Foto: Oglasno sporočilo/McDonald's
Foto: Oglasno sporočilo/McDonald's

Kako slovenimo izraz »coffee to go«? Najpogosteje ga prevajamo kot kava za zraven, kava za na pot, kava za s seboj, kava za s sabo in kava na poti. Zadnji (kava na poti) je tudi Petrolova zaščitena znamka. Po jutru se dan pozna in zato si marsikdo z veseljem privošči skodelico dobre kave. Lokali in restavracije za zdaj ostajajo zaprti, nekateri gostinci pa so se odločili za ponudbo kave za zraven ali, kot ji radi rečemo, »coffee to go.« Pogovarjali smo se z gostinci, ki so nam zaupali, ali imajo od takšne ponudbe zares profit.

"Prvi lockdown nam je pokazal, kako zelo pomembno je ohranjati stik s strankami, saj slednje cenijo in so hvaležne. Radi jih razvajamo že s tako majhno dobrino kot je kava za zraven in jim tako narišemo nasmeh na obraz. Hkrati pa to pomaga podjetju, da preživi," pojasnjuje zakaj ostajajo odprti Devana Blakaj, ki z možem Sebastjanom vodi bistro Nana. Podobno meni tudi Matija Krebs, solastnik kavarne, male delikatese in vinoteke HiKofi: "Razmišljali smo, da si ne smemo privoščiti ostati zaprti, predvsem, ker so naše stranke, kot naši prijatelji, ki so se naše kave in delikates tudi navadili."

A tudi, ko so bile kavarne popolnoma zaprte, so ljudje ostali željni dobre kave, zato so se začeli učiti pravilne priprave, ugotavljajo v Hi Kofi, kjer jim z nasveti mnogokrat pomagajo, da si tudi doma lahko pripravijo izvrstno kavo. Mnogi gostinci ponudbe »to go« nimajo, četudi so sprva preizkusili tudi ta način poslovanja. Več o tem pojasnjuje Jure Jevšenak, direktor kavarne Luna, ki prizna, da se takšni način poslovanja zanje ni obnesel, saj samo s kavo ne morejo pokriti niti najemnine. Kljub temu ostajajo pozitivni in z novimi načrti za naprej.

Vabljeni k poslušanju, kjer postrežemo tudi z namigom, kdaj se terase lokalov utegnejo ponovno odpreti.