Trenutno se predvaja:
19. december 2017 ob 12:22 Zgodbe

Poslušati je treba srce

Tek v naravi je primeren tudi v zimskih mesecih. Vaditeljica športne rekreacije in zdrave vadbe Simona Glavan pravi, da se je treba primerno pripraviti in oceniti svoje zmožnosti.

Simona Glavan je znan obraz Istrskega maratona. Najprej je skrbela za vsebine prireditve na družabnih omrežjih, potem pa je opravljala številne naloge, med drugim je bila trenerka in motivatorka.

Tudi letos vodi tekaške priprave in priporoča dejavnosti v zimskih mesecih. "Do ledišča je še primerno, da se zunaj gibamo. V Slovenski Istri imamo srečo s podnebjem, tako da smo v prednosti pred drugimi deli države." Vremenskim razmeram se je treba prilagoditi, še zdaleč ni enako teči ob različnih pogojih. "Priporočilo je, da se pozimi teče nekoliko manj in počasneje saj so mišice slabše odzivne. S hitrostjo se povečuje možnost mišičnih poškodb. Če se odpravljamo na daljšo razdaljo, je dobro, če gre za počasnejši tek s kombinacijo hoje," pravi Glavanova, ki je članica Tekačev z Obale. V zimskih mesecih je treba primerno pripraviti telo, pomembno se je tudi ustrezno obleči. "Ogrevanje je res zelo pomembne, mišice morajo biti pripravljene na napor, oblečemo si tople hlače. Oblečemo se v slojih, kot čebula, če se lahko tako izrazim. Priporočamo več slojev majic, ki jih potem postopno slačimo. Nikakor ni primerno obleči kakšnih bund in debelejših oblačil saj se tako pregrejemo. Po koncu teka je treba narediti raztezne vaje, tako mišice postavimo v prvotni položaj in omogočimo regeneriranje."

Različni tekači imajo različne zmogljivosti in omejitve, izjemno pomembno si je pravilno postaviti meje. "S kolegico Bernardo Habe spodbujava ljudi k poslušanju svojega srca. Ne smemo presegati svojih zmogljivosti. Večkrat se počutimo močne in vzdržljive, vendar je priporočljiva stopnja napora 60 do 70 odstotkov zmogljivosti. Moramo se zavedati, da je od vseh parametrov še najbolj pomemben srčni utrip. Po obremenitvah je pomemben počitek." V primerno pripravo za tekaške napore sodi tudi ustrezna prehrana. "Posegati moramo po zdravi prehrani, pozimi pa je poraba energije veliko večja. Če nimamo dovolj zalog, se lahko zgodi, da pride do padca krvnega sladkorja. Zelo je pomembno dobro in kakovostno jesti."

Ena od zanimivejših dejavnosti v sklopu Istrskega maratona je tudi druženje tekačev ob sredah. Tako imenovane Vesele srede so običajno vsak teden, v zimskih mesecih pa enkrat mesečno. "Običajno se dobimo ob 6:15 na Bonifiki, na podlagi ocene sposobnosti udeležencev se potem odločimo kam in koliko bomo tekli. Večkrat se nam pridružijo popolni začetniki, nanje sem prav ponosna. V ospredju je druženje, ne delamo na hitrosti. Prisotni so postanki, na katerih delamo vaje za moč. "

Veliko Primorcev se odloča za udeležbo na Istrskem maratonu. Kaj lahko storijo popolni začetniki, ki bi aprila radi tekli? "Če se nekdo danes odloči, da bo aprila tekel na Istrskem maratonu, je priporočljivo da teče trikrat tedensko. Če gre za popolnega začetnika, se do aprila lahko pripravi za 8,5 kilometrsko razdaljo."

Celotnemu pogovoru s Simono Glavan lahko prisluhnete na povezavi nad besedilom.

Primož Čepar


Zadnji prispevki