Letalo piper PA-46, na krovu katerega je bil 28-letni Emiliano Sala, je 21. januarja letos strmoglavilo v Rokavskem prelivu v bližini otoka Alderney. Foto: EPA
Letalo piper PA-46, na krovu katerega je bil 28-letni Emiliano Sala, je 21. januarja letos strmoglavilo v Rokavskem prelivu v bližini otoka Alderney. Foto: EPA
Sala je kariero začel v B-ekipi Soledada na Balerskih otokih, kmalu se je preselil v Francijo, kjer je zaigral za Bordeaux in kot posojen nogometaš še za Orleans, Niort in Caen. Leta 2015 je nogometni dom našel v Nantesu, kjer je na 133 uradnih tekmah zabil 49 golov. 16. januarja 2019 je odigral zadnjo nogometno tekmo v življenju, ko je Nantes klonil na gostovanju pri Nimesu. Foto: EPA
Sala je kariero začel v B-ekipi Soledada na Balerskih otokih, kmalu se je preselil v Francijo, kjer je zaigral za Bordeaux in kot posojen nogometaš še za Orleans, Niort in Caen. Leta 2015 je nogometni dom našel v Nantesu, kjer je na 133 uradnih tekmah zabil 49 golov. 16. januarja 2019 je odigral zadnjo nogometno tekmo v življenju, ko je Nantes klonil na gostovanju pri Nimesu. Foto: EPA

V takšnem tipu letala, v katerem je letel g. Sala, letalska kabina ni ločena od preostanka letala, zato gre sklepati, da je bil tudi pilot izpostavljen nevarnim plinom.

Iz izsledkov preiskave

Sala je januarja med zimskim prestopnim rokom letel iz Nantesa v Wales, kjer ga je čakal zdravniški pregled in verjetni podpis pogodbe s Cardiff Cityjem. Letalo je nato izginilo v Rokavskem prelivu, dva tedna pozneje so vendarle odkrili njegove razbitine, v njem pa tudi truplo nesrečnega nogometaša.

V posebnem poročilu preiskovalne komisije letalskih nesreč so zapisali, da je bila vrednost mešanice ogljikovega monoksida in hemoglobina (COHb) v Argentinčevi krvi 58-odstotna. Že 50-odstotna raven je lahko usodna, izpostavljenost ogljikovemu monoksidu pa lahko povzroči poškodbe možganov, srca in živčnega sistema, ki velikokrat vodi v nezavest ali srčni zastoj.

Pilotska kabina ni bila ločena
"V takšnem tipu letala, v katerem je letel g. Sala, letalska kabina ni ločena od preostanka letala, zato gre sklepati, da je bil tudi pilot izpostavljen nevarnim plinom. Iz simptomov je razvidno, da lahko tako visoka izpostavljenost ogljikovemu monoksidu zmanjša ali popolnoma zavre pilotovo sposobnost upravljanja letala," so med drugim zapisali v poročilu.

Salo so 16. februarja letos pokopali v njegovem domačem mestu Progreso. Foto: EPA
Salo so 16. februarja letos pokopali v njegovem domačem mestu Progreso. Foto: EPA

Kako je umrl, bo znano po koncu preiskave
Družina pokojnega nogometaša se je na ugotovitve komisije odzvala v sporočilu za javnost, v katerem je zapisala, da je potreben natančen pregled razbitin letala, da se ugotovi, kako je lahko omenjen plin prodrl v kabino. "Da so v Emilianovem telesu našli nevarno visoko raven ogljikovega monoksida, družini postavlja veliko vprašanj. Kako je umrl, bo pokazala preiskava," so zapisali in dodali: "Prihodnost in varnost v letalskem prometu sta odvisni od končnega poročila."

Preiskava se sicer nadaljuje, končno poročilo pa naj bi preiskovalci objavili kmalu. Natančen datum objave še ni znan.