Trenutno se predvaja:
Maribor 24
17. julij 2019 ob 08:01 Maribor Novice

DRI za zdaj še brez obratovalnega dovoljenja

Danes se izteče rok, po katerem naj bi državna Družba za razvoj infrastrukture prevzela upravljanje letališke infrastrukture na mariborskem letališču Edvarda Rusjana
Foto: BoBo
Foto: BoBo

Danes se izteče rok, po katerem naj bi državna Družba za razvoj infrastrukture prevzela upravljanje letališke infrastrukture na mariborskem letališču Edvarda Rusjana. Rok je začel teči, ko je družba Aerodrom Maribor, ki je v lasti kitajskih vlagateljev, sredi januarja odpovedala najemno pogodbo za letališče z državo. Ta se je objavi razpisa izognila s prenosom upravljanja na družbo v 100-odstotni državni lasti, torej DRI, ki pa za to še nima ustreznega obratovalnega dovoljenja. In prav v zvezi z njegovo pridobitvijo se na dan, ko mariborsko letališče prehaja nazaj v državno upravljanje, pojavlja največ ugibanj.

Če bo Javna agencija za civilno letalstvo Družbi za razvoj infrastrukture danes izdala obratovalno dovoljenje za mariborsko letališče, se bo to zgodilo le 15 dni po tem, ko so prejeli njihovo vlogo. Poznavalci so nam povedali, da bi takšen scenarij pomenil pravi čudež in da v tako kratkem to že zaradi obsežnosti vloge verjetno ne bi uspelo nikomur drugemu.

Medtem ko na Agenciji za civilno letalstvo skopo pojasnjujejo, da bodo obratovalno dovoljenje izdali, ko bodo izpolnjeni vsi zakonski pogoji, so tako na infrastrukturnem ministrstvu, kot DRI glede tega optimistični in to kljub temu, da DRI potrebne stroje, vozila in opremo še pridobiva. Z DRI so pisno še sporočili, da bodo, če dovoljenja ne bodo dobili do jutri, letališče začasno zaprli in nadaljevali postopke za pridobitev dovoljenja.

Nekajdnevno zaprtje letališča večje škode naj ne bi povzročilo, če bi Agencija za letalstvo vlogo zavrnila, pa bi država morala vrniti 10 milijonov evropskih sredstev. Je pa notranjo, tako imenovano inhouse podelitev upravljanja mariborskega letališča državni DRI pod drobnogled že pred časom vzelo računsko sodišče. Zanimivo je tudi to, da so Kitajci lastniki praktično vseh zemljišč med novozgrajeno tovarno Magna in letališko stavbo, torej tudi parkirišč in dovozne ceste.

Na infrastrukturnem ministrstvu pojasnjujejo, da imajo za uporabo teh zemljišč sklenjeno pogodbo o služnosti, torej so razmerja glede uporabe zemljišč urejena. Infrastrukturno ministrstvo sicer namerava obratovanje mariborskega letališča v naslednjih 18ih mesecih zagotoviti dober milijon in pol evrov.

Lidija Cokan

Nazaj na vrh