to posebno osebo," je dejala Ora v izjavi. Razkrila je, da je pesem »Ask and You Shall Receive« napisala s svojo prijateljico in popzvezdnico RAYE, ki jo je podpirala v preteklih letih in jo ima za »kot svojo mlajšo sestro«. Slovi kot ena najuspešnejših britanskih umetnic 21. stoletja. Njen zadnji album, You & I, je izšel junija 2023. Na njem so bili singli »You Only Love Me«, »Praising You, ” in “Don't Think Twice,” sledil pa je njenemu LP-ju iz leta 2018, Phoenix. Multiplatinasta glasbena kariera Rite Ore ji je prinesla tudi nagrado BRIT Billion, potem ko je presegla mejnik ene milijarde pretokov v Združenem kraljestvu. Pevka bo konec junija nastopila na nemškem Panama Open Air, kasneje to poletje pa tudi na festivalih na Madžarskem, v Romuniji in Slovaškem. No, za zadnjo uspešnico je uporabila obstoječi starejši material, Music Sounds Better With You, skupine Stardust. »Music Sounds Better with You« je edina plošča francoskega house tria Stardust, ki je izšla 20. julija 1998. Stardust so sestavljali producent Thomas Bangalter, DJ Alan Braxe in vokalist Benjamin Diamond. »Music Sounds Better with You« je debitirala na drugem mestu britanske lestvice singlov avgusta 1998 in tam ostala dva tedna ter postala eden najbolj prodajanih singlov v Združenem kraljestvu tistega leta. Dva tedna je bila tudi na vrhu ameriške lestvice Billboard Dance Club Play. Pesem je prejela pozitivne kritike in več publikacij jo je razglasilo za eno najboljših plesnih pesmi. Bangalter je zavrnil ponudbo Virgina v višini 3 milijonov dolarjev za produkcijo albuma Stardust. Če gremo še korak dlje, omenimo, da so Stardust za "Music Sounds Better with You" uporabili sempl kitarskega rifa iz pesmi Chaka Khana "Fate" iz leta 1981.
Pozdravljeni v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice One Night/All Night od Justice in Tame Impala. Francoski elektronski glasbeni duo Justice in avstralski glasbeni projekt Tame Impala sta izdala pesem kot prvo novo glasbo dua po skoraj osmih letih, po njihovem studijskem albumu Woman iz leta 2016. Pesem služi kot vodilni singel novega albuma Hyperdrama, skupaj z "Generator", drugo pesmijo z albuma. »Želeli smo, da 'One Night/All Night' zveni, kot da bi temačna/tehno stran Justice našla disko strani Kevina Parkerja od Tame Impala. Ta pesem niha med čisto elektronsko glasbo in čistim diskom, vendar nikoli ne dobiš obeh hkrati. Preklapljanje iz enega v drugega poteka čez cel album in je morda najbolj jasno prikazan v 'One Night/All Night.' Za tehno vpliv, ki ga opisujejo, so uporabili sempl izpred skoraj 30 let. Izhaja iz techno skladbe Jeremyja The Flow iz leta 1995, ki je bila v uporabi precej upočasnjena. Njen avtor, J. C. J. Hanneman, ki jo je izvedel pod psevdonimom Jeremy, je naveden kot soavtor One Night/All Night, na veliko presenečenje Hannemana samega. Jorn Hanneman je hardcore producent iz Nizozemske, ki pa ni več aktiven v glasbi. Dejaven je bil v devetdesetih letih prejšnjega stoletja in opaža več odmeva okoli njegovega starega opusa. Že v zgodnji mladosti se je Jorn navdušil nad glasbo. Pri 6 letih je začel igrati klavir in pri 14 letih že igral v več skupinah. Po izkušnji z elektronsko glasbo (Front 242/Kraftwerk) pa se je njegova glasbena preferenca kot glasbenika obrnila v elektronsko glasbo. Skladbe je začel producirati sam, kot Public Domain, Dr Phil Omanski, Jeremy in Ard und Jorn ter seveda kot Jorn. Poleg tega ima Jorn velik sloves enega redkih producentov, ki je sposoben producirati v več slogih. Sočasno je začel z DJ-janjem, tudi na zelo cenjenih rejvih, kot so Thunderdome, Earthquake in Hellraiser.