Andrej Hauptman z optimizmom zre v prihodnost slovenskega kolesarstva. Foto: www.alesfevzer.com
Andrej Hauptman z optimizmom zre v prihodnost slovenskega kolesarstva. Foto: www.alesfevzer.com

Trenažerji sicer nekaj malega pokažejo. Z njimi lahko do neke mere le ohranjaš pripravljenost, izboljšati pa je ne moreš. Na trenažerju niti ne moreš biti šest ur oziroma je to škodljivo.

Andrej Hauptman

"Ta kriza se bo gotovo poznala. Prizadela bo gospodarstvo, ki podpira klube, v katerih stanje nikoli ni bilo bajno. Pri vpisu otrok se sicer poznajo rezultati naših tekmovalcev, zanimanje za kolesarstvo je večje, a mogoče sem ga vendarle pričakoval še več. Predvsem pa ni veliko takih, ki vztrajajo do konca," je v pogovoru za STA povedal selektor reprezentance in bronast s svetovnega prvenstva na cestni dirki 2001. "Z optimizmom lahko gledamo naprej. Veseli me, ko vidim, kako je kolesarstvo pri nas priljubljeno, koliko ljudi kolesari. V klubih dobro delamo, imamo talente, ne moremo pa pričakovati, da bo prav vsaka generacija med člani tako uspešna, kot je zdajšnja. Trenutno naša generacija mladincev ni najboljša."

S trenažerji pripravljenosti ne moreš izboljšati
Hauptman je prepričan, da so njegovi varovanci letos še močnejši kot lani, in res škoda, da tega ne morejo pokazati. "Primož Roglič bi bil na prvih dirkah zagotovo glavni favorit. Tadej Pogačar je bil na začetku sezone odličen, dosti za njim ni zaostajal niti Jan Polanc, ki je v vseh pogledih še napredoval od lani. A žal je bilo to stanje pred enim mesecem, zdaj nihče ne ve, kakšna je pripravljenost. Trenažerji sicer nekaj malega pokažejo. Z njimi lahko do neke mere le ohranjaš pripravljenost, izboljšati pa je ne moreš. Na trenažerju niti ne moreš biti šest ur oziroma je to škodljivo, enostavno na njem tudi ne moreš ohranjati osredotočenosti. Menim, da bo potreben vsaj en mesec na kolesu, da bodo fantje prišli na raven, na kateri so bili pred izbruhom virusa. A prav vsi bodo na istem," je prepričan Hauptman, ki finančnih posledic zaradi odpovedi dirk v svoji denarnici še ne občuti.

Podatki kažejo, da je šel Roglič v sezono  še močnejši kot lani. Foto: Twitter/@JumboVismaRoad
Podatki kažejo, da je šel Roglič v sezono še močnejši kot lani. Foto: Twitter/@JumboVismaRoad

V denarnici še ni čutiti posledic
"Moja plača prihaja redno. O kakšnem znižanju za kolesarje in kolesarske delavce pri nas za zdaj ni bilo govora. Ne vem, kako je pri drugih, a lahko pričakujemo, da bodo nekateri imeli težave, predvidevam, da predvsem tiste ekipe, katerih pokrovitelji se ukvarjajo s turizmom," je dejal Hauptman, ki je tudi športni direktor ekipe UAE Emirates, pri kateri dirkata Pogačar in Polanc. Z vladnim odlokom, da se kolesarjem prepovejo treningi, se strinja. "Ali nam je ukaz všeč ali ne, ni pomembno, prav tako ne mnenje, ali bi se lahko okužili, ali bi mi lahko okužili drugega. Mi smo strokovnjaki za šport, drugi so za druge stvari. In tem popolnoma zaupam. Če so ukazi taki, jih je treba spoštovati, le tako bomo rešili ta položaj."

Ali nam je ukaz všeč ali ne, ni pomembno, prav tako ne mnenje, ali bi se lahko okužili, ali bi mi lahko okužili drugega. Če so ukazi taki, jih je treba spoštovati.

Andrej Hauptman

Najprej Tour, nato Vuelta, Giro in SP
Po preložitvi olimpijskih iger in spomladanskih dirk utegne septembrsko svetovno prvenstvo v Martignyju v Švici dirka, ki bi pridobila največ. "Glede na trenutne načrte, da bi bil po umiritvi razmer najprej na sporedu Tour, nato v kratkem času Vuelta in Giro, potem svetovno prvenstvo in za konec prestavljene spomladanske klasike, menim, da bi bilo zanimanje pri tekmovalcih in javnosti za prvenstvo ogromno. Velike večdnevne dirke bi bile za nami, pred nami zaključek sezone s klasikami, vmes prvenstvo. Konkurenca bi bila zagotovo najboljša možna. Nihče ne ve, ali bo tak scenarij izvedljiv, a moramo ostati optimisti."

Trasa SP-ja podobna kot v Tokiu
Hauptman si je ogledal traso svetovnega prvenstva v Martignyju in jo primerjal z olimpijsko v Tokiu. Pravi, da sta obe izredno zahtevni, po njegovem bodo glavno vlogo igrali specialisti za vzpone, čeprav lahko zmaga tudi kdo od specialistov za enodnevne dirke, ki se zna spopasti s klanci. "Vsak krog ima štiri kilometre dolg vzpon. Ta je zelo strm, njegov naklon je od osem- do desetodstoten. Če bi Oscar Freire še tekmoval, bi ga štel med favorite, čeprav je trasa primernejša za Vincenza Nibalija, Alejandra Valverdeja in druge specialiste za vzpone, tudi naše. V tem trenutku ne morem govoriti, kakšna bi bila naša taktika, lahko le rečem, da poleg drugih tudi Matej Mohorič ne bi bil brez možnosti."