Gost tokratne klepetalnice MMC-ja je bil infrastrukturni minister Peter Gašperšič. Foto: BoBo
Gost tokratne klepetalnice MMC-ja je bil infrastrukturni minister Peter Gašperšič. Foto: BoBo
Klepet z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem

Gost MMC-jeve spletne klepetalnice je bil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Večina vprašanj je bila posvečena najpomembnejši slovenski infrastrukturni naložbi v prihodnjih letih, gradnji drugega tira Koper-Divača. Naložba je ocenjena na kar 1,4 milijarde evrov. Minister pričakuje, da bodo zasebnega partnerja našli prihodnje leto, izdajo gradbenega dovoljenja pa pričakuje v začetku leta 2016.

"Vprašanje, ali se bo to investitorju povrnilo, je seveda na mestu. V ta namen bomo v nadaljevanju na ministrstvu definirali možne oblike sodelovanja zasebnih partnerjev, za katere bomo preverili interes pri potencialnih partnerjih. Ta interes bomo preverjali s pozivom, ki bo mednaroden in s katerim želimo doseči vlagatelje oz. partnerje po svetu. Prepričani smo, da je projekt drugi tir lahko zelo zanimiv za sodelovanje različnih partnerjev, saj ta interes že zdaj izkazujejo mnoge družbe," je povedal Gašperšič.

Konkurenčno železnico med Celovcem in Gradcem, ki bo povezana v Italijo na pontebbansko železnico proti italijanskim pristaniščem, gradi tudi Avstrija. Vendar kot pravi infrastrukturni minister bo slovenska železnica še naprej ostala konkurenčna.

"Avstrija v bistvu na novo vzpostavlja krak jadransko baltskega koridorja in ocenjujejo, da bo ta zgrajen nekje do leta 2023. Ta krak bo sicer res zelo sodoben, vendar bo zaradi ogromnih investicijskih vlaganj verjetno tudi precej dražji za transport, kot pa bo vožnja po našem kraku koridorja, ki že zdaj poteka preko Slovenije. Ocenjujem, da bo to torej ostala konkurenčna prednost Slovenije, seveda pa moramo poskrbeti, da bomo z vlaganji v posodobitev našega omrežja na tem koridorju zagotovili izpolnjevanje tehničnih zahtev za koridorske proge do leta 2023. Tudi države srednje in vzhodne Evrope nenehno izražajo interes in velik pomen posodobitve naše železniške infrastrukture," je dejal.

Drug večji infrastrukturni projekt, ki ga namerava izvesti Slovenija, je t. i. tretja razvojna os, ki naj bi omogočila boljše prometne povezave z Belo krajino in Koroško. "Na določenih odsekih v osrednjem delu tretje razvojne osi so se izvajale določene dejavnosti preučevanja umestitve novih prometnic v prostor, ki pa so bile pozneje ustavljene. Te dejavnosti umeščanja v prostor bomo skupaj z Ministrstvom za okolje in prostor nadaljevali v letu 2016," je glede dejavnosti na področju projekta tretje razvojne osi še povedal minister za infrastrukturo.

Klepet z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem