sobotno popoldne
jermanovo oko
valentina
forum
klepetalnica
arhiv
kontakt

Pišite nam na e-naslov: sobotnopopoldne@rtvslo.si

ali po pošti na naslov:
TV SLOVENIJA
Sobotno popoldne            Kolodvorska 2
1550 Ljubljana

 

Sobotno popoldne na FacebookuSobotno popoldne na Facebooku SOBOTNO POPOLDNE NA FACEBOOKU

Varna vožnja - Brane Legan, inštruktor - 4. december '10 at 17:00

Tragična nesreča na dolenjski avtocesti minuli konec tedna in številne težave v prometu ob poslabšanih voznih razmerah zaradi snega sta le dva razloga, da smo v tokratno klepetalnico povabili inštruktorja varne vožnje AMZS Braneta Legana. Govoril bo o tem, kako ravnati v kritičnih situacijah na cesti, zakaj je tečaj varne vožnje koristen in kako bo na varnost v prometu vplivala obvezna udeležba na tečaju za mlade voznike. Brane Legan je pravi naslov tudi za vprašanja o tem, ali bodo višje kazni učinkovale tako, kot si vsi želimo.

<moderator> Dobrodošli v spletni klepetalnici sobotnega popoldneva. Ob 17i uri bo gost Brane Legan, inštruktor varne vožnje odgovarjal na vaša vprašanja. Vabljeni k sodelovanju!

<saša> pozdravljen, zanima me ali obstaja še kje v Sloveniji poligon varne vožnje, če ne zakaj ne in koliko stane tečaj varne vožnje pri vas, ter koliko ur je za to potrebnih. Hvala za vaš odgovor in lep pozdrav iz Kranja. Saša

<Brane Legan> Pozdrav,

<Brane Legan> poligon na Vranskem je v sloveniji seveda največji, saj je eden izmed šestih največjih v eu, obtsja pa še poligon VV v Murski Soboti, ki pa je mnogo manjši. je pa v izgradnji še nekaj poligonov, v čigavi režiji ne bi vedel, ki pa bodo mnogo manjši, namreč vadba varne vožbnje za mlade voznike oz. začetnike je tista ki pogojuje več poligonov v sloveniji. Pri AMZS na Vranskem stane osnovni tečaj VV 162 EUR, je cel dan, od 08.00 do 17.00 in vsebvuje teorijo in še šest praktičnih vaj, sledi zaključek in podelitev diplom.

<anka> Kaj je primerna varnostna razdalja v tem vremenu dans v mestu? Se mi namreč zdi, da vsi vozijo en drugemu 'za ritjo'

<Brane Legan> Bo kar držalo, kar se dogaja. Potrebna varnostna razdalja v mestui je odvisna od hitrosti, pri 50 km/h bi to moralo biti 14m, to dolžino namreč prevozimo v 1 sekundi, kar pe je izredno težko uveljavljati, če nam uspe vsaj cdve do tri dolžine avtom obila to je 10-12 m je že kar dobro, ko se hitrosti tudi po omejitvah povečajo, pri 60 km/h je ena sekunda 16,6 m, pri 70 km/h je to že 19,4m, se varnostna razdalja samo še povečuje, seveda pa je od stanja vozišča odvisno, kakšna mora biti, vsi podatki veljajo za suho vozišče, že mokro podaljšamo, na zasneženem močno povečamo in hkrati znižijemo hitrost. LP

<muravcan> Pozdravljen,zanima me če je mogoče opraviti tečaj varne vožnje individualno oz. v paru(mož in žena),Lp

<Brane Legan> je možno individualno vendar se je potrebno za to posebej dogovoriti, možen pa je tečaj v paru hkrati z ostalimi udeleženci, kjer se nato opravlja menjava med voznikoma oz para v vsaki vadbi. Udeležba v taki obliki jue tudi mnogo cenejša od individualnega tečaja, seveda vsak udeleženec plača tečaj zase, ob spremljanju ostalih sodelujočih vozil na tečaju pa tako vsi ostali tudi pridobivajo izkušnjue kako se vozila obnašajo in tako pridobijo cvelotno sliko gibanja avtomobila, od znotraj kot voznik in nato še zunaj z opazovanjem drugih ter tako lažćje razumemo vse dogajanje. za kakšne dodatne informacije se lahko obrnmete na slpetno stran www.amzs.si ali na tel 080 2636. LP

<ambilight> Pozdravljeni, v letošnji zimi se prvič spopadamo z zadnjim pogonom. Danes in včeraj na cesti opažam, da je avto na tej zasneženi in neposuti csti zelo nestabilen. Bolj kot drugi, v istem času vozeči avtomobili. Je vzrok v zadnjem pogoju ali gumah ali je to smao moj občutek? p.s. V tečaj pa sem se odločila, da tudi pridem. :-)

<Brane Legan> V osnovi je avtomobil z zadnjim pogonom stabilnejši od tistega s sprednjim. odločilni dejavnik so pnevmatike, predvidevam, da so na vašem avtu širše, upam pa da so zimske. ko pa se vozni pogoji poslabšajo je potrebno z zadnjim pogonom ravnati previdneje, saj ta povzroči da pnevmatike hitreje izgubijo dober oprijem to pa se občuti kot slabšo nestabilnost. problem je v tem, ker zadnji par koles ne moremo kontrolierati, kar je pri sprednjem pogonu lažje, saj nam to omogoča krmilni mehanizem in volan. Če boste prišla na tečaj oz na tečaju boste vse dodobra preizkusila in tudi spoznala vse prednosti in pomanjklivosti. Srečno do takrat in LP

