Tadeja Valjavca po tritedenskem mučenju na Touru v Pekingu čaka drugi vrhunec sezone. Septembra pa je na vrsti še svetovno prvenstvo. Foto: Reuters
Tadeja Valjavca po tritedenskem mučenju na Touru v Pekingu čaka drugi vrhunec sezone. Septembra pa je na vrsti še svetovno prvenstvo. Foto: Reuters
Jure Golčer
Tudi Jure Golčer bi na težki progi lahko pokazal marsikaj. Foto: Reuters
Martin Hvastija
Martin Hvastija bo moral pripraviti pravo strategijo. Foto: MMC RTV SLO
Paolo Bettini
Paolo Bettini je aktualni olimpijski in svetovni prvak. Foto: EPA
Cadel Evans
Cadel Evans je po mnenju Hvastije prvi favorit v kronometru. Foto: EPA
Valjavec želi dirko na izpadanje
Martin Hvastija o olimpijskih igrah

Preizkušnja bo izjemno zahtevna, zato naj bi imel od četverice Simon Špilak, Borut Božič, Jure Golčer in Valjavec največ možnosti za uspeh slednji. Besničan se po vrnitvi z Dirke po Franciji, kjer je zasedel imenitno 10. mesto, želi čim bolje odpočiti in se pripraviti v miru doma, tako da se bo kolegom na Kitajskem pridružil šele 6. avgusta, torej le dva dni pred dirko, ki se bo začela ob 5.00 po našem času.

Formo je treba samo zadržati
Kot nam je zaupal v spletnem klepetu, ga v naslednjih dneh bolj kot trening čaka regeneracija. "Forma je na vrhuncu, tako da jo je treba samo zadržati. Menim, da mi je energije ostalo dovolj. O tem moram biti prepričan, da se sploh splača iti na olimpijske igre," je povedal Valjavec, ki želi oddirkati svoj maksimum tako kot na Touru.

"Valjo" računa na peklenski ritem
In na kakšen način bi morala potekati dirka v Pekingu, da bi imel možnosti za uspeh? "Dirka bi morala biti na izpadanje, od štarta do cilja bi moral biti peklenski ritem oziroma pospeševanje, ne bi pa smelo biti preveč skokov in taktiziranja, ker takrat nikoli ne veš, kdaj je treba iti zraven in kdaj ne. Upam, da se bo na ta način dirka tudi odvijala in mislim, da na to računajo tudi drugi, saj bo večina kolesarjev tam gorskih specialistov, ker je takšna konfiguracija. Vsi smo približno enaki."

Zrak ga ne skrbi
Valjavec se ne ukvarja preveč s slabim zrakom v kitajski prestolnici. Lahko ta vpliva na predstave kolesarjev? "Ne vem, vsi bomo imeli enake razmere. Tako kot je za vsakogar ali vroče ali mraz, bo tudi tu za vse nas slab zrak. Eni to prenašajo bolje, drugi slabše. Kako bom sam na to reagiral, ne vem, ampak navsezadnje sem tudi prepričan, da bodo organizatorji naredili čim več, da bodo zrak čim bolje očistili in da bomo tekmovali v čim boljših razmerah," meni najboljši slovenski kolesar zadnjih let.

Hvastija: Deseterica je realen cilj
Selektorju Martinu Hvastiji smo nekaj vprašanj o olimpijskih igrah postavili že prejšnjo sredo, ko nas je prav tako obiskal v spletni klepetalnici. Hvastija priznava, da so pričakovanja velika, saj je Andrej Hauptman pred štirimi leti v Atenah s petim mestom letvico postavil zelo visoko. "Mislim, da če bodo vsi vozili maksimalno motivirani in po svojih najboljših zmožnostih, imamo ob primerni strategiji možnost, da pokrijemo vse mogoče razplete. Deseterica, mislim, da je realen cilj!" pravi priljubljeni "Hvača". V kronometru, ki bo 13. avgusta, bo od Slovencev nastopil le Špilak.

Kdo so po vašem mnenju največji favoriti na cestni dirki?
Paolo Bettini bo gotovo tudi tokrat v ospredju, pa seveda Cadel Evans, ki je že pred leti napovedal boj za zmago. Ker bo dirka zelo težka, bodo v ospredju gotovo tudi drugi odlični gorski kolesarji, v vsakem primeru Alejandro Valverde in morda, če pride do šprinta manjše skupine, tudi Oscar Freire.

Kaj pa v kronometru?
Kronometer je zelo, zelo specifičen. Vozita se praktično dva kroga cestne dirke, kar pomeni dvakratni vzpon po 10 kilometrov in dvakratni spust po 12 kilometrov. Kronometer je zelo poseben in nehvaležen. Niti ne vem, kdo od kolesarjev, ki bodo nastopili na cestni dirki, bo nastopil potem še v kronometru. Pogoj je namreč, da tisti, ki nastopi na cestni dirki, lahko tudi na kronometru. To pomeni, da države tam ne bodo imele specialistov za kronometer, zato je težko napovedovati razplet. Verjetno je po prikazanem prvi favorit Cadel Evans.

Kako težki bodo vzponi na cestni dirki?
Proga je zelo, zelo težka. Sedemkrat se povzpne v neko vas na vrhu kitajskega zidu z višinsko razliko vsaj 400 metrov od začetka vzpona. Sedemkrat prevoziti ta vzpon seveda ni enostavno.

Vas kaj skrbi slab zrak v Pekingu?
No, ravno danes (prejšnjo sredo, op. a.) sem dobil podatek, da se je zrak zelo, zelo očistil. Že po teh nekaj dneh, ko so ustavili lep del industrije in uvedli radikalno zmanjšanje prometa. Tisti, ki so že tam, pravijo, da baje že nekaj časa nebo nad Pekingom ni bilo tako modro kot letos.

Če bo vseeno slab zrak, kako lahko ta vpliva na kolesarje?
Slab zrak seveda lahko vpliva, vendar bodo razmere za vse enake. Vemo, da povečana koncentracija dušika v krvi zmanjša transport kisika in s tem bistveno vpliva na sposobnosti kolesarjev. Vendar bodo razmere za vse enake, in upam, da bodo to tudi vsi podobno prenašali. Slab zrak pa bo samo v prvih 30, 40 kilometrih dirke, ko bodo kolesarji na ožjem območju Pekinga. Potem se bodo precej oddaljili, in upam, da bodo tam razmere bistveno boljše.

M. R.

Valjavec želi dirko na izpadanje
Martin Hvastija o olimpijskih igrah