039 Roglič brani zmago na Vuelti – gost Martin Hvastija

"Primož Roglič ima 42 zmag oz. 36 zmag, od kar je na najvišji ravni kolesarstva – svetovni seriji. Vse od prve zmage na Giru je nato dobil vsaj eno etapo na vsakem Grand Touru," zmagovito naravo slovenskega kolesarskega šampiona podčrta Martin Hvastija. Nekdanji profesionalni kolesar in zdajšnji trener ter sokomentator na TV Slovenija se je odzval vabilu podkasta SOS-odmev. V družbi Slavka Jeriča in Tonija Grudna se je razdrla marsikatera kolesarska tema, primerna ob začetku zadnje tritedenske dirke v koronski sezoni 2020, kjer bo zmago branil ravno Primož Roglič.

Vsaj po imenih bo Vuelta močnejša kot Giro, kjer je prišlo do osipa favoritov.

Kateri bo drugi Grand Tour nenavadne sezone?

Na dan kronometra zabolel poškodovani kolk
"Šport je sestavljen iz zmag in porazov. Če se še nekoliko vrnem na nesrečni Tour: končal ga je na 2. mestu. in to po hudi poškodbi, ki jo je staknil na Dirki po Dofineji. Ko se je na predzadnji dan zjutraj usedel na kolo za kronometer, ga je kolk po dveh tednih spet bolel. To so hude stvari, a je končal Dirko po Franciji kot drugi. Zagotovo lahko v prihodnosti Tour še zmaga,"
se je 50-letni Ljubljančan, ki živi v Polhograjskih Dolomitih, ozrl na dogodke izpred meseca dni.

Razočaranje s kronometra na La Planche des Belles Filles so Roglič in Jumbo Visma hitro predelali ter se vrgli v nove dirke, uspehe in zmage. Vseeno za Rogliča in Nizozemce na Vuelti šteje samo zmaga, a pri tem bodo cilj lahko izpolnili tudi s Tomom Dumoulinom. Foto: ASO
Razočaranje s kronometra na La Planche des Belles Filles so Roglič in Jumbo Visma hitro predelali ter se vrgli v nove dirke, uspehe in zmage. Vseeno za Rogliča in Nizozemce na Vuelti šteje samo zmaga, a pri tem bodo cilj lahko izpolnili tudi s Tomom Dumoulinom. Foto: ASO

Že prihod na SP potrdil, da je prebolel "poraz"
Vendar neuspeha, ko mu je predzadnji dan Tadej Pogačar speljal rumeno majico na kronometru, Roglič ni premleval prav dolgo, čemur je bil kot športni direktor reprezentanc Slovenije priča od blizu. "Že to, da se je pojavil sploh na svetovnem prvenstvu. Še v torek nismo vedeli, ali bo res prišel v Imolo. Potem pa kliče in pravi, da pride še en dan prej, kot je bilo dogovorjeno. To je dokaz, da je psihološko takrat že zdavnaj premagal "poraz" na Touru."

Roglič je lačen zmag, na Vuelto se ne gre samo pokazat. Ne nazadnje je to dokazal z osvojitvijo spomenika Liege-Bastogne-Liege, s čimer je postavil nov mejnik v slovenskem športu, ne samo kolesarstvu. A proces priprave na letošnjo Dirko po Španiji je bil povsem drugačen kot lani, četudi obakrat Vuelta ni bila v prvotnem Rogličevem načrtu.

Vuelta se je ogromno spremenila v zadnjih 25 letih, sploh v zadnjih 15 letih, ko je pod okriljem ASO-ja, družbe, ki organizira Dirko po Franciji.

O razvoju španskega kolesarskega kroga.

Zdaj brez časa za prave priprave na Španijo
"Lani je Primož imel zelo veliko časa po tistem nesrečnem Giru. Lahko je pozdravil vse poškodbe, bil dovolj časa tudi doma, nato pa imel tudi dovolj časa za poštene priprave za Dirko po Španiji. Letos ne. Od konca Toura je minilo le mesec dni, časa zdaj ni bilo,"
na pomembno razliko opozarja Hvastija, zmanjkale so zlasti višinske priprave, brez katerih zadnje desetletje ni več resnih temeljev za osvajanje tritedenskih dirk. A tokrat je bilo to skorajda nemogoče izvesti prav za vse, pomembnejši je bil zdaj počitek v okolju domačih.

