Trenutno se predvaja:
15. januar 2021 ob 12:57 Novice

Do leta 2023 bodo zgradili podzemni kablovod med Kobaridom in Bovcem

Podjetja na Bovškem že več let opozarjajo na nihanja električne napetosti, ki jim povzročajo tudi veliko denarno škodo. Zato se veselijo novosti, ki se obeta do leta 2023.
Cevi za 23 kilometrov dolg kablovod so pred dnevi začeli vkopavati na bovškem letališču. Foto: Arhiv fellini artusi
Cevi za 23 kilometrov dolg kablovod so pred dnevi začeli vkopavati na bovškem letališču. Foto: Arhiv fellini artusi

Elektro Primorska je pred dnevi začel z gradnjo novega dvojnega srednjenapetostnega podzemnega kablovoda med Kobaridom in Bovcem, ki bo prinesel zanesljivejšo oskrbo z električno energijo. Čeprav naj bi bil po prvotnih načrtih končan že lani, bodo 23 kilometrov dolg kablovod, predvidoma zgradili do konca leta 2023.

Po ocenah gospodarstva samo en izpad v zgolj petih večjih podjetjih lahko povzroči skoraj polmilijonsko škodo, a tudi za manjše stroški niso zanemarljivi, ponazarja Etvin Berginc, direktor bovškega podjetja Kovi s 15 zaposlenimi, v katerem izdelujejo vijake in kovice: "Največji problem so nihanja napetosti in posledično možnost okvare na računalnikih včasih pride tista špica prevelika in računalnik tega ne zdrži. Lani sta mi šla dva računalnika in to je približno 10.000 evrov stroškov."

Tu so še posredni stroški zaustavitve proizvodnje, zato se veselijo gradnje podzemnega kablovoda. Direktor distribucijske enote Tolmin Elektra Primorska Jernej Kenda: "Predvsem zato, ker Bovec se je srečeval s precejšnjim številom kratkotrajnih izpadov predvsem v zimskem času v času vetra. Računamo, da bomo s tem, ko bomo novi kablovod dali v zemljo, rešili 99 % vseh izpadov in prekinitev."

Njegova prenosna zmogljivost bo 10 MW, kar je skoraj trikrat več, kot je trenutna konična poraba na Bovškem. So pa morali pridobiti soglasja kar 350 lastnikov, zato za en odsek od treh še nimajo gradbenega dovoljenja. Kenda razloži: "Tu imamo rahle težave, saj je precej lastnikov že pokojnih, se niti ne ve, kdo so."

Kljub temu načrtujejo zaključek del do konca leta 2023, traso vkopanega kablovoda pa bosta kobariška in bovška občina izkoristili za ureditev kolesarske poti ob Soči.

Podjetje Pirnat bo z gradnjo na 6-kilometrskem odseku od razdelilne postaje Bovec do Loga Čezsoškega predvidoma končalo do konca maja. Predvidoma bo zaradi del popolna zapora na odseku Bovec-Čezsoča od 5. do 12. februarja vsak dan med 9. in 13. uro, na odseku Čezsoča do mostu za Log Čezsoški pa od 17. februarja do 20. maja.

Mariša Bizjak


Zadnji prispevki