Trenutno se predvaja:
8. november 2019 ob 13:53 Novice

Luka Koper tretjič izbira izvajalce na avtomobilskem terminalu

Ureditev tega področja je napovedala ob uvedbi tristebrnega modela reševanja problematike IPS. Dvakrat ni bila uspešna, zato je tretjič spremenila razpisne pogoje. Z njimi tokrat neplačnikov obveznosti ne izključuje.
Luka Koper izbira podjetja, ki bodo v prihodnje pretovarjala vozila v pristanišču.
Luka Koper izbira podjetja, ki bodo v prihodnje pretovarjala vozila v pristanišču.

Julijski razpis, s katerim so v Luki Koper iskali izvajalce za pretovor avtomobilov, ni bil uspešen, saj se nanj ni prijavilo dovolj podjetij. Med pogoji za izključitev iz postopka je namreč med drugim zapisala, da bodo izključeni vsi, ki ne bodo imeli plačanih obveznosti do države in delavcev ali so kršili delovno zakonodajo. Po naših informacijah so le tri podjetja izpolnjevala pogoje, štiri (Novacont, S.t. in Ronai, Slomant in Damada) pa ne. Pred dnevi pa je objavila nov razpis in tega pogoja v javnem naročilu ni več. V Luki pojasnjujejo, da do sedaj niso mogli oddati naročila, saj niso dosegli kvote vsaj šestih dobaviteljev, kar je, ocenjujejo, minimalno število, ki omogoča zagotavljanje pričakovane storitve. Namesto izključevalnega pogoja, ki torej že v začetku izloči podjetja, ki nimajo poravnanih obveznosti, so slednje uvrstili v merila za ocenjevanje ponudb in jih, zagotavljajo v Luki, najvišje ovrednotili.

"Ocenili smo, da je bolj pomembno v celoti uresničiti akcijski načrt izvajanja strategije IPS in se tako dokončno rešiti starih praks," so zapisali.

Eden od potencialnih ponudnikov pa je naročniku sporočil prav nasprotno:

"To razumemo kot nadaljevanje ravnanja, da lahko vsak dela narobe, ne plačuje redno, in kljub temu sklene sporazum."

V pripombi na portalu javnih naročil je zapisal še, da so res dodali prednost v točkah za izbor, a da bodo po njegovem mnenju vsi, ki bodo izbrani, vseeno naročila dobivali.

V Luki zatrjujejo, da bodo nove pogodbe vsebovale socialno klavzulo, ki predvideva prekinitev pogodbe v primeru ugotovljene pravnomočne odločitve o kršitvi delovne, okoljske ali socialne zakonodaje s strani izvajalca ter da v nobenem primeru ne bodo sodelovali z dobavitelji, ki kršijo zakonodajo.

Pri lanskem izboru kadrovskih agencij oz. delodajalcev za zagotavljanje dela delavcev za potrebe Luke Koper so pogoje za izključitev v javno naročilo zapisali. Pri zadnjem razpisu za pretovor avtomobilov, ki se zaključi 22.novembra, pa ne.


Stanje v avtomobilski industriji sicer vpliva na pretovor v koprskem pristanišču: tako na pretovor vozil kot ostalega blaga, saj se je v Evropi denimo zmanjšal uvoz pločevine za izdelavo avtomobilov.


Tjaša Škamperle


Zadnji prispevki