Pametni telefoni so postali pomemben segment medijske potrošnje. Foto: Pixabay
Pametni telefoni so postali pomemben segment medijske potrošnje. Foto: Pixabay

Tako je pred štirimi leti pametni telefon uporabljajo 60 odstotkov uporabnikov spleta, letos pa že najmanj 85 odstotkov, delež pri mlajših pa je še višji. Televizija je med tradicionalnimi mediji izgubila največ uporabnikov, medtem ko časopisi in radio v omenjeni raziskavi ohranjajo deleže uporabnikov na približno isti ravni kot pred štirimi leti.

Raziskovalci pri Ipromu in Valiconu so tako ugotovili, da televizijo teži največji padec, dosega 13 odstotnih točk v štirih letih, a vendar ostaja najvplivnejši tradicionalni medij. Vse več ljudi jo gleda s časovnim zamikom in sočasno pred TV-zaslonom brska po pametnem telefonu. Takih je več kot 70 odstotkov gledalcev. Sočasno spremljanje več medijev je v porastu, dodaja Matjaž Robinšak iz Valicona.

Spremembe bodo postopne
Tisk, ki ga je splet v zadnjih 15 letih močno oklestil, in radio ohranjata približno enak delež uporabnikov tudi v obdobju med letoma 2014 in 2018: "Mislim, da je radio svojo krizo že prešel, trenutno ima pozicijo, kjer je prvi medij na potovanju, med mladimi pa poslušanje radia doma ni več tako aktualno." To je generacija Z, v njo sodijo mlajši od 22 let, ki tudi le redko gledajo televizijo, časopise pa komajda prepoznajo. Medijske vsebine spremljajo hipoma in v videoobliki.

Ta generacija bo predvidoma močneje kot generacija Y pred njo, stara do 35 let, spremenila medijsko potrošnjo, generacija X, stara med 36 in nekaj čez 50 let, pa še vedno gleda televizijo, posluša radio, bere časopise, zato Robinšak v kratkem obdobju ne napoveduje korenitih sprememb na področju uporabe medijev: "Te spremembe bodo postopne, digitalizacija bo šla svojo pot, pojavljali pa se bodo tudi novi modeli in nove tehnologije."

A vsekakor bo – tako Robinšak – medijska krajina čez štiri leta bistveno drugačna od današnje.