Trenutno se predvaja:
31. marec 2020 ob 14:36 Zgodbe

Marko Bratuš: Gledališče smo preselili na splet

Pred dnevi smo obeležili svetovni dan gledališča. Ta zdaj samevajo, a igralci ne mirujejo. Primorski gledališki igralci so se povezali s knjižnicami in najmlajšim prebirali pravljice na družabnih omrežjih.
Direktor SNG Nova Gorica Marko Bratuš. Foto: Osebni arhiv/Peter Uhan
Direktor SNG Nova Gorica Marko Bratuš. Foto: Osebni arhiv/Peter Uhan

V Slovenskem narodnem gledališču Nova Gorica so pripravili izbor svojih predstav na spletu, nam je povedal dramaturg, scenarist, režiser in umetniški vodja gledališča Marko Bratuš, ki ga poznamo tudi kot raperja Small Tokka.

Kako je z gledališkimi predstavami, ki so že bile na programu gledališča SNG Nova Gorica, a so odpadle, so že znani novi datumi zanje?

Iščemo nove datume. Ministrstvo nam je naročilo, naj pripravimo možnost povratka v treh različicah, torej, če bi začeli z delom maja, junija ali julija. Imamo dve predstavi pri nas v Gorici, ki sta v teku in v primeru, da se vrnemo junija, bomo eno poskusili izvesti pred poletjem. Drugo bomo morali prestaviti na september. Kar precej zmede je naredila ta korona. Vprašanje je tudi, kaj se bo zgodilo potem in ali bodo želeli ljudje hoditi v zaprte prostore.

Se pri programu usklajujete tudi z drugimi gledališči?

Seveda. Mi imamo v tem času dve koprodukciji z Gledališčem Koper in jeseni s Slovenskim mladinskim gledališčem. Prioriteta je, da se ti projekti obdržijo in jih bomo poskušali izpeljati.

Za gledališke igralce je stik z občinstvom ključen, zdaj tega ni. Za ljubitelje gledaliških odrov ste poskrbeli na spletnem omrežju, katere predstave si je možno ogledati doma?

Imamo dva programa, ki tečeta trenutno prek spleta. Prvi so arhivski posnetki naših predstav. Na primer, tam lahko vidite eno najuspešnejših predstav, takrat še Primorskega dramskega gledališča, Plešasta pevka. Odklenili smo tudi vse predstave, ki jih ne igramo več. Drugi program pa je branje pravljic. To je spletna različica akcije, ki smo jo začeli z goriško knjižnico. Je pa to slab približek, saj gledališče temelji na živem stiku. Poleg žive glasbe je to edina forma, kjer je to smisel vsega skupaj: gledalci in igralci v istem prostoru. Zato nas je tudi vse to zelo prizadelo.

V ansamblu gledališča je 21 igralcev; ali v teh dneh vadijo besedila doma?

Polovica igralcev je vpetih v produkciji, ki ju imamo v teku. Štirje tedni so do 'premiere', zato se morajo naučiti besedila na pamet. Potem berejo pravljice, se snemajo doma in jih pošiljajo. Potrebno je poudariti, da je ohranjanje igralske kondicije zahtevno. Tukaj bi lahko naredili primerjavo s športniki. Ne glede na to, da ne vedo, kdaj bo naslednja tekma, morajo ostati pripravljeni. Enako je z igralci, ki morajo fizično in psihično poskrbeti zase. Veliko jih bere strokovno literaturo, leposlovje, analizirajo predstave, v katerih so igrali. Gre za delo na sebi.

Kako pa poteka vaše delo v upravi gledališča?

Vsak dela od doma. Prejšnji teden smo delali spisek, koliko je samozaposlenih, ki so vezani na naš priliv. Zdaj smo oddali različne plane. Veliko je planiranja, bomo videli, kako bo naprej. Zdaj imam ravno videokonferenco z ETC mrežo evropskih gledališč, kjer sem član upravnega odbora. Pogledali bomo, kaj narediti z našimi dogodki, saj naj bi bila junija konferenca v Gradcu. Pogledali bomo razmere v gledališčih, dejansko pa smo vsi v istem čolnu.

Kaj pa Small Tokk, je tudi doma?

Ja, tudi on. Končuje tri pesmi, sicer niso vezane na korono.

Kaj bi želeli morda za konec sporočiti obiskovalcem gledališča?

Mi brez vas ne moremo. Ne pozabite na nas, ko bo krize konec. Ne prepustite se paranoji pred nevidnim sovragom in pridite nas pogledat, ko bomo znova nazaj.

Tjaša Lotrič


Zadnji prispevki