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. V današnji se bomo poklonili rock ikoni 'Rebel Rouser' Duaneu Eddyju, ki je nedavno umrl, star 86 let. Le peščica kitaristov v zgodovini ima bolj značilen zaščitni znak kot nizkotonski 'twang', ki ga je Duane Eddy ustvaril v Phoenixu s producentom Leejem Hazlewoodom. Duane Eddy je bil sprejet v Dvorano slavnih rokenrola leta 1994 zaradi svoje kariere, ki jo je začel leta 1958 z milijonsko prodanim instrumentalom »Rebel Rouser«, ki so ga mnogi priredili. Puščava Arizona je oblikovala zvok Duanea Eddyja, kot je izjavil: »Prostornost in odprtost puščave, njen občutek in vonjave so oblikovale mojo glasbo,« je dejal. »Igram tako, z velikimi notami in odprti prostori." Eddyjev zvok oblikuje njegova naklonjenost nizkim strunam na njegovem votlem telesu Gretsch-a, ko je ugotovil, da so zanj nizke strune veliko močnejše od visokih. Dogodek na odpadu, kjer sta on in Hazlewood odkrila učinek odmeva votlega rezervoarja za vodo, je prav tako močno vplival na njuno produkcijo. Spletna stran dvorane slavnih rokenrola citira Johna Fogertyja iz skupine Creedence Clearwater Revival, ki Eddyja imenuje "prvi kitarski bog rokenrola". Dvorana slavnih gre še naprej in ugotavlja vpliv Eddyjevega zaščitnega zvoka v vsem, od »Born to Run« do Beatlov v »I Want to Hold Your Hand«. Po uspešnici »Boss Guitar«, ki je dosegla številko 28 leta 1963, je njegova kariera usahnila, je pa kasneje zaigral kitaro še z Art of Noise na njihovi različici pesmi »Peter Gunn«, ki se je leta 1986 uvrstila med Top 10 v Veliki Britaniji.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže reggae uspešnice 'Praise Jah In The Moonlight' YG Marleyja, ki je njegova debitantska pesem. Tako ima legendarna družina Marley še enega ustvarjalca uspešnic. Pesem zveni skoraj kot nadaljevanje tistega, kjer so Bob Marley & The Wailer končali, medtem ko YG Marley dodaja svoj edinstven pridih in slog za resnično brezčasen učinek. YG Marley je vnuk pokojnega Boba Marleyja in sin Rohana Marleyja in Lauryn Hill – slednja je bila leta 1998 s pesmijo »Doo Wop (That Thing)« na vrhu lestvic. YG je šesti član družine Marley. Katerega hit se je uvrstil na Billboard Hot 100, po Bobu Marleyju, Ziggyju Marleyju, Ky-Mani Marleyju, Damianu »Jr. Gong” Marley in Skip Marley. Za svoj debitantski singl je YG uporabil sempl iz starejše pesmi, a mu ga ni bilo treba iskati zunaj družine, saj "Praise Jah" vsebuje vzorec pesmi "Crisis" Boba Marleyja in The Wailers iz leta 1978. Morda malce presenetljivo, Bob Marley je pred svojo smrtjo leta 1981 na lestvice uvrstil samo eno pesem: "Roots, Rock, Reggae." Marleyjev vpliv pa je bil seveda ogromen in ga najdemo kot soavtorja pri množici modernih pesmi zaradi uporabe njegove glasbe v priredbah, zaradi semplanja ali interpolacije njegovih pesmi. Če štejemo uporabljene semple iz njegovih pesmi, hitro presežemo številko 500, narejenih pa je bilo skoraj 1000 priredb njegovih pesmi. Od večjih uspešnic omenimo “I Shot the Sheriff” Erica Claptona (št. 1, 1974), “I Shot the Sheriff” Warrena G-ja (št. 20, 1997), “Window Shopper” 50 Centa (št. 20, 2005). ) in Rihannino “Redemption Song” (št. 81, 2010).
