Trenutno se predvaja:
24. oktober 2019 ob 12:11 Zgodbe

Dolfi Purich: "Ko se je tramvaj pokvaril, smo morali ljudi znositi z njega!"

Openski tramvaj, ki je prvič zapeljal pred več kot 100 leti, sodi v kulturno dediščino Trsta in je turistična zanimivost mesta.

Znameniti belo-modri tramvaj, ki je peljal med Trstom in Opčinami, že nekaj let miruje. Po zadnji nesreči, ko sta sredi avgusta pred tremi leti čelno trčila tramvaja, proge še niso vzpostavili. Da bi še zadnjič lahko peljal domačine in turiste od postaje na Opčinah do trga Oberdan v središču mesta, si je želel tudi Dolfi Purich, ki se je pred nekaj tedni upokojil. Bil je zadnji izmed Opencev, ki je vozil tramvaj in to več kot dvajset let. Z njim se je v prostorih društva Tabor na Opčinah, kjer nekdanji "tramvir" obiskuje tudi pevski zbor, srečala Tjaša Lotrič.

Kot ji je povedal, je do osmega leta živel prav v ulici za tramvajsko remizo. Tam se je začela ta njegova velika ljubezen do tramvaja. Pri nekdanjem tržaškem transportnem podjetju se je zaposlil v 80. letih minulega stoletja. Pred tem je moral opraviti še poseben tečaj, da je vendarle pridobil tramvajsko vozniško dovoljenje. Pri vožnji je bilo potrebno veliko previdnosti, dodaja Purič, ki je sodeloval tudi pri različnih razstavah o openskem tramvaju. Z leti vožnje se je nabralo veliko zgodb in spominov.

Zelo žive so tudi zgodbe nekdanjih voznikov tramvajev, ki so nekoč nosili posebne uniforme.Tramvaj je vozil tako v poletnih, kot zimskih mesecih, predvsem pa se spominja zasneženih tračnic: "Prvič, ko sem vozil tramvaj, ko je bil sneg, sploh ni bilo videti tračnic, tako da nisem vedel, kam naj grem! Pa so mi rekli, ti kar pojdi, ni problemov, boš že prišel do cilja. In res je bilo tako. Vedno, ne glede na vremenske razmere, sem pripeljal potnike, kamor je bilo treba. In v mojh 22 letih dela se je voženj in z njimi povezanih zgodb kar nabralo! Spomnim se, da kadar se je tramvaj pokvaril, je bilo treba dvigat ljudi tudi v naročje in jih spravit dol s tramvaja …"

Na teh poteh je srečeval zelo raznolike ljudi. Kakšnih prigod se še spominja, koliko tramvajev je vozilo in kaj je Dolfi Purich še zaupal Tjaši Lotrič, boste izvedeli s klikom na zgornjo povezavo.


Zadnji prispevki