Potem, ko je redna proizvodnja v tovarni Magna Maribor-Hoče stekla marca, bo danes tam uradna otvoritev tovarne.

S tem se končuje prva faza investicije, vredne 85 milijonov evrov, za katero se je država z avtomobilsko multinacionalko začela pogajati pred tremi leti in je v severovzhodno Slovenijo prinesla novo upanje za gospodarski razcvet. Pred tremi leti se je tako začelo z govoricami, v začetku leta 2017 pa so predstavniki Magne na sejmu v Detroitu sami spregovorili o megalomanski investiciji v občini Hoče-Slivnica.

Kmalu je postalo jasno tudi, da je časa za gradnjo tovarne malo, kar so nakazovali tudi nekateri sklepi vlade, med katerimi je bil tako imenovani Lex Magna. A če je država uspešno tlakovala pot Magnini investiciji, se je vendarle skoraj usodno zapletno z okoljevarstveniki. Ti so nasprotovali izdaji okoljevarstvenega dovoljenja za Magno, saj da ta raste na vodovarstvenem območju.

Organizacija Rovo je zato sprožila upravni spor, ki še teče in bi lahko vplival na načrtovano drugo fazo investicije, ko avtomobilov v Hočah ne bi več le lakirali, ampak tudi izdelovali. Slovenska Magna sicer zdaj zaposluje okrog 200 delavcev, na vprašanje o doseženi zmogljivosti proizvodnje pa v družbi odgovarjajo, da gre za poslovno skrivnost.

Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat