Trenutno se predvaja:
14. september 2017 ob 17:33 Novice

Pred referendumom: financiranje drugega tira

Zakon o gradnji drugega tira, o katerem bomo odločali volivci, prinaša dodatno takso Luki Koper in povišanje cestnin za težka tovorna vozila.
Železnica
Foto: Pixabay

24. septembra bomo na referendumu odločali za zakon o drugem tiru ali proti njemu. Zakon določa, da bo železniški odsek Divača-Koper finančno upravljal koncesionar 2TDK, v večinski lasti Republike Slovenije, tir pa bodo v 45 letih odplačevali uporabniki infrastrukture prek dajatev Luke Koper in Slovenskih železnic ter povišanja cestnin. Projekcije pobiranja dajatev, iz katerih bi se nabiral denar za odplačevanje drugega tira, kažejo, da bi Luka Koper do leta 2063 plačevala dodatno takso na pretovor, na začetku v višini okrog 8 milijonov in pol.

Zastopniki prevoznikov v tovornem prometu in koprskega pristanišča so večkrat izrazili nasprotovanje dodatnim obremenitvam. Stališče Luke ostaja nespremenjeno. Tiskovni predstavnik Sebastjan Šik: "Dodatna taksa na pretovor, ki jo uvaja zakon, je za Luko Koper sporna, ker je, prvič, v nasprotju s koncesijsko pogodbo, vsaj tako pravi pravno mnenje, in ker zmanjšuje sposobnost družbe za vlaganje v svojo osnovno dejavnost, se pravi v pristaniško infrastrukturo."

Še več kot iz luške takse pa bi se za drugi tir nateklo iz cestnin, in sicer iz 7-odstotnega pribitka k cestnini na težka tovorna vozila, ki ga je Evropska komisija že odobrila. Metod Dragonja iz 2TDK: "Najbolj izdaten vir je pribitek na cestnino, ki se bo tudi povečeval skladno z rastjo prometa težkih tovornih vozil, pa tudi taksa na pretovor se bo povečevala." Tudi plačevanje cestnin je predvideno za prihodnje leto: "Ne takoj v začetku leta. Predvidoma sredi leta 2018, lahko pa tudi v drugi polovici leta 2018. To je vezano na uvedbo sistema elektronskega cestninjenja za težka tovorna vozila."

V Združenju za promet pri GZS so svoje začetno nasprotovanje pribitku spremenili v prepričanje, da se bodo z vlado oziroma ministrstvom dogovorili za olajšave na drugi strani, pri davkih za slovenske prevoznike. Vse to - če bo zakon na referendumu potrjen.

Prispevek Maje Derčar:


Zadnji prispevki