Foto: Reuters, Freepik.com
Datum dirke:14. april 2019
Kraj:Shanghai International Circuit, Šanghaj, Kitajska
Dolžina kroga:5,451 km
Število krogov:56
Dolžina dirke:305,066 km
Zadnji zmagovalec:2019 - Lewis Hamilton (Mercedes)
Prva VN na prizorišču:2004
Rekord kroga:1:32,238 - Michael Schumacher (2004)

Tehnično sicer proga v Šanghaju ne sodi med zahtevnejše, a ima vseeno enega tehnično najzahtevnejših skupkov zavojev v formuli ena, in sicer ob koncu štartno-ciljne ravnine, ko se dirkači zavrtijo za 270 stopinj, ob tem pa morajo paziti, da zavoj z pravilnim dodajanjem plina izpeljejo karseda brezhibno.

Brazilec Rubens Barrichello je zmago v Monzi nadgradil na naslednji dirki 26. septembra 2004 z zmago v Šanghaju. Njegov moštveni kolega Michael Schumacher je bil po dirki precej slabše volje, zasedel je šele 12. mesto, zaostal je za krog. Foto: Reuters

Barrichello za sekundo ugnal Buttona
Prvo dirko za VN Kitajske so organizirali 26. septembra 2004. Tedaj je le dva tedna po uspehu v Monzi brazilski dirkač Rubens Barrichello s ferrarijem zmagal tudi na prvi kitajski preizkušnji. Barrichello je vodil od štarta do cilja, ničesar ni prepustil naključju, z zmago si je zagotovil naslov svetovnega podprvaka. Drugi je ciljno črto prečkal Jenson Button (BAR), tretji pa Kimi Räikkönen (McLaren). Barrichello je Buttona ugnal za vsega sekundo in 35 tisočink, kar je do danes najmanjši zaostanek v zgodovini te dirke.

Dobri dve uri pred začetkom krstne dirke na Kitajskem so gostitelji presenetili z veličastnim odprtjem, ki je bil nepričakovan celo za tako veliko tekmovanje, kot je formula ena. Spominjal je na olimpijsko slovesnost.

Dirkališče je bilo zgrajeno v letu in pol
Dirkališče v Šanghaju leži v okrožju Džjading. V pičlih 18 mesecih je približno tri tisoč inženirjev tamkajšnje močvirje izsušilo in zgradilo moderno dirkališče, ki je stalo okrog 450 milijonov ameriških dolarjev ali dobrih 350 milijonov evrov, s čimer je bilo tedaj najdražje dirkališče v zgodovini formule ena (pozneje je naziv najdražjega prevzel Abu Dabi). Krstna dirka leta 2004 je na prizorišče zvabila več kot 200 tisoč gledalcev. Tedaj so karte razgrabili kot vroče žemljice, čeprav je najcenejša stala toliko, kolikor je povprečni tedenski zaslužek (40 ameriških zelencev). V zadnjih letih je obiskanost dirk v Šanghaju precej upadla.

Lewis Hamilton, najuspešnejši dirkač v zgodovini dirke za VN Kitajske. Foto: Reuters

Tako kot mnogo drugih, je tudi to dirkališče oblikoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Proga, ki je dolga 5,451 km, ima kar nekaj dolgih ravnin, ob koncu katerih so ostri zavoji - Tilkejev zaščitni znak. Med zavojema 13 in 14 lahko dirkači zlahka presežejo hitrost 300 km/h. Celotno dirkališče, vključno s tribunami in drugimi objekti, zavzema 5,3 kvadratnega kilometra.

Hamilton najbolj suveren
Daleč najuspešnejši dirkač v Šanghaju je Lewis Hamilton. Britanski serijski zmagovalec je dobil dirke v letih 2012, 2014, 2015, 2016, 2017 in 2019. Na drugem mestu sta s po dvema zmagama nekdanja dirkača Fernando Alonso (2005 in 2013) ter Nico Rosberg (2012 in 2016). Med konstruktorji je najboljši Mercedes s šestimi zmagami (2012, 2014-17, 2019), eno manj ima Ferrari (2004, 2006, 2007 in 2013). McLaren je slavil po trikrat (2008, 2010 in 2011), Red Bull pa dvakrat (2009 in 2018).

Ste vedeli?
Kitajska vlada si je že vrsto let prizadevala organizirati dirko v formuli ena. Sprva so zgradili dirkališče v provinci Guangdong, dirko so dodali na širši seznam za sezono 1999, a jo je FIA črtala, ker dirkališče ni dosegalo določenih standardov. Kitajcem je nato leta 2004 vendarle uspelo kraljico motošporta pripeljati v svojo državo.
Foto: Reuters

Vsi zmagovalci dirk za VN Kitajske:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019Lewis HamiltonMercedesŠanghaj
2018Daniel RicciardoRed Bull
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Fernando AlonsoFerrari
2012Nico RosbergMercedes
2011Lewis HamiltonMcLaren
2010Jenson ButtonMcLaren
2009Sebastian VettelRed Bull
2008Lewis HamiltonMcLaren
2007Kimi RäikkönenFerrari
2006Michael SchumacherFerrari
2005Fernando AlonsoRenault
2004Rubens BarrichelloFerrari