Trenutno se predvaja:
7. julij 2016 ob 16:29 Novice

Drago Matić: "Uprava Luke je storila vse, da bi odpravila zaporo pristanišča"

"Kako naj bi sicer v družbi ravnali, naj bi nad delavce poslali specialce?" se je na novinarski konferenci vprašal predsednik uprave Luke Koper
Predsednik uprave Luke Koper, Drago Matić. Foto: BoBo
Predsednik uprave Luke Koper, Drago Matić. Foto: BoBo

"Protest delavcev Luke nam ni v ponos, zato se v njihovem in našem imenu opravičujem vsem partnerjem," je dejal prvi mož Luke in dodal: "Vemo, da opravičilo ni dovolj, a naredili smo vse, da bi delo steklo."

V javnosti razširjene številke o nastali škodi po njegovih besedah niso realne, saj niso podkrepljene s podatki. Do zdaj nihče ni vložil odškodninskega zahtevka, se pa to še lahko zgodi v naslednjih mesecih, je priznal. V Luki zagotavljajo, da jim stranke ostajajo zveste. Do zdaj se nobena ni pritožila. Ladje, ki so zavile v Italijo, so tovor izkrcale najprej v tamkajšnjih pristaniščih, nato so se vrnile v Koper, razlaga Matić. Pokazal je sporočilo družbe Daimler-Mercedes, v katerem piše, da se v prejšnjih dneh noben vlak ni vrnil in da Luki Koper še naprej zaupajo.

"Verjemite mi, ta družba ima ugled 59 let in dva ali tri dni takih dogodkov - ki jih seveda ne moremo sprejeti, jih ne odobravamo, in niso nikomur v ponos -, ne more spremeniti ali podreti ugleda Luke Koper čez noč, kar so nekateri vztrajno prepričevali."

Ob tem je spomnil da so pozimi imeli štiri mesece kriznih razmer zaradi težav na železnicah, pa nihče v državi ni ustanovil kriznega štaba, razen Luke.

Danes v pristanišču ni nobenih težav, odprava zaostankov bo trajala nekoliko dlje v železniškem prometu, kar je ponoven dokaz, kje je logistična pot najšibkejša.

Prvi mož Luke pričakuje, da še ni konca pritiskov, s katerimi se v Kopru soočajo tako rekoč vsak dan, tudi v obliki anonimk. "Včerajšnje izjave Marka Jazbeca pred komisijo za nadzor javnih financ se grozovite," je dejal: "Zasledil sem elemente sovražnega govora, ki sodijo v neko drugo obdobje."

Vlada poudarja, da je za dogajanje v Luki odgovorna uprava. Pa je že kdo zahteval njen odstop? Za zdaj še ne, pravi Matić in dodaja: "Mislim, da bi cela uprava lažje prenašala, če bi to kdo povedal v obraz, kot pa vsa dejanja, do katerih prihaja že kar nekaj časa, se stopnjujejo in se bodo, to vam jaz povem, še stopnjevala." Pripomnil je, da so vrata Luke odprta vsem institucijam, ki pregledujejo poslovanje.

Matić je podrobno pojasnil, kaj bi za Luko pomenila sprememba koncesijske pogodbe: "To je dokument, ki je življenjskega pomena za družbo. Če se na tem področju nekaj spreminja, mora družba to vedeti, ker so vse naložbe od danes naprej odvisne od te spremembe, pa tudi razvoj družbe."

Ponovil je tudi, kako ima Luka Koper urejene odnose z drugimi izvajalci pristaniških storitev: "Postavljena imamo jasna pravila, kar pomeni, da niti en izvajalec ne more na posameznem profitnem centru presegati 25 odstotkov skupne realizacije. Ker nekateri delajo na več terminalih in da se ne bi zadeve akumulirale, imao pravilo, da skupno noben izvajalec ne more presegati 10 odstotkov realizacije." Vse pogodbe, skupaj jih je 35, so bile sklenjene že v prejšnjih letih, jih pa sproti preverjajo, vsake 3 mesece morajo družbe tudi sporočiti, ali delavcem plačujejo prispevke, pravi Matić.

N.U.T, B.K.


Zadnji prispevki