Trenutno se predvaja:
5. december 2019 ob 08:35 Novice

Parkiranje v Kopru še ni misija nemogoče

Koper po podatkih Mestne občine še vedno sodi med mesta z relativno visokim deležem parkirnih mest na prebivalca v primerjavi z drugimi mesti. Na parkiriščih v neposredni bližini središča po določeni uri ni več mogoče najti prostega mesta.
Javno parkirišče pri stadionu med delavnikom dopoldan. Foto: Radio Koper
Javno parkirišče pri stadionu med delavnikom dopoldan. Foto: Radio Koper

Makadamsko parkirišče med sodiščem in banko, ki je v lasti podjetja Grafist, zjutraj: vozniki zaman krožijo in iščejo prosto mesto:

"Velike težave so, med osmo in šestnajsto uro se težko parkira."
"Problem je, ker mesta niso ustrezno označeno. To bi moral lastnik urediti. Mi, ki plačujemo abonmaje, po osmih nimamo kje parkirati."

Vlado Gavran iz podjetja Grafist zanika, da so prodali več abonmajev, kot je razpoložljivih mest. Natančne številke, koliko je abonmajev in koliko mest je na voljo, nam iz Grafista še niso sporočili. Za zmedo krivijo tudi nedisciplinirane voznike:

"Parkirajo na komot, namesto enega parkirnega mesta, zasedejo mesto in pol. Zato nastane kaos in pomanjkanje."

Kdo je prvi parkiral "nerodno" in zasedel mesto in pol, ni mogoče ugotoviti. Plačniki abonmajev od lastnika pričakujejo, da bi parkriišče uredil. Foto: Radio Koper

Zakaj sami ne uredijo parkirišča?
"Ja, to bi lahko bila rešitev. Da bi asfaltirali in označili. Načrtujemo pa tudi gradnjo parkirne hiše. Vedeti pa je treba, da nakup abonmaja ne zagotavlja rezervacije parkirnega mesta."

Makadamsko parkirišče med sodiščem in banko med delavnikom dopoldan. Foto: Radio Koper

Za že plačane letne abonmaje bodo denar, če bi kdo želel, tudi vračali, nam je zatrdil prvi mož Grafista Ante Guberac.

V okolici ožjega mesta je okoli 2600 parkirnih mest, s katerimi upravlja Marjetica Koper. Trenutno je izdanih 1800 abonmajev, ki ne veljajo na vseh javnih parkiriščih.

"Normalen pojav v mestih je gravitiranje voznikov na parkirišča v ožjem mestu. Posledično so ta veliko bolj zasedena in obremenjena. Velikokrat ostane nezapolnjeno parkirišče ob atletskem stadionu, ki direktno gravitira na ožje mesto. Trudimo se preusmerjati mirujoči promet na parkirišča P+R v Semedeli in ob Kolodvorski cesti, ker so večino časa nezasedena. Zato je tudi cena mesečnega abonmaja na teh območjih, ugodnih 10 EUR," sporočajo iz Marjetice.

Parkirišča pred Semedelo, ob avtobusni postaji in stadionu, niso polno zasedena, druga, le korak stran od središča, so polna že zjutraj. Največji izziv bo spremeniti navade občanov, pravi Marina Jelen iz Mestne občine Koper:

"Opažamo namreč, da se te razlikujejo od navad ljudi, ki živijo v večjih mestih in se, vsaj za krajše relacije, tudi za prevoz v službo in po opravkih, poslužujejo drugih oblik potovanj. Kljub temu, da smo že pred leti posodobili avtobuse in linije javnega mestnega potniškega prometa ter jih tako približali potrebam uporabnikov, ostaja avtomobil še vedno najpogostejše prevozno sredstvo – tudi za krajše relacije med mestom in območjem Semedele, Olma, Markovca ter Žusterne, kjer je avtobusni prevoz zelo frekventen. Občina je poleg tega uvedla ugodne parkirne pogoje za parkirišča, ki so od središča mesta oddaljena največ 10 minut hoje, nekatera bistveno manj, ravno z namenom mesto razbremeniti pločevine."

Prihodnje leto bo Koper dobil novo garažo na Muzejskem trgu, v načrtu je tudi parkirna hiša za Barko.

"Poleg gradnje podzemne parkirne hiše na Muzejskem trgu, ki je v fazi izgradnje, in parkirne hiše P+R Sonce, za katero so postopki stekli že letos, bo občina prihodnje leto z dobavo dodatnih električnih avtobusov poskrbela, da bo koprski mestni avtobusni promet tudi okolju bolj prijazen, predvsem pa dostopen širšemu krogu uporabnikov. V letu 2020 bomo izpeljali vse postopke nabave in vzpostavitve sistema izposoje električnih koles, v okviru katere bomo postavili 17 postaj s 102 električnimi kolesi. S tem želimo seveda spodbuditi uporabnike, da se po vsakodnevnih opravkih odpravijo z okolju in zdravju bolj prijazno obliko prevoza. Spodbujanje mobilnosti pa je tudi sicer ena glavnih usmeritev trajnostnega razvoja koprske občine, ki s širitvijo mreže kolesarskih in pešpoti ter ureditvijo novih zelenih sistemov mesta (ozelenitve, parkovne površine, itd) spodbujajo v večjih mestih vse bolj priljubljeni obliki potovanj – kolesarjenje in pešačenje."

Garažna hiša na Muzejskem trgu je korak bližje uresničitvi- viden je bodoči vhod vanjo. Foto: Radio Koper

Vozniki so v izogib parkiranju na plačljivih mestih zasedali brezplačna pred trgovinami, zato so skoraj vsi centri v Kopru namestili zapornice. Boštjan Hrabar iz podjetja Park Center pravi, da so jih pred trgovskim centrom že namestili, a še ne delujejo:

"Mogoče bomo počakali, da gredo prazniki mimo. Najkasneje v začetku novega leta bo tudi pri Park Centru plačljivo parkirišče."

Tjaša Škamperle


Zadnji prispevki