Polona Kasal je po izdaji albuma Na Cesti, kjer je preoblikovala skladbe samosvojega kantavtorja Tomaža Pengova, njegovo poezijo prenesla na odre v elektronski podobi. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Polona Kasal je po izdaji albuma Na Cesti, kjer je preoblikovala skladbe samosvojega kantavtorja Tomaža Pengova, njegovo poezijo prenesla na odre v elektronski podobi. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
- Drevo
- Oče
- Ladje
- Danaja
- Sarkofagi
- Brat
- Kamor greš
- Tihe so njive
- Cesta/Smalltown Boy
Velik delež pri zvočni podobi na odru prispeva producent Kalu. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin

Zvočni podobi, ki se giba med trip-hopom in indie-elektropopom, svoj pečat daje producent Luka Uršič alias KALU.

Vizualni minimalizem, ki sta ga sinoči vzpostavila Kasalova in KALU na odru ljubljanskega SiTi teatra, je pripravil obiskovalce na novo odkrivanje Pengova. Šibka luč je osvetljevala mizi s synthi, ritemmašino in računalnik. Skupaj s Kalujem in znano poezijo se je Kasalova predstavila predvsem kot izvajalka, ki uporablja glas in gibe za ustvarjanje "performansa". Z desetimi skladbami, ki sta jih predstavila v 50-minutnem setu, sta s Kalujem vzpostavila urbano klubsko ozračje na teatralnem odru.

Glasba, ki nastaja zgolj izpod prstov in glasov nastopajočih, je zadihala v sodobnejši smeri. Agresivni bit, spominjajoč na kaplje dežja v skladbi Drevo, je služil kot uvertura v vpogled preobražene Polone Kasal. Gre za odmik od forme, s katero se je predstavila na albumu.

Jezik KALU-ja kot multimedijskega umetnika je že po definiciji izrazito urban, poln nenehnega gibanja. In to razgibano formo vnaša tudi v elektroniko, s katero zapolnjuje prostor med čutnim recitiranjem poezije, ki se prepleta s petjem in prvinskimi glasovi.

Skladbo Sarkofagi zgradita na ambientalnem zvoku, Danaja se spogleduje že skoraj z elektro-pop preobleko, ob tem puščata subtilne sledove kitar pri Kamor greš, po drugi strani pa dopuščata, da sodeluje tudi tišina (Tihe so njive).

Pričakovan dejavnik presenečenja sta na koncu ob melodični podlagi Smalltown Boy (Bronski Beat) zapeljala iz interpretacije Cesta v izmenjevanje glasov ob prepevanju izvirnega besedila.

Glasbeni sklop je strjen in dopušča le malo neposredne interakcije z občinstvom. "Naslednji je za vse dame, ki jim je ime Danaja. Ali pa za vse dame nasploh," je bil edini nagovor Kasalove med koncertom. Besedam zahvale pa je sledil suveren odhod z odra, kjer ju vztrajno ploskanje ni več priklicalo na oder.

Odrska predstavitev Pengovove poezije je tako izkušnja, kjer je manj več. In kombinacija elektronske podlage, "samplanjev" vokalov in izpovednost Kasalove spomni na aktualne smernice v svetovni indieelektroniki.

Več utrinkov s koncerta si lahko pogledate spodaj.

- Drevo
- Oče
- Ladje
- Danaja
- Sarkofagi
- Brat
- Kamor greš
- Tihe so njive
- Cesta/Smalltown Boy