Trenutno se predvaja:
19. julij 2018 ob 14:05 Novice

O pridobivanju vode za parne lokomotive na Krasu

V Pokrajinskem muzeju v Kopru so odprli razstavo Vodni viri in Južna železnica, ki kaže, kako pomembna je bila voda za delovanje železnice in kako je ta povezala ljudi, kraje in pokrajine.
divača
Vodni stolp v Divači, porušen leta 2013. Foto: Pokrajinski muzej Koper

Južna železnica je povezala Dunaj s Trstom in bila na relaciji med Ljubljano in Trstom uradno odprta konec julija 1857. Voda je bila za parne lokomotive ključnega pomena, zaradi česar so bile postaje tudi oskrbovalnice s to dragoceno tekočino. Prav o teh, ki so nastale na Krasu, govori razstava, delo več avtoric iz odbora za varstvo kulturne dediščine. O izvoru te vode pa predsednica Anu Kahuna: "Ta voda leži v nedrih Vremščice kot en vodni zaklad. Naj omenim, da je bil tu včasih največji vodovodni sistem izven evropskih mest, po nekem podeželskem, ruralnem okolju. Meril je več kot 40 kilometrov."

Pokrila je potrebe 40 kilometrov železnice, najpomembnejša postaja je bila v Gornjih Ležečah, kjer so v lokomotive natočili tudi po 300 kubičnih metrov vode. Prav to postajo in njeno okolico z dvema velikima vodnima zbiralnikoma predstavljajo na razstavi z maketo. Arhitektka Mateja Urbančič pa o smislu njihovega početja še pove: "Naš namen, v odboru, je predvsem ozaveščanje o kulturni dediščini na biosfernem območju Krasa in reke Reke; kaj pomeni živeti s kulturno dediščino. To ne pomeni, da je to nek objekt zunaj tebe, ampak da je to del tvojega prostora, tvoje zgodovine, tvoje identitete."

Dragocen prispevek zavzetih prostovoljk, ki so delo opravile profesionalno, povezane s parkom Škocjanske jame in pod okriljem Unescovega programa Človek in biosfera.

Prispevek Neve Zajc:


Zadnji prispevki