Foto:
Foto:

Mariborska občina je dolžna vsakih pet let naročiti izdelavo strateške karte hrupa za svoje poselitveno območje, na zadnji, izdelani pred nekaj dnevi, pa je izrisano stanje za leto 2016. Rezultati kažejo, da se je število prebivalcev, izpostavljenih hrupu cestnega in železniškega prometa, v zadnjih desetih letih zmanjšalo.

Do pozitivnega premika pri železniškem prometu je prišlo zaradi upada tovornega prometa, manjše število prebivalcev, izpostavljenih cestnemu hrupu, pa je posledica odprtja avtocestnega odseka Pesnica–Slivnica, dodatnih protihrupnih ograj in večjih omejitev hitrosti na določenih odsekih. Kot poudarja vodja medobčinskega Urada za varstvo okolja in ohranjanje narave Suzana Prajnc je iz nove mariborske karte razvidno, da povzročajo železniški promet in industrijski viri le manjšo oziroma zanemarljivo stopnjo hrupa, glavni vir škodljivega hrupa pa je še vedno cestni promet. »Zaradi hrupa je v nočnem času preobremenjenih več kot 20.000 prebivalcev mariborske občine, podnevi pa več kot 16.000«.

Kot dodaja Suzana Prajnc, bo morala mariborska občina skupaj z okoljskim ministrstvom in drugimi pristojnimi v letu dni pripraviti operativni program varstva pred hrupom in v njem opredeliti ukrepe, časovnico in finančne vrednosti za sanacijo, to je za zmanjšanje števila s hrupom preobremenjenih prebivalcev in področij.