Traffic hotline 080 80 15

01. May 2020 at 14:20 EU, Slovenija, Nemčija Euranet Plus

#EUnitedinMotion – Poučevanje na daljavo v času pandemije

Kot vemo so se šolske učilnice v času pandemije covid-19 preselile na splet
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Kot vemo so se šolske učilnice v času pandemije covid-19 preselile na splet. Slednje so tako nadomestili računalniki. Kako se učitelji spopadajo s poučevanjem na daljavo? In kako se učenci in dijaki soočajo s socialno distanco? Dva učitelja, eden iz Slovenije in drug iz Nemčije, sta svojo izkušnjo delila z našo @EuranetPlus ekipo.

Domači računalnik je nadomestil učilnico za učence po vsej Evropi. Naloge prejemajo po elektronski pošti, pouk pa poteka preko aplikacij za videokonference. Brez vnaprejšnjega opozorila so bili učitelji prisiljeni, da skoraj čez noč nadgradijo in se prilagodijo novemu načinu poučevanja. Toda kako se spopadajo s tem, in ali poučevanje na daljavo deluje?

Mreža Euranet Plus v času pandemije covid-19 vzpostavlja stik s povsem običajnimi ljudmi iz celotne EU. Namen je ugotoviti, kako omejitve gibanja vplivajo na njihovo vsakdanje življenje. V okviru mesečne Euranet Plus Citizens razprave je kolega Kevin Purcell govoril z dvema učiteljema, Janjo Čolić, ki na osnovni šoli v Sloveniji poučuje angleščino, in Florianom Braunom, srednješolskim učiteljem angleščine in kemije iz Nemčije.

Izvajanje učnih ur preko spleta ni enostavno. Tako Janja kot Florian sta se že na samem začetku srečala s tehničnimi težavami. Vsi učenci in dijaki namreč niso imeli elektronskega naslova, nekateri niso imeli niti računalnika ali tablice, medtem ko mlajši otroci niso vedeli, kaj sploh morajo početi. Prehod je bil težaven bolj ali manj za vse. Janja medtem izpostavi, da je ,,zelo odvisno tudi od učiteljev, ali nekdo zna uporabljati tehnologijo ali ne. Se pa veliko staršev jezi, saj so nekateri učitelji v tem zelo dobri, nekateri pa se trudijo in imajo pri uporabi tehnologije tudi težave."

Florian se je kot učitelj kemije po drugi strani moral znajti kako poučevati praktičen predmet: ,,Izkazalo se je, da je vse skupaj postalo malo bolj teoretično. Na YouTube-u obstaja veliko eksperimentov, ki jih lahko učenci gledajo, zato vključujem tudi kakšne povezave do teh stvari, seveda pa doma ne smejo izvajati eksperimentov. To je sicer zelo škoda, tudi pri angleščini je podobno, saj ne morejo vaditi govora. Lahko vadijo branje, poslušanje in pisanje, medtem ko ustnih veščin doma ne morejo izvajati tako dobro.''

Generacija Z resda velja za tehnološko in digitalno zelo pismeno, vendar lahko socialno-ekonomske razlike v času pandemije še vedno povzročajo težave. Ali si lahko vsako gospodinjstvo privošči elektronsko napravo za slehernega otroka ali odraslega, ki jo morda potrebuje? Ali imajo vsi dostop do širokopasovne povezave visoke hitrosti? Potem je tukaj tudi vprašanje učencev in dijakov, ki imajo posebne potrebe in ali so morda počasnejši.
Janja temu pritrjuje: ,,Prepričana sem, da nekateri otroci s snovjo zelo zaostajajo, zlasti otroci s posebnimi potreba vsemi. Za njih je zelo težko, da morajo vse narediti sami. Čeprav imajo starše, ki jim pomagajo, vendar njihovi starši niso učitelji, še posebej ne učitelji za otroke s posebnimi potrebami."

Šole pa niso le prostor za učenje. Na hodnikih se sklepajo prijateljstva, na nogometnem igrišču ali v glasbeni učilnici pa se razvijajo talenti. Veliko učiteljev skrbi psihični učinek posledic ukrepov omejitve gibanja na mlade. Florian Braun srednješolski učitelj iz Nemčije pravi, da je sicer težko, vendar pa tehnologija lahko kljub vsemu pri tem zelo pomaga: ,,Res je, počutijo se zelo osamljeni in pogrešajo sošolce, ampak kolikor vem, imajo skupino na WhatsApp-u in veliko pišejo, skupaj vadijo, tudi preko Zoom-a ali WhatsApp videoklicev, seveda pa bi se s svojimi prijatelji radi osebno srečali, česar sedaj ne morejo."

V mnogih državah članicah še zmeraj ni jasno kdaj in kako se bo šolanje vrnilo v šole. V Sloveniji naj bi bilo predvidoma več znano po prvomajskih počitnicah. Ta negotovost še toliko bolj otežuje delo učiteljev, pojasnjuje Janja Čolić učiteljica angleščine: ,,Nihče nam ničesar ne pove. Morda gremo nazaj v šolo maja ali pa junija. Verjetno nam bodo informacije posredovali v zadnjem hipu, nekaj dni preden se bo to zgodilo, kar je za učitelje zelo težko. Če bomo cel maj ostali doma, bi bilo moje poučevanje drugačno, vključno z mojo izbiro vsebin.''

Lidija Petković, projekt Euranet Plus – Boljše razumevanje Evrope
@euranetplusslovenija #EuranetPlus #EUnitedinMotion

Lidija Petkovič