Bahrajn bo po sezoni 2006 ponovno prizorišče prve dirke sezone. Foto: EPA
Bahrajn bo po sezoni 2006 ponovno prizorišče prve dirke sezone. Foto: EPA
Melbourne
V Melbournu bo imel verjetno največ navijačev domači junak Mark Webber. Foto: EPA
Sepang
Lansko dirko v Maleziji je prekinil močan naliv. Foto: Reuters
Šanghaj
Zmago na Kitajskem brani Vettel. Foto: EPA
Barcelona
Dirkališče v Barceloni dirkači zelo dobro poznajo zaradi testiranj, ki jih večina moštev opravlja v katalonski prestolnici. Foto: EPA
Monako
Dirka na ozkih in zavitih monaških ulicah ponavadi sodi med najbolj zanimive. Foto: EPA
Istanbul
Ecclestone je stezo v Istanbulu označil za najboljšo na svetu. Foto: EPA
Montreal
Kanadska dirka se po letu premora vrača. Foto: EPA
Rubens Barrichello
Lani v Valencii gledalci niso vodeli niti enga prehitevanja. Foto: Reuters
Silverstone
Veselje britanskih navijačev v Silverstonu je lani pokvaril Vettel. Foto: EPA
Hockenheim
Po Nürburgringu je tokrat na sporedu Hockenheim. Foto: EPA
Madžarska
Dirkališče Hungaroring oziroma Monako brez stolpnic. Foto: EPA
Spa Francorchamps
Znameniti ovinek Eau Rouge. Foto: EPA
Monza
Monza, najstarejša in najhitrejša steza. Foto: EPA
Singapur
Pogled na razsvetljeno stezo Marina Bay. Foto: EPA
Suzuka
V Suzuki je v preteklosti že večkrat padla odločitev o prvaku. Foto: EPA
Jeongam
Dirkališče v Jeongamu naj bi bilo dokončano do 5. julija. Foto: EPA
Interlagos
Brazilci bodo ponovno lahko stiskali pesti za Senno. Foto: Reuters
Yas Marina
Dirkališče Yas Marina je eno najdražjih. Foto: EPA

Ker se je število dirk povečalo s 17 na 19, se bo sezona začela nekoliko prej in končala nekoliko pozneje kot lani. Cirkus formule ena bo svojo pot letos začel v puščavi Bahrajna, končal pa prav tako na Bližnjem vzhodu, v Abu Dabiju. Vmes bodo dirkači in moštva potovali v Avstralijo, Azijo, Severno in Južno Ameriko in seveda Evropo, kjer na sporedu ostaja še kar nekaj klasičnih dirk.

Evropski del sezone se bo začel v Barceloni na peti dirki sezone in se, z vmesnim skokom v Kanado, nadaljeval do sredine septembra, ko se bo karavan po dirki v Monzi ponovno podala na Daljni vzhod.

Bahrajn (Sakhir) – 14. marec
Začetek ob 13.00.
Dolžina proge: 6.299 km (podaljšana z dosedanjih 5,412 km)
Število krogov: 47
Dolžina dirke: 308,405 km
Zmagovalec 2009: Jenson Button (Brawn GP)

Bahrajn, mali otok v Perzijskem zalivu, je prvič gostil karavano formule ena leta 2004. Dirkališče leži v puščavskem Sakhirju, ki je približno 30 kilometrov oddaljen od prestolnice Maname. Dirko zaznamujejo visoke temperature in težave s peskom, ki pogosto zaide na stezo. Prvo dirko je dobil Michael Schumacher (Ferrari).

