Trenutno se predvaja:
11. februar 2021 ob 06:00 Glasba

Pouk na glasbeni šoli jima ostaja v lepem spominu

Pianistki Erika Šavli in Kaja Fornazarič, učenki Glasbene šole Nova Gorica, sta na lanskem tekmovanju Temsig osvojili najvišje mesto v II. kategoriji discipline klavirski duo. Dragocena izkušnja skupnega muziciranja jima ostaja v lepem in trajnem spominu.
Erika Šavli in Kaja Fornazarič z mentorjema. Foto: Osebni arhiv
Erika Šavli in Kaja Fornazarič z mentorjema. Foto: Osebni arhiv

Igra v klavirskem duu zahteva več dela, usklajevanj, poslušanj in medsebojnega sodelovanja
Pouk na glasbeni šoli nama ostaja v lepem spominu

Pianistki Erika Šavli in Kaja Fornazarič, učenki Glasbene šole Nova Gorica, sta na lanskem tekmovanju Temsig osvojili najvišje mesto v II. kategoriji discipline klavirski duo. Dragocena izkušnja skupnega muziciranja jima ostaja v lepem in trajnem spominu.

16-letna Erika Šavli iz Nove Gorice se je v umetnosti klavirske igre devet let izpopolnjevala v razredu Mihe Štoklja in na različnih tekmovanjih prejela kar devet zlatih priznanj. Nove izkušnje in znanje je osvajala tudi na poletni šoli Valentine Češnjevar v Kopru in na mojstrskem tečaju profesorja Sijavuša Gadžijeva v Radovljici. Danes je dijakinja 2. letnika umetniške gimnazije likovne smeri v Novi Gorici in se klavirju posveča le ob prostem času, ker ji je za bolj poglobljeno igro preprosto zmanjkalo časa in energije. Stik z glasbo pa ohranja tudi s spremljanjem šolskega zbora in domačim samostojnim učenjem kitare. Tudi 15-letna Kaja Fornazarič iz Šmihela, ki je osem let obiskovala razred Barbare Mačkić, nadaljuje šolanje na novogoriški Gimnaziji in se umetnosti črno-belih tipkdoma predaje le občasno z igranjem skladb, ki jim v minulih letih ni uspela nameniti dovolj pozornosti.

Primorski glasbeni talenti
Rubrika Primorski glasbeni talenti, ki uvaja oddajo Glasbeni abonma, je na sporedu vsak četrtek ob 20.00. V njej predstavljamo najbolj obetavne mlade glasbenike, ki dosegajo opazne uspehe doma in na tujem. Tokrat predstavljamoklavirski duo Glasbene šole Nova Gorica, v katerem igrata Erika Šavli in Kaja Fornazarič. Prisluhnili jima boste v izvedbi skladb Bojana Glavine, Dariusa Milhauda, Francisa Poulenca in Sergeja Rahmaninova.

Mladi goriški glasbenici, ki sta vsa leta šolanja izkazovali izstopajoče pianistične vrline, sta za lansko državno tekmovanje mladih glasbenikov republike Slovenije združili svojo ljubezen do skupnega muziciranja in z odličnimi izvedbami skladb Bojana Glavine, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Sergeja Rahmaninova, Dariusa Milhauda in Francisa Poulanca v svoji kategoriji, v kateri so sicer tekmovali tudi dijaki Konservatorija za glasbo in balet, osvojili 2. nagrado in srebrno plaketo, a hkrati najvišje mesto v tej kategoriji. "S Kajo sva se že od začetka zelo dobro razumeli in se spodbujali med vsemi urami, ki sva jih skupaj preživeli v glasbeni šoli," je povedala Erika. Tudi Kaja je bila navdušena, saj so bile vaje bolj zanimive in sproščene kot pri solistični igri, a je hkrati tudi priznala, da "je pri tovrstni igri več dela, usklajevanja, poslušanja in medsebojnega sodelovanja."

Erika Šavli in Kaja Fornazarič z mentorjema. Foto: Osebni arhiv

Kaja in Erika sta tekmovali 10. marca lani na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, le nekaj dni pred začetkom koronakrize. "Pred tekmovanjem je bilozelo napeto, ker je en duo odpovedal svojo udeležbo in sva tako s Kajo v kategoriji ostali z duom, v katerem sta igrala precej starejša pianista," se spominja Erika. A očitno sta se odlično predstavili in zmagali. Čeprav sta pianistki zapustili šolanje v Glasbeni šoli Nova Gorica, se ju z navdušenjem spominjata tudi oba profesorja.

"Kaja, najprej učenka kolegice Milene Židanik Vuga, je glasbeni potencial, h kateremu sem pristopila z velikim navdihom. Že med pripravo za najino 1. tekmovanje mladih glasbenikov, skupaj z Vidom Mladovanom v klavirskem duu leta 2017, sem opazila njeno izrazito sposobnost do opažanja tonskih nians, jasne ritmične strukture, ter potrebo po učenju. Moja metodologija temelji na razvijanju individualnih glasbenih plasti, ki so že kot naravni talent izražene pri vsakem posamezniku na različen način ali pa v različni intenziteti. Kaja je pokazala izjemno naraven, sproščen in spontan odnos do igranja klavirja, kar je za vsakega pedagoga odlična osnova, hkrati izziv in odgovornost. Mislim, da sta Kaja in Erika na državnem tekmovanju kot najmlajši udeleženki v svoji kategoriji zelo uspešno in prepričljivo pokazali svoje sposobnosti, znanje in doživljanje glasbene poti skozi izvajane skladbe," je povedala Barbara Mačkić.

"Poučevanje Erike nisem dojemal zgolj kot enostransko pretakanje znanja od učitelja do učenca, kar se dogaja v večini primerov, saj sem pri vadenju z njo sam postajal boljši učitelj. Velikokrat je samoiniciativno naredila neko stvar, ki bi jo jaz na povsem drugačen način in tako sem se naučil, da je pomembno pustiti učenca, da sam pride do določenih zaključkov, kot učitelj pa ga zgolj usmerjaš, da ne zaide predaleč. Prav to sem lahko izkusil pri poučevanju Erike, zaradi česar sem ji zelo hvaležen. Tako delo prinaša učitelju zadovoljstvo in konec koncev tudi širjenje lastnega znanja. Veliko dejavnikov vpliva na razvoj učenca v glasbeni šoli. Poleg nadarjenosti in osebne zagnanosti ima veliko vlogo tudi podpora staršev. Pri Eriki so se vse te stvari uskladile," pa je zapisal Miha Štokelj.

Tatjana Gregorič


Zadnji prispevki