Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

Zmagovalec letošnjega izbora za slovenski startup leta je podjetje Instatext. Gre za spletno platformo, ki na podlagi umetne inteligence ustvari takojšnja priporočila in ideje, kako vsebinsko izboljšati besedilo ter ga narediti bolj berljivega in razumljivega.

»Namenjen je vsem, ki imajo opraviti z aktivnimi besedili v angleščini, torej tistim, ki imajo opraviti z besedili, ki niso enostavna in bi jih radi izboljšali,« pravi direktor in soustanovitelj podjetja Instatext, Matej Guid.

Platforma Instatext besedilo obogati in ponudi predloge za izboljšano besedišče ter ustreznejšo rabo besed. »Popravi tudi slovnične napake in če je potrebno, preoblikuje celoten stavek ter ga umesti v kontekst besedila. Ustvari tudi bistveno več idej kako izboljšati besedilo od vseh trenutno dostopnih orodij,« še dodaja Matej Guid.

Če torej želimo dobiti kvalitetno angleško besedilo iz slovenskega besedila, tega najprej prevedemo z Googlovim prevajalnikom in ga nato izboljšamo s platformo Instatext.
»S tem dobimo jasnost, berljivost, razumljivost in sočnost besedila, kot da bi govoril »native speaker« oz. nekdo, ki mu angleščina predstavlja materni jezik,« še razloži Matej Guid.

Sama tehnologija omogoča podporo kateremukoli jeziku, ne le angleščini, zato bo platforma Instatext, ki ima trenutno že okoli 4000 aktivnih uporabnikov, še letos omogočila oblikovanje besedil v nemškem in po vsej verjetnosti tudi v španskem jeziku.
Matej Guid pojasnjuje, da je bila povod za ustanovitev podjetja subvencija P2, ki je namenjena prav spodbujanju zagona inovativnih podjetij in jo podeljuje slovenski podjetniški sklad v okviru evropskih sredstev. »Ta zagonska sredstva ne omogočajo samo finančnega kapitala, ki je seveda zelo pomemben zna začetku, pač pa pridejo v paketu z ogromno znanja, ki ga nudi ta slovenski startup ekosistem,« še pojasni direktor in soustanovitelj podjetja Instatext.

In slovenski startup ekosistem se v zadnjih nekaj letih aktivno razvija. Največ slovenskih zagonskih podjetij dela na področju spletnih servisnih storitev in svetovanja, zanimivo pa je, da v Evropi vodijo v izobraževalnem sektorju. Velika večina jih stremi k internacionalizaciji, se pa v primerjavi z evropskim povprečjem bolj zanimajo za Bližnji vzhod in Južno Afriko.

Dejstvo tudi je, da so prav inovativna podjetja tista, ki pripomorejo k temu, da postaja Evropa močnejši, trajnostni in združeni globalni gospodarski partner.

Radio Si; projekt Euranet Plus – Boljše razumevanje Evrope
@euranetplusslovenija