Avstralija (Melbourne) - 28. marec
Začetek dirke ob 08.00.
Dolžina proge: 5,303 km
Število krogov: 58
Dolžina dirke: 307,574 km
Zmagovalec 2009: Jenson Button (Brawn GP)

Dirkališče v Melbournu je bilo zgrajeno leta 1996 namesto Adelaide, kjer so bile predtem dirke za veliko nagrado Avstralije. Isto leto je bila tam tudi prva dirka za svetovno prvenstvo, ki jo je dobil Anglež Damon Hill. Dirkališče poteka okrog jezera v smeri urinega kazalca. Proga je dokaj ravna, brez ostrih ovinkov, zaradi katerih bi morali vozniki zmanjševati hitrost. Tako zaradi konstrukcije kot tudi zaradi lepega okolja dirkači v Melbournu radi nastopajo. Prihodnost dirke je nejasna, saj si Bernie Ecclestone želi, da bi na njej dirkali ponoči.

Malezija (Sepang) – 4. april
Začetek dirke ob 10.00.
Dolžina proge: 5,543 km
Število krogov: 56
Dolžina dirke: 310,408 km
Zmagovalec 2009: Jenson Button (Brawn GP)

Dirkališče je bilo zgrajeno leta 1999, ko je gostilo tudi prvo dirko za svetovno prvenstvo. Zmagal je Irec Eddie Irvine. Dirkališče leži v bližini mednarodnega letališča Kuala Lumpur in velja za eno najmodernejših. Na območju dirkališča je pogosto visoka vlaga, zato ni presnetljivo, da tam pogosto dežuje. V primerjavi z lansko sezono, ko so morali dirko zaradi tropskega naliva prekiniti, se bo dirka začela eno uro prej.

Kitajska (Šanghaj) - 18. april
Začetek dirke ob 09.00.
Dolžina proge: 5,451 km
Število krogov: 56
Dolžina dirke: 305,066 km
Zmagovalec 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)

Proga, ki so jo odprli leta 2004, je kombinacija hitrih in počasnih zavojev, v celoti pa je krog izjemno hiter. Povprečna hitrost je približno 200 km/h, najvišja pa čez 320 km/h. Proga je skonstruirana tako, da je gledalcem – sedežev je za 200.000 ljudi - vidna kar 80-odstotno.

Španija (Barcelona) – 9. maj
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 4,655 km
Število krogov: 66
Dolžina dirke: 307,104 km
Zmagovalec 2009: Jenson Button (Brawn GP)

Dirkališče je bilo zgrajeno leta 1991, prve zmage pa se je veselil Anglež Nigel Mansell. Leži severno od Barcelone in je idealno za gledalce, saj imajo dober pregled nad potekom dirke. Prvi ovinek (Elf) na progi je izjemno oster, tako da zahteva močno zaviranje. Na tem dirkališču moštva pogosto testirajo svoja vozila, kar omogoča primerna temperatura skozi vse leto. Španija je edina država, ki gosti dve dirki formule ena.

Monako (Monte Carlo) - 16. maj
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 3,340 km
Število krogov: 78
Dolžina dirke: 260,520 km
Zmagovalec 2009: Jenson Button (Brawn GP)

Dirkališče poteka po luksuznih cestah in ulicah kneževine. Prehitevanje je zaradi ozkosti zelo oteženo, tako da prvo mesto na kvalifikacijah pomeni že polovico zmage. Je edino dirkališče, kjer petkove treninge opravijo že v četrtek, v petek imajo prost dan. Gre za enega najbolj tradicionalnih prizorišč, saj se tu dirkači merijo že od samega začetka formule ena, od leta 1950, ko je slavil Argentinec Juan Manuel Fangio. Vsako leto se na dan dirke gnetejo bogataši in zvezdniki z vsega sveta.

Turčija (Carigrad) - 30. maj
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 5,338 km
Število krogov: 58
Dolžina dirke: 309,396 km
Zmagovalec 2009: Jenson Button (Brawn GP)

Dirka je bila v Turčiji prvič na sporedu leta 2005. Arhitekt proge, ki je zgrajena na azijski strani Carigrada, je Nemec Herman Tilke, ki je "skonstruiral" tudi proge v Sepangu, Bahrajnu, Jeongamu in Šanghaju. Steza zaradi svoje hitrosti in valovitosti nekoliko spominja na tisto v Spaju. Ob Interlagosu in Singapuru eno od treh dirkališč, ki poteka v nasprotni smeri urinega kazalca.

