Trenutno se predvaja:
17. april 2018 ob 20:17 Novice

Do leta 2020 na Mangartsko sedlo nadomestna cesta

Osem let po skalnem podoru, ki je cesto zaprl, naj bi zgradili obvozno pot. Ta bo tekla prav ob planinski koči.
Trasa nadomestne ceste na Mangartsko sedlo
Izbrana trasa nadomestne ceste poteka mimo Koče na Mangartskem sedlu in se na obstoječo cesto priključi nad problematičnim območjem, malo pod »pentljo«. Dolga je 960 metrov in ima med 15 in 18 odstotkov naklona. Foto: DRSC

Mangartska cesta po skalnem podoru novembra 2012 ni prevozna do vrha. Po skoraj šestih letih je Direkcija za infrastrukturo (DRSC) skupaj z lokalno skupnostjo izbrala varnejšo nadomestno traso na zadnjem delu 12-kilometrske ceste. Prvi pogoj je bil, da je poslancu Danijelu Krivcu v novelo zakona o Triglavskem narodnem parku (TNP) uspelo vnesti določilo, ki to omogoča. Nekaj manj kot kilometer dolg odsek bodo gradili poleti v letih 2019 in 2020. Naložba je ocenjena na 900.000 evrov.

Najvišje ležeča cesta pri nas, ki doseže 2.055 metrov nad morjem, je trenutno še globoko v snegu, zato do druge polovice junija zagotovo ne bo prevozna. To je tudi razlog, da na direkciji za infrastrukturo lahko računajo na gradnjo zgolj v poletnih mesecih.

Trenutno poteka pridobivanje projektnih pogojev in soglasij, nato sledi izdelava projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in začetek gradnje, prihodnje poletje. Da se je vse skupaj premaknilo z mrtve točke, je zadovoljen tudi župan Občine Bovec Valter Mlekuž: »Vemo, da smo imeli dve možni varianti. Vsi smo se strinjali, da je ta, ki je najmanjši poseg v naravo, najbolj primerna.«

Nadomestni odsek, dolg 960 metrov, se bo nevarnemu skalnemu podoru popolnoma izognil - speljan bo mimo planinske koče in se nato priključil obstoječi cesti pod cestno pentljo.

Čeprav je bilo slišati pripombe planinskega društva, da bo s tem koča postala obcestna gostilna in javno stranišče, v Razvojni zadrugi Mangart idejo podpirajo in so veseli, da bo cesta čez dve leti spet prevozna do vrha, pravi tajnik zadruge Peter Mlekuž: »Ekološka taksa je enaka za vsa motorna vozila – znaša pet evrov na vozilo. Obisk se spreminja, od nekaj deset vozil do več kot petsto vozil dnevno. Tudi po sezonah je različno. Prva leta, kakšnih 15 let nazaj, je bilo sedem do osem tisoč vozil.« Zdaj že okoli 17.000 vozil in 8.000 kolesarjev, zato razmišljajo tudi o določenih omejitvah. Ves denar, ki ga zberejo s pristojbino, gre v razvoj vasi, je še poudaril.

Prispevek Mariše Bizjak:


Zadnji prispevki