<stane.cankar@t-2.net> g legan .Imam namero opraviti trening varne vožnje Kako gre z vozilom škoda 2.0 tdi DSG.Ali je možno to opravitti z takim vozilom. sem starejši voznik z 46 letnim vozniškim stažem in prevoženih 1.5 miljona kilometrov Hvala za odgovor

<Brane Legan> Vaeš vozilo je popolnoma primerno za tečaj, tako kot za vsako vožnjo, ki jo opravljate, tudi če ste malo starejši voznik, vas bomo že "spravili v red", vaš vozniški staž bo samo dobrodošel z vsemi prevoženimi kilometri, saj vse šteje, k vsemu pa bomo dodali še naše ion mnoge druge izkušnje. Dobrodošli in LP

<korbar321> POZDRAVLJENI NAREDIL SEM VOZNIŠKI IZPIT S SPREMLJEVALCEM TO JE BILO JUNIJA,SEDAJ SEM PA NAREDIL GLAVNO VOŽNJO KO SEM DOPOLNIL 18 LET IN ME ZANIMA ČE MORM NAREDITI TEST VARNE VOŽNE

<Brane Legan> pomemben je datum opravljenega izpita, točne informacije pa vam morajo dati kar v avtošoli, v kateri ste se usposabljali. Vsekakor, tudi če niste obvezani za to vadbo VV, vas vabim da se odločite in vseeno pridete na osnovni tečaj, presenečeni boste, pa še uživali boste. LP

<opazovalec> Zanima me kako je z omejitivjo hitrosti in nezavarovanimi luknjami na cesti, ki alhko povzročijo prometno nesrečo...ali je krivec kdaj tudi drzava?

<Brane Legan> Res je včasih tudi to problem, tudi so se časi malo že spremenili, tako da tudi "država" oz. upravljalec ceste že prevzame takšno ali podobno odgovornost, seveda morajo za to obstajati pogoji. če se vozimo pa cesti na kateri ne moremo kaj takega pričakovati ne glede na hitrost ki je zapovedana, potem je odgovoren lastnik ceste, če pa je kakšen del ceste posebej označen, da je vozišče ali poškodovano ali kakšna druga ovira hkrati z omejitvijo hitrosti, takrat pa se že odgovornost prevali na nas, na voznike, pomembno je da sem kot voznik obveščen o neki nevarnosti, moje pa je da to upoštevam. LP

<gregorjanc> Pozdrav.Zanima me kako ESP vpliva na vožnjo v zasneženih cestah po klancu navzgor.Je bolje ESP izključiti?

<Brane Legan> ESP je elektronski sistem vozila, ki nadzoruje njegovo stabilnost, izkorišča pa sistem ABS, s pomočjo katerega nato nadzoruje vrtenje in zaviranje posameznega kolesa vozila, s katerim stabuilizira vozilo v prepoznanih nenavadnih obnašanjih vozila v gibanju. Pri vožnji v klanec ni potrebno izklpaljati ESP-ja saj bo dokaj dobro nadzoroval tudi pogonska kolesa, katera znajo že rahlo spodrsavati na snegu. zna se zgoditi, da bo vožnja čedalje bolj zahtevna, odvisno od vzpona in količine snega, na zvoženem vozišču kakšnih težav niti ne bo, v celem snegu pa lahko pričakujete težave, hitrost bo čedalčje nižja, ko pa enkrat pade pod 30, 25 km/h bo pa že precej težav. zgodi se lahko da vozilo enostavno ne bo več zmoglo vaših zahtev, tu pa je sedaj vzrok za izjklop ESP-ja, s tem boste omogočili pogonskim kolesom, da se bodo zavrtela in tako začela premagovati - "rezati" cel sneg in se bo vozilo tako lahko premikalo naprej. Celoten sistem je zasnovan tako, da vključuje tudi proti zdrsnio sistem pogonskih koles initzklop tega je potreben, da se pogonska kolesa zavrtijo, saj bi v naasprotnem primeru na zelo gladkem snegu ali na ledeni cesti ne zmogli sploh speljati. Zato dokler ni potrebno ponovno speljati, ga ne izklapljamo. LP

<helena> pozdravljeni, sin (20let) je gluh in ima opravljen vozniški izpit. Zelo ga zanima tečaj varne vožnje pri vas. Imate izkušnje z gluhimi vozniki in seveda kako poteka komunikacija med inštruktorjem in tečajnikom, saj kot vemo, ta poteka preko "oddajnika" kar pa je za gluhega tečajnika nesprejemljiva. Hvala za odgovor.

<Brane Legan> Imamo izkušnje z gluhimi, res je z njimi potrebna drugačna komunikacija, ena možnost je da ga spremljate v vozilu in "kretate", za kar mislim, da bi bila učinkovita pomoč, druga možnost pa je povezava z zvezo gluhih slovenije s katero ravno za to zimo pripravljamo tečaje, v katerih skupinah bodo le gluhi in bo tečaj tako in zato prirejen za njih. vabljeni in LP

<moderator> Klepet se je zaključil. Hvala vsem za vaša vprašanja in vljudno vabljeni k sodelovanju ob naslednji priložnosti!

Arhiv klepetalnice

© MMC RTV Slovenija | 1999 - 2019 | Vse pravice pridržane | Kontakti