Vabljeni k poslušanju

Vuelta je kazenska ekspedicija

Martin Hvastija je bil profesionalec pri italijanskih ekipah med letoma 1996 in 2005. Nastopil je na 13 tritedenskih dirkah, od tega kar 6-krat na Vuelti, na 9
Martin Hvastija je bil profesionalec pri italijanskih ekipah med letoma 1996 in 2005. Nastopil je na 13 tritedenskih dirkah, od tega kar 6-krat na Vuelti, na 9 "spomenikih", na tujem pa je dosegel tri zmage, Po koncu tekmovalne kariere je opravljal vlogo trenerja, selektorja in direktorja, ob tem pa je strokovni sokomentator TV Slovenija. Foto: MMC RTV SLO

Hvastija, ki je bil devet let profesionalni kolesar v tujini, je kar šestkrat vozil Vuelto (1996, 1997, 1998, 2000, 2001 in 2004) in jo štirikrat kot vsestranski pomočnilk tudi dokončal. Enkrat so ga ustavila polomljena rebra, drugič pa diareja.

"Vuelta je "kazenska ekspedicija": za tiste, ki še nimajo pogodb, in tiste, ki lovijo izostale izide," se je po lastni izkušnji pošalil zdaj prekaljeni sokomentator prenosov na TV Slovenija. Vuelta, ki je od leta 1996 zadnja velika etapna dirka sezone, ponuja še zadnjo priložnost za odmevnejši izid.

Popravni izpit za Rogliča in Jumbo Vismo
"Primož na Touru ni naredil tistega, po kar je šel v Francijo, in Vuelta je popravni izpit. Jumbo Visma so bili zdaj res 2., 3. in 4. na Touru v tej zasedbi, a vseeno so razplet dojemali kot neuspeh," Hvastija poudarja, da si Jumbo Visma želi status nove prve velesile potrditi s končno zmago. Ne nazadnje ji je prvo od vnovičnega rojstva kluba lani ravno v Španiji prinesel Roglič.

Največja težava so dež in 5-6 stopinj Celzija. Predvsem spusti v tem hladu.

O največji vremenski nevarnosti.

Udaren uvodni teden
Malce skrajšana 75. dirka po Španiji prinaša udaren štart s tremi gorskimi etapami. "Izjemno zahteven uvodni teden: Baskija, nato Aragonija in prehod Pirenejev na Tourmalet v 6. etapi. Tukaj se bodo stvari že postavile na svoje mesto in videlo se bo, kdo je res kapetan znotraj Jumbo Visme in tudi favorit za celotno dirko," je Hvastija prepričan, da koncept dveh kapetanov pri Jumbo Vismi lahko zdrži kvečjemu do konca prvega tedna.

Kljub 40 letom se ne sme pozabiti na Alejandra Valverdeja, ki je še lani stal med obema Slovencema na zmagovitem odru v Madridu. Foto: EPA
Kljub 40 letom se ne sme pozabiti na Alejandra Valverdeja, ki je še lani stal med obema Slovencema na zmagovitem odru v Madridu. Foto: EPA

Požrtvovalni Dumoulin drugi adut
"Tom Dumoulin je izredno "fejst" fant. A tudi njemu bodo morali enkrat, letos ali drugo leto vrniti vso požrtvovalnost. A seveda pod pogojem, da je tudi sam vrhunsko pripravljen in sposoben osvojiti tritedensko dirko,"
se je Hvastija strinjal, da ima nizozemska ekipa vseeno dve dokaj enakovredni in, po stavnicah sodeč, tudi prvi orožji za končno osvojitev rdeče majice.

Carapaz, ne pozabite na Špance in Vlasova
Na Vuelti se pričakuje pravi težkokategorni obračun Jumbo Visma – Ineos Grenadiers, pri katerem bo realno nesporni kapetan Richard Carapaz, ki je ne nazadnje lani v Italiji že ugnal zasavskega orla. Dvakratnemu zmagovalcu in velikemu šampionu Chrisu Froomu, ki bo zadnjič dirkal za britansko ekipo, se ne pripisujejo realne možnosti, da bi lahko bil konkurenčen, saj po hudi poškodbi še nima boljšega izida kot 30. mesta iz 3. etape Dirke po l'Ainu.

Predvsem gre za izgovore. Bernal je lagal, ko je govoril, da je obračal iste vate oz. številke. Ravno tako laže Nibali na Dirki po Italiji, kjer se je izkazalo, da njegove vrednosti niso takšne, kot bi morale biti.

O številkah in izgovorih.

"Nikoli ne bi odpisal Špancev. Za Movistar je to glavna dirka sezone. Enric Mas in kljub 40 letom vztrajni Alejandro Valverde, ki bo držal, kolikor se bo dalo," je Hvastija opozoril, da ne sme gledati samo dvoboja rumeno-črnih in mornarsko modrih, temveč je treba spoštovati najstarejšo profesionalno ekipo, ki je tako rekoč sogostiteljica dirke.

