Trenutno se predvaja:
19. julij 2019 ob 00:59Zgodbe

"Velikokrat se šalimo, da bomo morali uvesti še kampiranje, saj otroci nočejo domov."

Obiskali smo novogoriški program počitniškega varstva otrok, ki so ga poimenovali Športna5ka.

Zavod za šport Nova Gorica v sodelovanju s tamkajšnjo mestno občino organizira dnevno počitniško varstvo otrok Športna5ka. Te počitnice so nekaj posebnega zato, ker otrokom v petih dneh predstavijo množico različnih športnih dejavnosti. Obiskala jih je Ivana Zajc.

Našla sem jih v Solkanu, ko so se hladili ob Soči in se pripravljali na kajakaški izlet. Otroci so mi hitro razložili, zakaj so tu: "Športna5ka!"

Športna petka je celodnevno varstvo otrok, ki ga Zavod za šport Nova Gorica organizira v sodelovanju s tamkajšnjo mestno občino. To je priložnost, da se otroci seznanijo z različnimi športi in lokalnimi športnimi klubi ter društvi. Rdeča nit petdnevnih počitnic je gibanje. Od konca junija do konca avgusta lahko otroci spoznajo kar 25 različnih športov. Vsak dan ob strokovnem vodstvu poskusijo dve novi športni dejavnosti. To je prednost tega projekta, je prepričan organizator Marko Klajnšček: "Naše poslanstvo je približati športe otrokom – tiste poznane in tiste manj znane, ki so postavljeni v ospredje. Otrokom želimo pokazati, kaj se lahko v Novi Gorici trenira oziroma v kakšne klube se je mogoče vpisati. Sodelujemo tudi s klubi: Športna5ka je platforma za klube, da svoje ime ponesejo v svet oziroma do otrok, da vedo, kaj lahko v Novi Gorici in okolici trenirajo. Otroci se srečajo z atletiko, vaterpolom, namiznim tenisom, kegljanjem, karatejem, jahanjem konjev, šahom, plavanjem, tenisom, potapljanjem, odbojko, 'boothcampom', kajakom, vodnimi športi na Soči, poletnim biatlonom, kotalkanjem, plezanjem, judom in pustolovskim pohodom, pa še kaj bi se našlo. Otroci so navdušeni, Športna5ka je v treh letih postala sinonim za preživljanje prostega časa, vsako leto imamo več otrok. Letos smo prvič termine omejili oziroma smo jih napolnili. Otroci so zelo zadovoljni in veseli, da spoznavajo nove športe, da vidijo, kakšni športi še obstajajo poleg klasičnih, spoznavajo nove prijatelje in poletje uživajo na polno, tako kot ga je treba. Marsikateri otrok je spoznal nek nov šport ali začel trenirati, marsikateremu smo pokazali, da je malce bolj športen, kot je mislil."

Nekaj je gotovo: otroci se na taboru ne dolgočasijo. V rokah držijo vesla, različne žoge, obujejo kotalke in celo iščejo zaklad, kot je razložil Klajnšček:
"To je pustolovski pohod, ki smo ga lani vpeljali prvič. Pri tem izkoristimo kaverne, ki so na Sveti Gori in so jih uporabljali vojaki med drugo svetovno vojno. Ko gremo skozi te kaverne, spoznavamo različne elemente pohodništva in plezanja, ker je eden od predelov strm in si moramo, da pridemo čezenj, pomagati z vrvjo. Ker gre za otroke, se igramo, da smo Indiana Jones: v kaverni skrijemo kristalno lobanjo. Otroci jo morajo poiskati, v njej pa se skriva sladki zaklad."

Kot je povedala animatorka Urška Klajnšček, si otroci na Športni5ki sami naredijo tudi smuti, ki ga pripravijo na prav poseben način: "Ker smo Športna5ka, moramo 'migati', zato smo se odločili, da za pripravo svojih 'smutijev' ne bomo uporabili elektrike. Nekako smo združili mešalnik in kolo, 'smuti' nastane s pomočjo otroških nogic. Sicer pa se naši petdnevni termini začnejo s spoznavanjem v ponedeljek, ko se predstavimo in povemo, kaj radi počnemo in s kakšnimi športi se ukvarjamo. Sledi 'informator'; za energijo dobimo lokalno sadje, ki nam ga dostavijo pridni lokalni delavci. Potem začnemo z aktivnostmi, potekata dve na dan. Ko smo ob Soči, smo ves dan tu, tu pojemo tudi kosilo. Tako je danes, ko bomo začeli z razgibavanjem ramenskega obroča, ki je pomemben pri veslanju na kajaku in na raftu. Spustili se bomo k Soči, otrokom predstavili pravila za varnost in jim razdelili zaščitne čelade in jopiče, potem pa sledi zabava. Tisti najbolj pogumni bodo tudi zaplavali. Velikokrat se šalimo, da bomo morali uvesti še kampiranje, saj otroci nočejo domov."

Poleg športa počitnice nudijo poučne in zabavne vsebine. To so povedali mladi športniki in športnice, ki sem jih ujela med počitniškim vrvežem.

• "Vozimo se s kajaki, kolesarimo, streljamo z loki in lepo nam je. Na koncu vsakega tedna si razdelimo majice Športne5ke, ta teden jih bomo izdelovali sami."
  • "Veliko se gibamo, zelo je zabavno, spoznavamo nove prijatelje. Spoznaš lahko veliko športov, da se potem lažje odločiš za aktivnosti v šolskem letu."
  • "Igramo se in zabavamo, igramo karte in jemo, kar nam animatorji pripravijo, recimo lubenico, tako kot danes zjutraj."
  • "Meni je tu všeč, ker spoznavamo veliko športov in se zabavamo, spoznamo pa tudi dosti prijateljev."
  • "Danes gremo s kajakom in raftom, pa tudi plavat. Upam, da se bomo imeli lepo. Včeraj smo bili na lokostrelstvu in bilo je lepo. Moj najljubši šport je atletika, ki je bila na vrsti prejšnji teden in mi je bila zelo všeč. Spoznala sem lokostrelstvo, karate, gimnastiko, kolesarjenje in mnogo prijateljev."

V vseh terminih Športne5ke do konca avgusta je za športno preživljanje prostega časa na voljo še nekaj mest.

Ivana Zajc

Iščete ponudnika storitev na obali?
Brezplačno pridobite ponudbe in cene preverjenih ponudnikov