Trenutno se predvaja:
21. januar 2020 ob 15:12 Novice

Nadzor pitne vode ostaja, a bo manj pogost

Predstavniki Geološkega inštituta in Agencije za okolje so predstavili analizo, kaj se je od 25. junija zgodilo s kerozinom, ki je iztekel iz prevrnjenih vagonov vlaka v Dolu. Slovenske železnice in Rižanski vodovod sta prejela novi odločbi o ukrepih.
Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kaj se je od 25. junija lani zgodilo s kerozinom oz. njegovimi sestavinami? Del je bil že v prvih urah po nesreči izkopan iz zemljine, del je izhlapel, del je razpadel, pravi Mojca Dobnikar Tehovnik z Arsa:

"Preostali del ogljikovodikov je slabo topen, so zelo hidrofobni in se vežejo predvsem na zemljino. Če ni prisotnosti vode, ki bi spirala, ostanejo vezani na zemljino in to, predvidevamo, se je zgodilo."

Monitoring na izviru, v vodarni in na desetih vrtinah ali vodnjakih v tem času ni pokazal vrednosti, ki bi bile znak za alarm. Tudi po zelo obilnih padavinah novembra in decembra ne. Direktor Rižanskega vodovoda Martin Pregelj:

"Voda je bila vedno varna za uporabo. In če pogledam na stvar s pozitivne strani, zdaj poznamo naš »dnk«, surovo vodo smo v teh mescih vzorčili tolikokrat, kot je prej nismo v 84 letih."

Nesrečo je povzročil zlom osice na kretnici. Zakaj je do tega prišlo, še vedno preiskuje preiskovalec, ki poročila še ni izdelal. Matjaž Kranjc Slovenske železnice infrastruktura:

"Na to poročilo čakamo mi in zavarovalnica, ki bo šele po tem lahko zaprla zahtevke, ki jih imamo."

Stroškov zaradi nesreče je bilo po ocenah Kranjca za 4 milijone, 800 tisoč evrov jih je imel Rižanski vodovod, ki je 4 zahtevke za povračilo že poslal povzročitelju, dogovor o tem naj bi sklenili prihodnji teden.

Tjaša Škamperle


Zadnji prispevki