Trenutno se predvaja:
1. december 2020 ob 09:23 Novice

Ajševica bo prva v Sloveniji dobila betonsko krožišče

Prihodnje leto bodo začeli z gradnjo betonskega krožišča na Ajševici, gre za prvo takšno gradnjo v Sloveniji, kjer bo namesto asfalta beton. 
Foto: Primorske novice/Leo Caharija
Foto: Primorske novice/Leo Caharija

Vzhodna vpadnica v Novo Gorico je ob konicah preobremenjena. Po njej se dnevno pripelje v povprečju 13 tisoč ljudi. Večinoma gre za delovne migrante iz Vipavske doline in domačine iz Kromberka ter Lok. V prihodnjem letu bosta Direkcija za infrastrukturo in mestna občina začeli z gradnjo krožišča na Ajševici, ki je eno od treh ozkih grl na tej vpadnici. Posebnost krožišča bo v tem, da vozišče ne bo asfaltno temveč betonsko. Gre za prvo takšno gradnjo v Sloveniji, ki bo preizkusni model za prihodnje.

Prednosti betonskega vozišča v primerjavi z asfaltnim so trajnost in robustnost, dolga življenjska doba - tudi do 40 let ter nizki stroški vzdrževanja, je pojasnil vodja sektorja za investicije v ceste na Direkciji za infrastrukturo, Tomaž Willenpart: "Posebnost tega krožišča je, da bo betonsko vozišče. To bo prvo takšno vozišče v Sloveniji in na nek način preizkusni objekt. V tujini to že zelo dobro poznajo Računamo na uspeh tudi pri nas in v sodelovanju z Združenjem za beton pripravljamo projektne rešitve."

Sedanje križišče na Ajševici je v obliki črke ipsilon, nepregledno in zato prometno nevarno. Na Direkciji računajo, da bodo dela lahko izvajali tudi v zimskih mesecih zato naj bi z gradnjo končali najkasneje do konca prihodnjega leta. Po projektnem predračunu znašajo stroški gradnje slab milijon evrov.

Willenpart pravi: "Parcelacija je naročena, zemljišča se pridobivajo. Mi računamo, da bi v naslednjem letu zemljišča pridobili in razpisali gradnjo oz. rekonstrukcijo." Mestna občina bo na novem krožišču sofinancirala pločnik in kolesarsko stezo. Pločnik bodo v smeri Sela podaljšali do prvih hiš.

Vzhodno vpadnico v Novo Gorico sicer čakata še dve ozki grli, poleg Ajševice še križišče - pri Gostilni pri Hrastu in odcep v nekdanjo gospodarsko cono Meblo. Načrti za ureditev teh dveh križišč še niso prišli dlje od prometne študije.

Nataša Uršič


Zadnji prispevki