Kanada (Montreal) - 13. junij
Začetek dirke ob 18.00.
Dolžina proge: 4,361 km
Število krogov: 70
Dolžina dirke: 305,270 km
Lani dirke v Kanadi ni bilo na koledarju formule ena.

Dirkališče leži le lučaj od središča Montreala, in sicer na otoku svetega Lavrenca. Prvo dirko je leta 1978 dobil tamkajšnji junak Gilles Villeneuve, po katerem se je nato leta 1982 dirkališče tudi poimenovalo. Istega leta se je smrtno ponesrečil Riccardo Paletti. Gre za eno najhitrejših prog, saj je največja dosežena hitrost kar 348 km/h. Po drugi strani pa ima tudi svoje pasti. Največja je zagotovo prva šikana, ki se imenuje po Ayrtonu Senni.

Evropa (Valencia) - 27. junij
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 5,440 km
Število krogov: 57
Dolžina dirke: 310,080 km
Zmagovalec 2009: Rubens Barrichello (Brawn GP)

Po zgledu Monaca tudi dirka v Valencii, ki je premiero doživela v sezoni 2008, poteka po mestu. Najvišje hitrosti med dirko so presegle mejo 320 kilometrov na uro, a kljub temu velja proga za eno bolj dolgočasnih.

Velika Britanija (Silverstone) - 11. julij
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 5.901 km (prej 5,440 km)
Število krogov: 52
Dolžina dirke: 306,747 km
Zmagovalec 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)

Dirkališče je nastalo iz letališča. Prva dirka je bila že leta 1950, ko je zmagal Italijan Giuseppe Farina. Dirka bo potekala isti dan kot finale svetovnega prvenstva v nogometu v Južnoafriški republiki. Že tako eno najdaljših stez v formuli ena so še podaljšali.

Nemčija (Hockenheim) - 25. julij
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 4,574 km
Število krogov: 67
Dolžina dirke: 306,458 km
Zmagovalec 2009: Mark Webber (Red Bull) v Nürburgringu

Dirka vsako leto menja organizacijo z Nürburgringom. Proga je bila zgrajena že leta 1932. V tem desetletju so dirkališče prenovili in skrajšali za dobra dva kilometra. Včasih je štela za VN Evrope, zdaj šteje za VN Nemčije.

Madžarska (Budimpešta) - 1. avgust
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 4,381 km
Število krogov: 70
Dolžina dirke: 306,458 km
Zmagovalec 2009: Lewis Hamilton (McLaren)

Proga je bila zgrajena leta 1986 in leži 12 kilometrov severovzhodno od Budimpešte. Postavljena je v naravni amfiteater, kjer se spusti v dolino, nato pa znova dvigne. Dirkališče velja za najpočasnejše (z izjemo Monte Carla). Prehitevanje je zelo zahtevno, saj je dirkališče zelo ozko, poleg tega pa vsebuje tudi številne počasne ovinke. Edina dirka v Vzhodni Evropi.

Belgija (Spa Francorchamps) - 29. avgust
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 7,004 km
Število krogov: 44
Dolžina dirke: 308,052 km
Zmagovalec 2009: Kimi Raikkonen (Ferrari)

Proga je bila zgrajena leta 1950. Zaradi spremenljivih vremenskih razmer je dirkanje zelo zahtevno. Tako lahko na nekem odseku proge sije sonce, medtem ko na drugem dežuje. Leta 1960 sta se smrtno ponesrečila Alan Stacey in Chris Bristow. Med leti 1970 in 1983 dirk ni bilo, saj so progo temeljito prenovili in jo med drugim skoraj za polovico skrajšali. Najzloglasnejši ovinek na dirki je "Eau Rouge". Najdaljša in druga najhitrejša dirka na koledarju formule ena.

