Predsednik Ferrarija John Elkann je prepričan, da je za uspeh potrebna potrpežljivost. V tem je sicer tudi nekaj resnice: ko je Jean Todt leta 1993 prišel k Ferrariju, je potreboval sedem let, da je italijanski kolektiv ustoličil na vrh sveta in začel zlato obdobje, v katerem je Ferrari med letoma 2000 in 2004 osvojil vse, kar se je osvojiti dalo. Ferrarijev naslov leta 2000 je bil sicer prvi po letu 1979. Foto: EPA
Predsednik Ferrarija John Elkann je prepričan, da je za uspeh potrebna potrpežljivost. V tem je sicer tudi nekaj resnice: ko je Jean Todt leta 1993 prišel k Ferrariju, je potreboval sedem let, da je italijanski kolektiv ustoličil na vrh sveta in začel zlato obdobje, v katerem je Ferrari med letoma 2000 in 2004 osvojil vse, kar se je osvojiti dalo. Ferrarijev naslov leta 2000 je bil sicer prvi po letu 1979. Foto: EPA

Moštvo iz Maranella se letos nikakor ne more enakovredno kosati z vselej brezhibnim Mercedesom. Če sta oba dirkača, Sebastian Vettel in Charles Leclerc, na slavnostnem dogodku v Milanu ob predstavitvi dirkalnika hvalila ferrari SF1000, ta ob dirkaških koncih tedna ne dosega želenih rezultatov.

Pravzaprav je edina svetla točka letošnje sezone drugo Leclercevo mesto na uvodni dirki sezone v Spielbergu. Vse drugo je za najuspešnejše moštvo v zgodovini kraljice motošporta preprosto podpovprečno. Tega se zaveda tudi Elkann, ki je prepričan, da svojih dirkačev letos in prihodnje leto ne bo videl na najvišji stopnički. Nazadnje je tam stal Vettel, in sicer 22. septembra lani po zmagi na dirki za VN Singapurja v Marina Bayu.

Izgubili na vseh področjih
"Ferrari se trenutno prebija skozi težko obdobje, ki se je začelo že pred leti. Od leta 2008 nismo osvojili konstruktorskega naslova, dirkaškega pa od leta 2007," je za Gazzetto dello Sport dejal Elkann. Padec Ferrarija v formuli ena se je začel z odhodom ključnih mož, na čelu z Jeanom Todtom po koncu leta 2007. Resda je bil Ferrari v prihodnjih letih še trikrat blizu naslova. Leta 2008 je Felipeju Massi naslov prvaka v predzadnjem zavoju sklepne dirke v Interlagosu izmaknil Lewis Hamilton z mclarnom, v letih 2010 in 2012 se je do konca boril Fernando Alonso, a zaman. Novi vodje moštva – Stefano Domenicalli, Marco Mattiacci, Maurizio Arrivabene in Mattia Binotto – se niso pretirano izkazali. "V tem času je po zaslugi boljše aerodinamičnosti dirkalnika zmagoval Red Bull, nato Mercedes s superiornostjo v hibridnih motornih tehnologijah. Letos enostavno nismo konkurenčni zaradi projektnih napak. Imamo številne strukturne pomanjkljivosti, ki se že nekaj časa kažejo pri aerodinamičnosti in dinamiki dirkalnika. Nekaj smo izgubili tudi na moči pogonskega sklopa," je pojasnil.

Nadaljeval je: "Dejstvo je, da je ta dirkalnik nekonkurenčen. O tem ste se lahko že prepričali in prepričali se boste lahko znova in znova. Danes postavljamo temelje za konkurenčnost in vrnitev k zmagam, ko se bodo spremenila pravila leta 2022. O tem sem trdno prepričan."

Sorodna novica Ferrari s spremenjenim strokovnim oddelkom za izhod iz krize

Pomembna je iskrenost do navijačev
Po slabem začetku sezone so se v Maranellu odločili za nekaj sprememb. Glavna je prestrukturiranje strokovnega oddelka, ki je zadolžen za izboljšanje zmogljivosti dirkalnika na vseh področjih. Ta oddelek vodi Enrico Cardile, z njim na čelu moštvo upa na učinkovitejši in ciljno usmerjen razvoj dirkalnika. "Moramo biti realni in se zavedati lastnih strukturnih pomanjkljivosti, ki nas pestijo že več kot deset let, še posebej pa je to postalo izrazito v hibridni dobi formule ena," je še povedal predsednik 'poskočnega konjička', ki je prepričan, da bo Ferrari znova uspešen po letu 2022, ko v elitnem razredu motošporta nastopijo nova pravila in predpisi. "Navijači trpijo prav toliko kot mi. Zavedamo se, da nam še vedno stojijo ob strani. Zato se mi zdi pomembno, da sem z njimi povsem iskren. Skupaj moramo prehoditi to težko pot," je še povedal.

Letošnja sezona formule ena se nadaljuje ta konec tedna, ko je v Silverstonu na sporedu dirka za VN Velike Britanije. Že čez teden dni bodo dirkalniki formule ena znova hrumeli na tem nekdanjem vojaškem oporišču, le da se bodo dirkači tokrat merili za VN 70 let formule ena.