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo v njej poklonili Richardu Tandyju, klaviaturistu Electric Light Orchestra, ki je nedavno preminil. Electric Light Orchestra (ELO) je angleška rock skupina, ustanovljena v Birminghamu leta 1970. Njihovo glasbo zaznamuje zlitje popa in klasičnih aranžmajev s futuristično ikonografijo, Tandyjev prispevek k njihovemu zvoku pa je bil ogromen, saj je igral na množico klaviatur, Minimoog, klavinet, melotron in klavir. Zaradi uspeha benda in posebnega zvoka je bila njihova glasba nenehno semplana in prirejana in sicer v več kot 500 primerih. Njihova pogosto prirejena pesem Xanadau z Olivio Newton-John, je bila velika uspešnica leta 1980. V originalnem 13-letnem obdobju aktivnega snemanja in turnej so ELO prodali več kot 50 milijonov plošč po vsem svetu in prejeli številne nagrade. Leta 2017 so bili štirje ključni člani skupine ELO (Wood, Lynne, Bevan in Tandy) sprejeti v Dvorano slavnih rokenrola. Po besedah glasbenega novinarja Simona Pricea so ELO: nedvomno najbolj nekul, celo kljubovalno anti-kul med vsemi ... Vzorčili so jih na desetine in desetine izvajalcev, od Company Flow do Pussycat Dolls, če greš iskati. Tu in tam v moji novinarski karieri je bilo mogoče slišati sodobno skupino, da prizna vpliv ELO; Flaming Lips in Super Furry Animals sta dva primera. Toda skupina, v kateri zaznam največ ELO DNK, je povsem zunaj rock žanra: Daft Punk." Pesem Evil Woman so med številnimi drugimi semplali tudi omenjeni Daft Punk in Pussycat dolls, njihova najbolj semplana in prirejena pesmi pa je Don't Bring Me Down. Leta 1985 je Tandy ustanovil Tandy Morgan Band, v katerem sta bila Dave Morgan in Martin Smith, ter izdal konceptualni album Earthrise. Z leti je nadaljeval z delom in se leta 2012 ponovno združil z Lynne pri drugem projektu ELO, naboru največjih uspešnic skupine v živo. Zbrali so se še večkrat, pogosto na dobrodelnih koncertih. Pred dobrim mesecem so ELO napovedali poslovilno turnejo. Za zdaj ni jasno, ali se bo turneja zgpdila brez Tandyja.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo v njej poklonili ikoni indie rocka, ki je imela enormen vpliv na glasbo in je nedavno umrla v starosti 61 let zaradi srčnega napada. Steve Albini, predstojnik underground rock skupin Shellac in Big Black, je bil legenda snemalnega studia, čeprav je imel raje izraz "inženir" kot "producent". Posnel je In Utero skupine Nirvana, Surfer Rosa skupine Pixies, Rid of Me skupine PJ Harvey in še nešteto klasičnih albumov ter ostal odkrit kritik izkoriščevalskih praks glasbene industrije do svojih zadnjih let. Po zgodnjem delu na Surfer Rosa, Slint’s Tweez in Breedersov Pod je postal sinonim za brutalno, v živo zvenečo analogno produkcijo, ki je nosila otipljivo surovo energijo. Glasba, ki jo je ustvaril, je bila praktično žanr zase in je bila pogosto prirejana in semplana. Njegov vpliv se je razširil na naslednje generacije rocka, punka in metala doma in v tujini, od katerih je mnoge produciral. Albinija že dolgo občudujejo, ker se je držal svojih načel in dvomil o standardih glasbene industrije, zlasti v snemalnem studiu. Nikoli ni jemal avtorskih honorarjev od plošč, na katerih je delal – vključno z Nirvanino In Utero, ki je bila prodana v več kot 15 milijonih izvodov – kljub temu, da je bila to stalnica industrije, in ohranjal je nizke dnevne cene, zlasti za producenta z njegovim pedigrejem. Ko so ga vprašali, kako bi gledali na njegovo kariero, če bi se kdaj upokojil, je Albini za The Guardian dejal: »Boli me briga. To delam in to je tisto, kar mi je pomembno – dejstvo, da lahko to počnem še naprej. To je vsa osnova. To sem počel včeraj in to bom naredil jutri in s tem bom nadaljeval." In tudi je, do konca.
Neveljaven email naslov