Italija (Monza) - 12. september
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 5,793 km
Število krogov: 53
Dolžina dirke: 306,720 km
Zmagovalec 2009: Rubens Barrichello (Brawn GP)

To je domače dirkališče Ferrarija. Dirke so tu že od samega začetka formule ena, torej od leta 1950. Prvi zmagovalec v kraljevskem parku severovzhodno od Milana je bil Giuseppe Farina. Proga velja za eno najhitrejših (največja hitrost je 368 km/h) in je doživela le malo sprememb. Leta 1961 je v nesreči umrl Wolfgang von Trips in 12 gledalcev, leta 1970 pa je tragično umrl še Jochen Rindt. Najstarejša in najhitrejša dirka v koledarju formule ena.

Singapur - 26. september
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 5,067 km
Število krogov: 61
Dolžina dirke: 309,087 km
Zmagovalec 2009: Lewis Hamilton (McLaren)

Leta 2008 je tu potekala prva nočna dirka (ob 20. uri po tamkajšnjem času) formule ena. Dirkališče je prvo azijsko mestno dirkališče in sploh prvo, na katerem poteka nočna dirka. Organizatorji naj bi za leto 2011 načrtovali nekatere spremembe na stezi.

Japonska (Suzuka) - 10. oktober
Začetek dirke ob 08.00.
Dolžina proge: 5,807 km
Število krogov: 53
Dolžina dirke: 307,573 km
Zmagovalec 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)

Eno najbolj znanih dirkališč na Japonskem, ki ima obliko številke osem, je leta 1962 zasnoval John Hugenholtz kot testno stezo za Hondo. Velja za eno tehnično najzahtevnejših stez. Med dirkači je zelo priljubljena tudi zaradi številnih priložnosti, ki jih ponuja za prehitevanje.

Južna Koreja (Jeongam) – 24. oktober
Začetek dirke ob 08.00.
Dolžina proge: 5,621 km
Število krogov: 55
Dolžina dirke: 309,155 km
Prvič na koledarju formule ena.

Priobalno dirkališče je približno 300 km oddaljeno od prestolnice Seul. Oblikovanje steze so zaupali izkušenemu in priznanemu Tilkeju. Steza bo delno stalna, delno začasna. Stalni del steze naj bi potekal ob pristanišču. Končna naj bi bila do julija 2010. Če se izkaže, da steza ne bo ustrezala merilom Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia), jo bodo umaknili s koledarja. Ecclestone je pogodbo s korejskimi promotorji sklenil za sedem let z možnostjo podaljšanja za pet let.

Brazilija (Interlagos) - 7. november
Začetek dirke ob 17.00.
Dolžina proge: 4,309 km
Število krogov: 71
Dolžina dirke: 305,909 km
Zmagovalec 2009: Mark Webber (Red Bull)

Proga v predmestju Sao Paula je bila zgrajena leta 1973 in je bila sprva ena najdaljših. Dirkalniki so zaradi številnih izboklin na progi težko obvladljivi. Zaradi ozkih ovinkov, ki sledijo ravnemu delu proge, je zaviranje izjemno zahtevno. Dirko pogosto popestri dež. Odločitev o svetovnem prvaku je v zadnjih petih sezonah padla v Interlagosu.

Abu Dabi - 14. november
Začetek dirke ob 14.00.
Dolžina proge: 5,554 km
Število krogov: 55
Dolžina dirke: 305,470 km
Zmagovalec 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)

Tudi progo Yas marina je zasnoval nemški arhitekt Tilke. Prvi del proge, ki bo potekal po javnih cestah v pristanišču, spominja na monaško progo, v drugem delu pa je odsek, ki spominja na znameniti zavoj Eau Rouge belgijskega dirkališča Spa Francorchamp. Prva dirka, ki se začne podnevi, konča pa ponoči. Organizatorji dirke naj bi razmišljali, da bi po zgledu Singapurja dirke v prihodnje organizirali ponoči.