Trenutno se predvaja:
15. september 2020 ob 09:22 Novice

Drugi tir bo Primorsko še bolj »vključil« v matično domovino

Z vrnitvijo Primorske je naša država dobila dostop do morja. Brez okna v svet - koprskega pristanišča si danes ne moremo predstavljati primorskega gospodarstva, slovenskega gospodarstva pa ne brez logistične in gradbene panoge.
Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle
Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

Logisti in gradbinci imajo skupni imenovalec: drugi tir od Kopra do Divače. "Nismo naveličani, a nekako smo se navadili, da se uresničitev drugega tir vleče in vleče," pravi predsednik zveze pomorsko-prometnih agencij Gracijan Necmeskal. Poslovnim partnerjem v tujini je treba tudi povedati, kdaj bo njihov tovor potoval hitreje:

"Jasno je, da zaradi naših interesov ne govorimo o zapletih in pripetljajih, ki jih imamo v državi. O tem partnerjev ne obveščamo. Iščemo pa rešitve in upamo, da bo ta rok držal."

Ta rok je leto 2026. Generalna direktorica gospodarske zbornice Sonja Šmuc:

"Rok je postal morda pomembnejši od same cene, saj je potrebno gledati tudi na izgubo, ki že nastaja, ker tega tira še nimamo."

V družbi 2TDK vztrajajo, da bodo v drugi fazi razpisa izenačili kriterije za vse prijavitelje - tako slovenska kot tuja gradbena podjetja. Generalni direktor Dušan Zorko:

"Trdim, da smo našli optimalno kombinacijo za slovensko gradbeno operativo in tujce, da nastopijo skupaj in da tudi naši pridobijo prepotrebne reference za kasnejši nastop v tujini."

Zdaj ali nikoli pa je potrebno narediti še nekaj, dodaja predsednik projektnega sveta za civilni nadzor nad gradnjo Jadran Bajec - zdaj se mora graditi dvotirna proga:

"Če zdaj ne bomo uskladili del za polno dvotirnost, bomo z vlakom dobesedno vozili denar v graben."

Ker tiri ne končajo v Divači, bo potrebno tudi na drugih delih železnice povečati pretočnost.

Tjaša Škamperle


Zadnji prispevki