Neparlamentarne stranke želijo uravnoteženo medijsko zastopanje v kampanjah. Foto: Televizija Slovenija

Pri medijski zakonodaji so se predlagatelji sprememb osredotočili na agencije za merjenje javnega mnenja, je pojasnil predsednik Dobre države Bojan Dobovšek. Agencije bi morale pri objavi anket natančneje predstaviti metodologijo in naročnika merjenja, v času volilne kampanje pa meritev javnega mnenja ne bi opravljale.

Ne glede na lastništvo medija bi po njegovih besedah morali vsem strankam omogočiti enakopravno nastopanje v vseh medijih, tudi komercialnih. V primeru javnih medijev, pa bi to radi dosegli tudi s spremembo zakona o Radioteleviziji Slovenija. Danes se namreč predvolilna soočenja ločujejo na tista s parlamentarnimi in tista z neparlamentarnimi strankami, je povedal Dobovšek.

Podpredsednik Piratske stranke Boštjan Tavčar je dodal, da so med volivci tudi številni starejši, ti pa niso na družbenih omrežjih, ampak pogosteje gledajo televizijo. Pirati po njegovih besedah nasprotujejo praksi, po kateri se predstavljajo t. i. uravnotežena mnenja ene in druge strani. "Nacionalni medij bi moral imeti prakso, da se upošteva pluralizem vseh," je pojasnil.

Predsednik Zelenih Slovenije Andrej Čuš je poudaril, da lahko parlamentarne stranke kandidatne liste vlagajo same, s podpisi poslancev, medtem ko morajo neparlamentarne stranke podpise zbirati na terenu, pred upravnimi enotami.

Če neparlamentarna stranka zbere zadostno število podpisov, pa so ti po prepričanju Čuša enakovredni podpisom poslank in poslancev. Zato bi bilo tudi prav, da bi bil odmerjeni čas neparlamentarnih strank v soočenjih v predvolilni kampanji enakovreden odmerjenemu času parlamentarnih.

Čuš: Ankete ustvarjajo javno mnenje

Čuš tudi meni, da ankete niso namenjen preverjanju družbenega ozračja, ampak predvsem ustvarjanju javnega mnenja. V nekaterih evropskih državah teh anket v času predvolilne kampanje ne objavljajo, in to bi s spremembo zakonodaje radi dosegli tudi pri nas, je pojasnil.