Trenutno se predvaja:
15. januar 2021 ob 07:00 Novice

Skupna občinska uprava bo imela sedež v Kopru

Obalne občine nameravajo ustanoviti skupno občinsko upravo za inšpekcijski nadzor in redarstvo, civilno zaščito, požarno varstvo, notranjo revizijo, varstvo okolja ter urejanje prostora in morja.
Foto: Visit Koper/Jaka Ivančič
Foto: Visit Koper/Jaka Ivančič

Projekt izpolnjuje pogoje za državno sofinanciranje stroškov dela in materialnih stroškov, kar je, poleg racionalizacije ter večje strokovnosti in učinkovitosti, tudi glavni razlog za ustanovitev omenjene uprave. Prihranek bo velik, odpuščanj ne bo. Skupna občinska uprava bo imela sedež v Kopru, za letos je v njej predvidenih 71 zaposlitev, stroške pa si bodo občine delile po vnaprej določenem ključu.

Od obalnih občin imata izkušnje s skupno občinsko upravo Piran in Ankaran, ki si od leta 2015 delita občinsko redarstvo in inšpektorat. Uprava še deluje, ne izpolnjuje pa več pogojev za državno sofinanciranje. Do tega so zdaj upravičene skupne uprave najmanj treh občin. Več nalog kot opravljajo, višji je delež, ki ga država prispeva, pojasnjuje direktorica koprske občinske uprave, Tamara Kozlovič: "V primeru istrske medobčinske uprave to pomeni kar 55 odstotkov stroškov zaradi obsega nalog, ki bi jih ta združevala. Za mestno občino Koper na letni ravni to nekje okvirno pomeni prihranek nekaj manj kot pol milijona evrov."

Odlok o ustanovitvi skupne občinske uprave je usklajen na ravni občinskih uprav in županov vseh štirih obalnih občin ter pripravljen za obravnavo na občinskih svetih. Kot prvi ga bodo obravnavali svetniki občine Piran. Direktor tamkajšnje občinske uprave, Daniel Tomljanović, pravi, da bo prihranek tudi za njihovo občino velik: "Ob predpostavki, da skupna občinska uprava zaživi s 1. julijem, bi izračun za občino Piran, na osnovi podatkov, ki jih imamo, znašal približno nekaj več kot 150.00 evrov."

Izola si po grobih izračunih in z obstoječo ekipo v pol leta obeta dobrih 100 tisoč evrov prihranka, Ankaran pa letno nekaj več kot 150 tisoč. V predlogu odloka o ustanovitvi skupne medobčinske uprave so predvidena tudi nova delovna mesta, na primer urbanist, notranji revizor, dodajajo v Izoli. Če bi občina sama zaposlila omenjene strokovnjake, bi bil to dodaten strošek, v primeru ustanovitve medobčinske uprave pa bi zaradi novih zaposlitev prihranila še več. V Ankaranu pa izpostavljajo, da bodo občine ohranile svoje občinske uprave in da Medobčinska uprava Istre ne pomeni njihove združitve pod eno streho.

Jasna Preskar


Zadnji prispevki