Trenutno se predvaja:
26. junij 2019 ob 07:42 Novice

Pri Hrastovljah se je iztiril vlak, po prvih ocenah je izteklo 10.000 litrov kerozina

Kerozin največjo nevarnost predstavlja za vodo - v bližini je namreč najpomembnejši vodni vir Slovenske Istre, vodno zajetje Rižane.
Radio Koper/Tjaša Škamperle|
Pri iztirjenju vlaka pri Hrastovljah so se prevrnile cisterne s kerozinom. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

Koprski gasilci in delavci Slovenskih železnic so bili po včerajšnji nesreči vlaka v predoru v Hrastovljah vso noč na delu. Doslej so uspeli izpraznili tri cisterne. Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes nam je potrdil, da črpanje kerozina iz cistern še poteka in bo najverjetneje končano do sredine dneva. Izkazalo se je, da je kerozin iztekal iz ene cisterne in ne dveh, kot so sprva domnevali. Črpanje poteka počasi zaradi zahtevnih pogojev dela. V tla je izteklo okrog deset tisoč litrov goriva. Ko bodo izčrpali vse gorivo, bodo vagone skušali spraviti iz predora. Rižanski vodovod je sicer že včeraj preventivno prenehal črpati vodo iz rižanskega vodnega vira in povečal odjem vode iz Hrvaške.

V predoru je šest vagonov iztirilo in se naslonilo na zid predora. Vzrok nesreče še ni znan. "Težko ugibamo, lahko je napaka na vagonu ali kretnici, to bo ugotovila preiskava", je še povedal Mes.

Dve cisterni sta puščali gorivo. Gasilci so zaradi nevarnosti eksplozije mesto nesreče polili s peno, nam je povedal poveljnik Gasilske brigade Koper Denis Glavina. "Mi smo poskušali sanirati čim več, dva vagona sta počila in iztekal je kerozin. Zatesnili smo en del, vsega nismo mogli, naokrog smo polili penilo, da zmanjšamo izhlapevanje."

Zaenkrat ni znano, koliko goriva je izteklo. Med prvimi na kraju nesreče je bil nekdanji predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever. "Nevarnosti za prebivalce mislim, da ni, kerozin se ne vžge kar tako, problem je bolj vodni vir. Že nekaj let opozarjamo, da lahko ob veliki nesreči ostanemo brez vode tudi nekaj desetletij."

Oskar Kocjančič, nekdanji predsednik gasilskega društva Dol prav tako opozarja, pravi, da ga dogodek ni presenetil. "To je gorska proga, ki ima veliko vzponov in padcev in je iztrošena, stara več kot 50 let in ki ne prenese te količine tovora, ki se vsak dan pelje po njej."

Pristojne službe preverjajo morebitno izlitje goriva v podtalnico, saj gre za vodovarstveno območje Rižanskega vodovoda. Direktor družbe Martin Pregelj."Nevarnost je stalna za vodni vir, tega smo se malček tudi bali in opozarjali, da nujno potrebujemo dodaten vodni vir. Morda bomo imeli srečo v nesreči in večjih izlivov tokrat naj ne bi bilo. Je pa vsaka količina za nas nevarna. Zato smo že preventivno ustavili odvzem iz tega vira in povečali nakup iz sosednjih vodovodov, torej iz Kraškega in Istrskega vodovoda."

V sredo zjutraj bodo na Rižanskem vodovodu analizirali stanje in sporočili nadaljnje ukrepe. Kdaj bo spet mogoče vzpostaviti promet na omenjeni železniški progi, še ni mogoče oceniti.

Jasna Preskar in Andrej Šavko


Zadnji prispevki