Iz druge in tretje vrste se nabere še nekaj drugih imen, kot so Thibaut Pinot (Groupama FDJ), Esteban Chaves (Mitchelton Scott), Daniel Martinez (EF Pro), Dan Martin (Israel Start-Up Nation) ... "O Aleksandru Vlasovu (Astana) bomo slišali še zelo veliko. Poznamo ga z mladinskih dirk, kjer je bil tekmec Tadeja Pogačarja, videli smo ga lani na Dirki po Sloveniji," je izmed preostalih izzivalcev mladega Rusa izbral Hvastija.

Še zadnja Rogličevaa dirka na ikoničnih bianchijih. Jumbo Visma bo v Španiji še zadnjič vozila na modro-zelenih kolesih proizvajalca Bianchija, saj jih bo po novem letu opremljal kanadski Cervelo (do zdaj Sunweb). Foto: ASO/PHOTOGOMEZSPORT / Antonio Baixauli
Še zadnja Rogličevaa dirka na ikoničnih bianchijih. Jumbo Visma bo v Španiji še zadnjič vozila na modro-zelenih kolesih proizvajalca Bianchija, saj jih bo po novem letu opremljal kanadski Cervelo (do zdaj Sunweb). Foto: ASO/PHOTOGOMEZSPORT / Antonio Baixauli

Nepričakovani razpleti za zanimivost
"Pričakujem kaos kot na Giru. Že v uvodnih etapah bomo videli nepričakovane razplete, kar pa je zagotovilo za zanimivost,"
napoveduje Hvastija, ki je tudi mnenja, da ima Vuelta 20 lepo priložnost, da ob številnih odstopih na zdajšnji Dirki po Italiji s svojo konkurenco in zasedbo letos zasenči Giro.

V očeh zanimanja slovenskih športnih navdušencev to ni dvoma, saj bo Primož Roglič v igri za obrambo rdeče majice, Matej Mohorič pa bo jurišal na etapne zmage, medtem ko bo zanj pri Bahrain McLarnu vlogo cestnega kapitana opravljal Grega Bole.

Na slišanje na prvi prosti dan
Če se bo sanjska kolesarska sezona 2020 nadaljevala tudi v Španiji, se bo podkast SOS-odmev tudi na prvi prosti dan lotil Vuelte, vnovič z Martinom Hvastijo kot gostom. Še prej za ogrevanje ob štartu La Vuelte 20 vabljeni k poslušanju celotnega pogovora (kliknite na zgornjo sliko), v katerem novinarja z gostom govorijo o favoritih, nenavadni koronski sezoni, tudi dopinških dvomih, stanju na Giru, pomenu kolesarskih spomenikov in zakaj kocke ne oproščajo ... Vabljeni.

Ključne številke La Vuelte 20:

  • skupno 2882,8 km v 18 etapah (in ne v običajnih 21);
  • 47 gorskih ciljev, od tega 4 posebne kategorije (Aubisque, Tourmalet v 6. etapi, Angliru v 12. in Covatilla v 17. etapi), 15 vzponov 1. kategorije in še pet 2. kategorije;
  • nečloveške klančine z nad 20 odstotki naklona – Angliru z do 23,5 odstotka in Mirador de Ézaro, kjer cestna tabla govori o maksimumu 30 odstotkov!
  • en sam 33,7-kilometrski kronometer v 13. etapi, katerega cilj je na jezu Ézaro;
  • kar 8 od 18 etap se konča na vzponu;
  • skupaj natanko 47.573 višinskih metrov;
  • na papirju dve kraljevski etapi, obe v nedeljo: 6. etapa s ciljem na Tourmalet in 12. etapa na vrhu Alto de l'Angliru;
  • največ višinskih metrov – 4684 m – kolesarjenja prinaša 11. etapa ciljnim vzponom na Farrapono;
  • zahrbtna etapa kot past za kapetane: 15. etapa s petimi vzponi 3. kategorije, neprestano gor-dol in skupno 4090 višinskih metrov.
La Vuelta 20: 4 ravninske etape, 8 hribovitih, 5 gorskih, 1 kronometer in 2 dneva premora od Iruna v Baskiji do prestolnice Madrid. Foto: ASO
La Vuelta 20: 4 ravninske etape, 8 hribovitih, 5 gorskih, 1 kronometer in 2 dneva premora od Iruna v Baskiji do prestolnice Madrid. Foto: ASO