Elektroniko v mestu so obiskali predvsem mlajši. Foto: Anže Kokalj
Elektroniko v mestu so obiskali predvsem mlajši. Foto: Anže Kokalj
Elektronika v mestu
Elektronika v mestu - predhodnik prvega ljubljanskega elektronskega festivala? Morda. Foto: Anže Kokalj
Elektronika v mestu
Nastopajoči niso didžeji, ampak live performerji, ki improvizirajo, je poudaril eden od organizatorjev Tilen Ločniškar. Foto: Anže Kokalj

Ljubljanski Kongresni trg se je po številnih državnih, športnih in glasbenih prireditvah tokrat spremenil v prizorišče zabave drugačne vrste - divjal je v ritmu techna in housa.

Organizatorji Elements, Kino Šiška in Festival Junij v Ljubljani so v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana v središče prestolnice pripeljali najaktualnejše ustvarjalce na področju eksperimentalnega techna in housa doma in po svetu.

Na avdiovizualnem dogodku Elektronika v mestu so z nastopi v živo prestolnico elektrificirali Stellar OM Source (NL) Live, Random Logic Live in Niplodok Live. Vizualno poslastico pa je pripravil primorski kolektiv Izland. Eden izmed organizatorjev Tilen Ločniškar je dejal, da je skupna točka nastopajočih ''aktualen prerez avanturistične in kakovostne plesne elektronske glasbe. Vse nastopajoče povezuje zgodovina plesne elektronske glasbe. Ta izvira iz Detroita, kjer so tamkajšnji mladi iskali pobeg iz takratne (in vedno bolj tudi sedanje) brezupne situacije skozi glasbo. Upajmo, da tak pobeg in upanje predstavljamo tudi danes z živimi nastopi nocojšnjih ustvarjalcev." Vsi nastopajoči so aktualni in kakovostni, poudarja in dodaja, da ne gre za didžeje, ampak ustvarjajo in improvizirajo v živo.''

''Improvizacija pa je odvisna od počutja in občinstva,'' je razložila glavna gostja večera Elektronika v mestu, francoska ustvarjalka Christelle Gualdi, ki ustvarja pod umetniškim imenom Stellar OM Source. Njen lanski techno album Joy One Mile je pretresel elektronski glasbeni svet, britanski portal Juno ga je okronal za album leta 2013. Gre torej za vrhunsko ustvarjalko na tem področju, ki se je pred ustvarjanjem sodobne plesne ter eksperimentalne techno in house glasbe ukvarjala z glasbeno teorijo.

Osrednji gostji ustvarjanje na "kongrescu" v užitek
V Ljubljani je nastopila premierno: ''Ustvarjanje na tem trgu mi je v užitek, čeprav je bil stik s poslušalci zaradi dvignjenega odra danes nekoliko otežen. Dobro se mi zdi, da je dogodek brezplačen, vsak se lahko ustavi in tako mimogrede tudi malo bolje spozna to vrsto glasbe. Lahko pridejo ljudje različnih starosti in okusov, to mi je všeč. Tako imajo možnost pobliže spoznati elektronsko glasbo, ki je drugače ne slišijo, saj v nočne klube ne zahajajo. Gre za širjenje in promocijo glasbe, ki ni tako zelo skomercializirana, komercialo slišimo povsod, to je pa čisto druga glasba, ki je ljudje sploh še ne poznajo.''

Na Kongresnem trgu so v elektronskih valovih svoja telesa prepuščali glasbi predvsem mlajši obiskovalci, ki so jih pred osrednjo gostjo ogreli še slovenski glasbeniki. Začel je domači trio acid boyband Niplodok, ki je ena najboljših tovrstnih skupin na domači elektronski sceni.

Sicer ne najbolj polno središče Ljubljane sta tik pred Stellar OM Source elektrificirala tudi pionirja techna in sodobne elektronike pri nas Random Logic. Gregor Zemljič in Miha Klemenčič sta že leta 2001 za album Numrebs prejela nagrado Radia France International za najboljši album elektronske glasbe. Na Kongresnem trgu pa sta s posebej za ta dogodek pripravljenimi vizualnimi učinki predstavila material za nov album. Gregor Zemljič je bil nad dogodkom navdušen: ''Super se mi zdi, da smo končno dobili priložnost, da se predstavimo na takem odru.''

Čas, da elektronsko glasba preseže klube
Zemljič namreč meni, da je skrajni čas, da elektronska glasba v Sloveniji preseže klubsko dogajanje: ''Glede na zgodovino in vpliv slovenske elektronike na globalno sceno je skrajni čas, da so tudi lokalno začeli opažati, da obstajajo bendi in ekipe, ki bi lahko naredili neprimerno večje dogodke, kot so klubski. Zdi se mi, da je današnji večer lahko predhodni dogodek nekega elektronskega festivala, ki ga, če mene vprašate, Ljubljana nujno potrebuje. Glede na količino ljudi, ki se ukvarja z elektronsko glasbo in je globalno gledano izredno uspešna, se mi zdi na neki način neizkoriščena priložnost, da Ljubljana nima nekega festivala sodobne in alternativne elektronike.''

Stellar OM Source je prepričana, da je Slovenija že zdaj odprta za tovrstne dogodke: ''Če sem jaz tukaj, je to dokaz, da ste Slovenci odprti za elektroniko.'' Z njo se strinja tudi organizator Elektronike v mestu Ločniškar: ''Mislim, da je elektronika v Sloveniji kar dobro obiskana.'' Nekoliko bolj kritičen pa ostaja Zemljič: ''Obstaja neko zanikanje te scene pri nas. Vendar, če smo iskreni, edini izvoz slovenske glasbe, ki ima neki globalni domet, so poleg Avsenikov in Laibachov tudi ustvarjalci elektronske glasbe. V Sloveniji jih je ogromno, ki v neki podzemni sceni zelo veliko pomenijo. Na žalost enostavno ne znamo izkoristiti potenciala - Slovenijo bi lahko promovirali z inovativno elektronsko glasbo.''

Elektronika v mestu, dogodek, ki ga je s stapljanjem tekočin na posebnih lečah zaokrožil primorski vizualni kolektiv Izland (med drugim tudi sodelavec dua Silence), se mu vsekakor zdi korak v pravo smer.