Trenutno se predvaja:
11. februar 2019 ob 14:15Novice

Na številko 112 koprskega centra za obveščanje povprečno 100 klicev dnevno

11. februar je evropski dan enotne številke 112 za klic v sili, ki jo lahko brezplačno pokličemo v vseh evropskih državah. V letu 2018 so v trinajstih regijskih centrih v Sloveniji prejeli skoraj 500 tisoč telefonskih klicev na pomoč, v koprskem 40 tisoč.
Radio Koper/Mateja Rolih Maglica|
Regijski center za obveščanje Koper. V ospredju Rok Kamenšek, vodja koprske izpostave Uprave RS za zaščito in reševanje. Foto: Radio Koper/Mateja Rolih Maglica

"112, klic v sili, prosim?" 100-krat na dan v povprečju se tako oglasijo operaterji na regijskem centru za obveščanje Koper. Približno polovica klicev je takšnih, da potrebujejo takojšnjo obravnavo. Dežurni operater jih tako preusmeri k dispečerjem reševalne enote, gasilcev, policistov ter drugih reševalnih enot, pojasni vodja regijske izpostave Rok Kamenšek. Največ klicev je s področja zdravstva:

"To so nenadne slabosti, to so razne poškodbe, tudi prometne nezgode. Teh klicev je največ, okrog 10 tisoč na letos se jih nabere."

Neupravičen klicev, ki bi zgolj zasedali linije, je v zadnjih letih manj. Kot dodaja Kamenšek, so klici sedaj izsledljivi, ljudje pa so bolj seznanjeni s pomembnostjo številke 112 in tem, da je dobro, da se uporablja v res nujnih primerih.

"Kar pomeni, da se kliče takrat, ko ne moremo sami pomagati, ko je ogroženo življenje ljudi, živali ali imetje in narava. Ko ne znamo ali ne moremo oceniti situacije, ko smo osebno prizadeti ali bi radi nekomu pomagali, pa tega ne zmoremo."

Pri tem je pomembno, da klicatelj pove, kaj se je zgodilo, da lahko operater oceni, kdo bo lahko pomagal, potem pa sledi vprašanjem dispečerja ustrezne reševalne enote. V vseh državah Evropske unije lahko klic izvedemo v angleškem jeziku, na koprskem centru pa tudi v jeziku italijanske manjšine. Gluhi in naglušni lahko na številko 112 pošljejo kratko sporočilo.

Slovenija, ki je številko 112 kot druga v Evropi uvedla leta 1997, sodi v skupino najbolj odzivnih držav, v katerih na 90 odstotkov klicev operaterji odgovorijo v desetih sekundah.

Mateja Rolih Maglica


Iščete ponudnika storitev na obali?
Brezplačno pridobite ponudbe in cene preverjenih ponudnikov

Pridobite cene in ponudbe


Zadnji prispevki