Poleg tega so sprejeli še novelo zakona o sodnih taksah in resolucijo o nacionalnem programu varnosti in zdravja pri delu. O predlogih zakona o žičniških napravah za prevoz oseb in novele zakona o Darsu bodo odločali v petek, o zakonskih predlogih o varstvu podzemnih jam in o socialnem varstvu pa decembra. Kot neprimerni za nadaljnjo obravnavo so zavrnili noveli zakonov o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja in o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja.
Poslanske skupine za novelo zakona o spodnji Savi
Poslanske skupine so v razpravi večinoma podprle novelo zakona o pogojih koncesije za izkoriščanje energetskih zmogljivosti spodnje Save, s katerimi naj bi natančneje regulirali pravnofinančne tokove med koncedentom in koncesionarjem. Na glasovanju je za novelo glasovalo 61 poslancev, proti pa ni bil nobeden.
Zakon o socialnem varstvu s podporo z zadržki
Poslanci so podprli predlog novele zakona o socialnem varstvu, s katero naj bi med drugim uvedli novosti na področju spodbujanja zaposlovanja prejemnikov socialnih pomoči, koncesij in inšpekcijskega nadzora. SDS in NSi sta izrazili nekaj pomislekov zlasti glede statusa družinskih pomočnikov in financiranja te pravice invalidnih oseb iz občinskega proračuna.
Novela zakona o sodnih taksah pod streho
Novela zakona o sodnih taksah, s katero se med drugim dopolnjuje ureditev elektronskega načina plačevanja sodnih taks, sledi tudi dvema odločitvama ustavnega sodišča. Ustavno sodišče je namreč razveljavilo ureditev plačila takse za ugovor zoper sklep o zavarovanju, ki se plača glede na vrednost zahtevka. Druga sprememba je povezana z 8. členom zakona, ki po mnenju ustavnega sodišča ne določa jasno, kdaj je plačilo sodne takse procesna predpostavka. Tako naj bi s spremembami zakona zdaj jasno določili, da je plačilo sodne takse procesna predpostavka takrat, ko tako določa zakon ali taksna tarifa, je poudaril pravosodni minister Ivan Bizjak.
Soglasje okrog resolucije o nacionalnem programu varnosti in zdravja pri delu
Poslanke in poslanci so obravnavali tudi predlog resolucije o nacionalnem programu varnosti in zdravja pri delu. Kot je uvodoma pojasnil minister za delo Vlado Dimovski, je resolucija nastala na podlagi zakona o varstvu in zdravju pri delu. Ta namreč predvideva sprejetje nacionalnega programa, s katerim se določa strategijo razvoja na tem področju. Podporo resoluciji so napovedali v vseh poslanskih skupinah.
O zakonu o žičnicah v petek
Zakon o žičnicah naj bi nadomestil zastareli, že leta 1981 sprejeti in pozneje dvakrat novelirani zakon o žičnicah in vlečnicah. Zaradi zastarelosti zakonodaje so imeli upravljavci številne težave pri graditvi, vzdrževanju in obratovanju slovenskih žičnic. Novi zakon naj bi predvsem zagotovil varnost žičniških naprav.
Soglasno za varstvo podzemnih voda
Vladni predlog zakona o varstvu jam so pozdravile vse poslanske skupine. Poslanci so opozorili na pomen podzemnega sveta, po drugi strani pa tudi na njegovo ogroženost zaradi onesnaževanja.
Poslanci upoštevali mnenje odbora za šolstvo
Poslanske skupine so se v nadaljevanju rednega novembrskega zasedanja v okviru druge obravnave opredelile do novele zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, ki jo je v postopek vložil Janez Drobnič (NSi). Matični parlamentarni odbor za šolstvo je presodil, da novela ni primerna za nadaljnjo obravnavo, kar so s 50 glasovi proti 14 potrdili tudi poslanci.
Zakonu o skladnem regionalnem razvoju neprimeren
Glede novele zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, ki ga je predložila skupina poslancev s prvopodpisanim Brankom Kelemino iz SDS-a, so stranke vladne koalicije že napovedale, da bodo omenjeni predlog zavrnile. To se je na glasovanju tudi zgodilo.
Presečnik: Dars se ne bo privatiziral
DZ se je v okviru druge obravnave opredelil tudi do vloženih dopolnil k vladni noveli zakona o Družbi za avtoceste v RS-u (Dars). Po predlagani zakonski ureditvi bi se javno podjetje Dars statusno preoblikovali v običajno gospodarsko družbo, ki bi bila ob preoblikovanju v 100-odstotni lasti države. Minister za promet Jakob Presečnik je vnovič zagotovil, da namen sprememb zakona ni privatizacija ne družbe in ne avtocest, ki so in bodo še naprej javno dobro in v lasti države.
Do preoblikovanja sta bila zlasti kritična opozicijskaSDS in NSi, ki izražata bojazen, da se s spremembami gradnja avtocest izmika javnemu nadzoru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje