Trenutno se predvaja:
15. januar 2020 ob 14:15 Zgodbe

Globe za nezakonite priveze letos občutno višje

Uprava za pomorstvo nadaljuje z odstranjevanjem betonskih sider, ki jih morjeplovci nezakonito uporabljajo za priveze. Lastnikom, ki plovil in privezov ne bodo ostranili sami, bodo izrekli globo, ki bo višja od lanske.
Po ocenah Uprave za pomorstvo je v slovenskem morju še okrog 150 betonskih sider. Foto: Radio Koper/Lea Širok
Po ocenah Uprave za pomorstvo je v slovenskem morju še okrog 150 betonskih sider. Foto: Radio Koper/Lea Širok

Služba za varovanje obalnega morja je lani na izolsko odlagališče odpeljala 137 betonskih sider, težkih od 400 kilogramov do več ton. Lastniki so s teh privezov sami umaknili 31 plovil, 30 plovil pa je še vedno privezanih. Največ jih je na območju Valdoltre in Strunjana.

Lastnike plovil, privezanih na betonskih sidrih, pozivajo, naj jih čim prej odstranijo in se izognejo nepotrebnim stroškom, pojasnjuje Aleš Rotar z Uprave za pomorstvo:

"Lansko leto so bile globe 400 evrov. Globe lahko dajemo v razponu od 400 do 5 tisoč evrov. Letošnje globe bodo tisoč evrov."

Nekatera plovila so na betonskih sidrih privezana že več kot dvajset let. Zato na Upravi razumejo, da se vsi lastniki niso takoj sprijaznili z izgubo doslej brezplačnega priveza. Poleg tega so cenovno ugodnejši mandrači polno zasedeni. Le v koprskem pristanišču Badaševica je na voljo še deset prostih mest. A ta, pojasnjujejo na Marjetici, načeloma ne ustrezajo plovilom, ki so bila na betonskih sidrih. V Kopru sicer načrtujejo še pontonski pomol za 30 plovil, v Izoli pa so predlani s podaljšanjem pomolov v mandraču zapolnili razpoložljivi prostor.

V vseh štirih istrskih občinah na privez čaka še več kot 1200 prosilcev. Ob vsem tem ostaja dejstvo, da so betonska sidra nezakonita, saj so na dnu morja pristala brez vsakršnega dovoljenja. Zato jih je Uprava začela odstranjevati in uvedla nadzor. Drugi razlog pa je naravovarstven, pravi sogovornik:

"V primeru slabega vremena prihaja do odtrganja plovil z betonskih sider, kar je velika potencialna nevarnost za morsko okolje in onesnaženje pri potopitvi plovil. "

Več plovil je namreč zelo slabo vzdrževanih, so brez registrskih označb in nekatera niti ponoči niso pravilno označena. Po ocenah Uprave za pomorstvo je v slovenskem morju še okrog 150 betonskih sider. Večino jih nameravajo odstraniti še pred poletno sezono, saj se takrat število privezanih jadrnic in drugih bark še poveča.

Lea Širok


Zadnji prispevki