Trenutno se predvaja:
Maribor 9
23. november 2018 ob 12:03 Maribor,Hoče Slivnica,Miklavž na Dravskem polju Novice

Sosedje mariborskega letališča se bojijo hrupa in onesnaženja

Edvard Rusjan Maribor airport
BoBo/

Poudarki

  • "Hrupa in prašnih delcev se ne da ustaviti na meji letališča," je dejal Kremžar, ki je prepričan, da bi se morali zato pogovarjati o vplivih na celotno severovzhodno Slovenijo.

Napovedana širitev mariborskega letališča, ki bo mogoča z včeraj v Hočah javno predstavljenim državnim prostorskim načrtom, povzroča precej nejevolje in strahu med krajani občine Hoče Slivnica in Miklavža na Dravskem polju. Ti so namreč prepričani, da letališče z zdajšnjo zmogljivostmi, 600 tisoč potnikov letno, zadošča potrebam regije in ne potrebuje podaljšanja steze in od morebitnega kitajskega vlagatelja napovedanega potniškega in tovornega prometa. Ta je po podatkih predstavnika ministrstva za infrastrukturo včeraj poravnal tudi tri zapadle obroke najemnine.

V nabito polni dvorani kulturnega doma Hoče Slivnica so se predstavniki ministrstva za okolje in prostor in drugi pripravljavci državnega prostorskega načrta s težavo prebijali skozi predstavitev, saj se prisotni niso strinjali z več točkami DPN-ja, ki so se nanašale na morebitne vplive na okolje in hrup.

Med tistimi, ki so do pripravljenega poročila bili kritični, je tudi odhajajoči župan Miklavža Leo Kremžar, saj so, kot je dejal, danes slišali marsikaj, razen skrbi za ljudi okolje in prihodnost. Ob tem je opozoril, da vplivi na okolje zagotovo ne bodo omejeni samo znotraj območja, ki ga predvideva državni prostorski načrt znotraj letališke ograje.

Z njim se je strinjala predstavnica civilne iniciative, ki ima največ pomislekov do širitve, Simona Marko. Prebivalci okoli letališča po njenem niti nimajo nič proti potniškemu letališču, skrbijo pa jih domnevni načrti za vzpostavitev medcelinskega tovornega letališča s trikratno količino tovora, kot ga imajo zagrebško, graško in ljubljansko letališče skupaj.

Sicer pa naj bi v skladu z načrtom dnevno pristajalo 9 velikih letal. Povečanemu hrupu naj bi bilo izpostavljenih 21 hiš. Ob njihovih prebivalcih pa imajo s povečano frekventnostjo vzletov in pristankov na letališču težave tudi na sosednjem športnem letališču.

Generalni direktor Direktorata za letalski in pomorski promet Mirko Komac pa bolj kot težave vidi v napovedani širitvi priložnosti. "Načrti najemnika so dobra priložnost za regijo in državo tako v smislu razvoja gospodarstva kot podjetništva," je dejal Komac in ob tem še povedal, da je družba Aerodrom Maribor že poravnala vse tri zaostale najemnine, kar pomeni, da so vendarle pokazali resnost svojih namenov za nadaljnji razvoj.

Trenutni kitajski investitor napoveduje 660 milijonski vložek v letališče in občutno povečanje števila potnikov in tovora.

Aleks Horvat, STA

Nazaj na vrh