Nadomestne ceste na Mangartsko sedlo ne bo


Mangartsko sedlo je pomembno za turizem ter za ohranjanje in varovanje narave, saj je to habitat maloštevilne ptice belke. Tu najdemo tudi redke in zavarovane rastlinske vrste ter okrog 500 vrst metuljev. Prav zato je Zavod za varstvo narave izdal negativno mnenje za traso nove ceste. Vodja novogoriške enote Zavoda Klavdij Bajc:
"Ocenili smo, da je vpliv na metulje, na belko in na zavarovane rastlinske vrste bistven in gradnja glede na naše ugotovitve oziroma ocene tukaj ni mogoča."
O drugih rešitvah so prejšnji teden govorili predstavniki Direkcije za infrastrukturo, Zavoda za varstvo narave in lokalna skupnost. Namesto gradnje nove ceste naj bi namestili zapornice s prikazom zasedenosti obstoječih parkirnih mest. Poskušali bodo urediti tudi nekaj novih manjših parkirišč, še dodaja Bajc:
"Za kakšna večja parkirna mesta na območju Mangartskega sedla bi bilo potrebno spet izvesti botanični popis in ugotoviti, kaj tam raste oziroma kaj bo prizadeto."
V Razvojni zadrugi Log pod Mangartom, ki pobira pristojbino in skrbi za urejanje ceste, menijo, da bi bilo treba cesto do vrha sedla ohraniti. Še ena izmed rešitev bi bil javni prevoz, a predsednik Branko Vidmar je do tega skeptičen:
"Tudi spodaj v dolini je treba zagotoviti neko infrastrukturo, parkirišče. In parkirišč ni. Ne moreš načrtovati, kdaj bodo ljudje prišli. Ljudje so tukaj, ti jih moraš pripeljati, ko se odločijo z vrha, jih moraš nazaj pripeljati. In to ni tako enostavno."
Na Mangartskem sedlu sicer tudi po podoru zabeležijo v poletni sezoni do 500 vozil na dan.
Meta Škvarč