Pri McLarnu, ki se je v zadnjih sezonah opekel s Hondo in posledično zdrsnil po lestvici najboljših v formuli ena navzdol, so nezadovoljni s trenutnimi dogovori glede razdelitve dohodkov. Foto: EPA
Pri McLarnu, ki se je v zadnjih sezonah opekel s Hondo in posledično zdrsnil po lestvici najboljših v formuli ena navzdol, so nezadovoljni s trenutnimi dogovori glede razdelitve dohodkov. Foto: EPA

Pred približno letom dni so novi lastniki formule ena, Liberty Media, razkrili željo po spremembah v kraljici motošporta. Želijo spremeniti razmerje pri rezanju finančne pogače za moštva, prav tako se omenjajo omejitev proračuna in novi predpisi.

Želimo biti finančno sposobni dirkanja v svetovnem prvenstvu formule ena, prav tako se želimo za zmage na dirkah in morebitne naslove boriti bolj pošteno in konkurenčno. Če to ne bo mogoče, bomo morali začeti resno razmišljati o izstopu iz formule ena.

Zak Brown

Pri McLarnu, trenutno drugem najstarejšem moštvu v elitnem razredu motošporta, so pojasnili, da bodo temeljito razmislili o odhodu iz formule ena, če napovedane spremembe za sezono 2021 ne bodo potešile njihovih apetitov.

Želijo pošten boj in konkurenčnost
Moštvo iz Wokinga, ki je nazadnje konstruktorski naslov svetovnega prvaka osvojilo davnega leta 1998, dirkaški naslov pa deset let pozneje z Lewisom Hamiltonom, želi predvsem dvoje. "Želimo biti finančno sposobni dirkanja v svetovnem prvenstvu formule ena, prav tako se želimo za zmage na dirkah in morebitne naslove boriti bolj pošteno in konkurenčno," je na začetku v pogovoru za The Guardian dejal izvršni direktor britanskega kolektiva Zak Brown in dodal: "Če to ne bo mogoče, bomo morali začeti resno razmišljati o izstopu iz formule ena. To pa vsekakor ni položaj, v katerem želimo biti. Javnost meni, da gre pri tovrstnih izjavah zgolj za pogajalsko taktiko, a dejstvo je, da želimo biti odgovorna in konkurenčna dirkaška ekipa. Če bomo mnenja, da z novim pravilnikom to ne bo mogoče, bo naše sodelovanje v formuli ena pod vprašajem."

McLaren je zadnji naslov svetovnega prvaka osvojil z Lewisom Hamiltonom leta 2008, ko je Britanec v predzadnjem zavoju sklepne dirke sezone prehitel Tima Glocka, zasedel 5. mesto in si zagotovil dovolj točk, da je naslov prvaka izmaknil zmagovalcu dirke, Felipeju Massi (Ferrari). Foto: AP
McLaren je zadnji naslov svetovnega prvaka osvojil z Lewisom Hamiltonom leta 2008, ko je Britanec v predzadnjem zavoju sklepne dirke sezone prehitel Tima Glocka, zasedel 5. mesto in si zagotovil dovolj točk, da je naslov prvaka izmaknil zmagovalcu dirke, Felipeju Massi (Ferrari). Foto: AP
McLaren je zadnjo zmago v formuli ena dosegel 25. novembra 2012 v Interlagosu, kjer je dirko za VN Brazilije dobil Jenson Button pred ferrarijema, Fernandom Alonsom in Felipejem Masso. McLaren je konstruktorsko prvenstvo končal na tretjem mestu, v dirkaškem seštevku je bil Lewis Hamilton četrti, Button peti. Foto: EPA
McLaren je zadnjo zmago v formuli ena dosegel 25. novembra 2012 v Interlagosu, kjer je dirko za VN Brazilije dobil Jenson Button pred ferrarijema, Fernandom Alonsom in Felipejem Masso. McLaren je konstruktorsko prvenstvo končal na tretjem mestu, v dirkaškem seštevku je bil Lewis Hamilton četrti, Button peti. Foto: EPA

Za pošteno razdeljen finančni kolač
Ena najbolj perečih tem v kraljici motošporta je vselej delitev finančne pogače na poštene kose. Z dozdajšnjim dogovorom Ferrari, Mercedes in Red Bull dobivajo precej večje finančne injekcije, kot preostala moštva. Zdajšnji komercialni sporazum se izteče prihodnje leto, prek njega pa Ferrari na sezono dobiva bonitete v znesku 60 milijonov evrov, po 30 milijonov evrov si razdelita Mercedes in Red Bull. Pri McLarnu menijo, da je sistem, ki nagrajuje le največja imena tega športa, napačen. "Razdelitev finančne pogače mora biti bolj uravnotežena, prav tako bi morala biti usmerjena predvsem v uspešnost. Zgodovina bi morala biti upoštevana v precej manjši meri, kot je upoštevana danes. Seveda se vsi strinjamo, da je Ferrari največje ime v formuli ena in zaradi tega bi si to moštvo zaslužilo tudi največ denarja, a ne v takšni meri, kot v zadnjih sezonah. Ko se bodo finančne nagrade uravnotežile, se bo dvignila tudi konkurenčnost preostalih ekip," je pojasnil Brown in poudaril: "Formula ena je imela v preteklosti več obdobij, ko je prevladovalo zgolj eno moštvo. V dobri formuli ena bi lahko določena ekipa osvojila le dva zaporedna naslova, ne pa pet ali šest."

Ferrari je edino moštvo v formuli ena, ki je nastopilo prav v vseh sezonah svetovnega prvenstva od leta 1950 do danes. Foto: Reuters
Ferrari je edino moštvo v formuli ena, ki je nastopilo prav v vseh sezonah svetovnega prvenstva od leta 1950 do danes. Foto: Reuters

Brown verjame v razsodnost lastnikov
Pred Liberty Medio so vsekakor pomembne odločitve. Moštva si pri delitvi finančnih nagrad niso enotna, prav zaradi tega je odločitev, ki bo zadovoljila prav vse participante v svetovnem prvenstvu, malo verjetna. Pa vendar Brown ne obupuje: "Sem optimist. Prepričan sem, da bomo sodelovali vsi. Od danes pa do leta 2021 bo izrečenih še veliko hudih besed. To so pač pogajanja, a prepričan sem, da se bodo lastniki formule ena pravilno odločili, poskrbeli, da bo v tekmovanju ostalo vseh deset moštev, boj na dirkah pa bo od leta 2021 naprej boljši in konkurenčnejši," je sklenil nekdanji dirkač Brown, ki je leta 2016 v ekipi zamenjal legendarnega Rona Dennisa.

Pa kaj potem?

Grožnje moštev z odstopom iz formule ena niso novost. V preteklosti smo bili priča številnim grožnjam, nekatera moštva so jih uresničila, večina ne. Toda formula ena je vselej preživela, preživela bo tudi tokrat.